Oseriös avel, ämnet som tyvärr aldrig tar slut

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men va?! :eek: Nämnde hen varför? Känns uppåt väggarna att det ska vara avgörande huruvida man hänger på ett hundforum eller ej om man får köpa valp eller inte. Tycker att vi har ett bra forum här.

Nope det var bara rakt upp o ner i en tråd om vissa saker som man kan tycka är ok eller big nono när valpköpare kommer.. Det hörde inte alls till ämnet. Jag är rätt nyfiken vad detta bukehat grundar sig i för händelse ;)

Nope det var bara rakt upp o ner i en tråd om vissa saker som man kan tycka är ok eller big nono när valpköpare kommer.. Det hörde inte alls till ämnet. Jag är rätt nyfiken vad detta bukehat grundar sig i för händelse ;)
Jag har hört om "Buke-hat" även på hästsidan, Buke består enligt hatarna av självgoda besserwissrar, som tror att de kan och vet bäst, och så har vi ju den välbekanta Bukemaffian, som man såklart måste passa sig för...

Säkert någon som förekommit i den här fina trådserien :angel: eller som visat sin fantastiska kunskap genom att ställa frågor om något denne redan borde vara insatt i alternativt skrivit om sina (totalt galna) avelsplaner och fått kritik. Är övertygad om att det var en gammal bukemedlem som varit i blåsväder som skrev det där. :D

Den första tanken som ploppar upp är att antingen har personen figurerat i nån tråd eller så har den typ av avel/ras personen representerar figurerat.

Samtidigt: den är 7 månader. Det är knappast hundens fel att de där sakerna inte funkar :( få för folk som tar på sig hundar och inte tar hjälp och ser till att lära sig vad hunden behöver...
Det var inte alls vad jag menade heller. Utan tänkte mer på att hela annonsen i princip sa vad man inte kan göra med honom, men vad HAR dem lärt honom.? Jag menar även folk som i princip skiter i att fostra sina hundar lyckas ju lära dem något iaf. Men det känns ju skönt att dem inser sina brister innan den växer upp och blir potentiellt farlig.

Säkert någon som förekommit i den här fina trådserien :angel: eller som visat sin fantastiska kunskap genom att ställa frågor om något denne redan borde vara insatt i alternativt skrivit om sina (totalt galna) avelsplaner och fått kritik. Är övertygad om att det var en gammal bukemedlem som varit i blåsväder som skrev det där. :D

Där sa du nåt, låter helt klart sannolikt :D

Jo, sådär... hon hade två syskon till en hund jag nyligen gav bort, även det en huskyblandning. Senast jag hördes med henne hade hon dock bara kvar "wolfdogen" och huskyblandningen som inte var släkt med min.
Har inte riktigt koll på vilka hundar förutom Wolfdogen hon har kvar, hon lämnar iväg en, två, tre hundar och tar sedan tillbaka dom hej vänster och lämnar bort dom igen, så det är svårt att hänga med i svängarna ibland. :o

Det var inte alls vad jag menade heller. Utan tänkte mer på att hela annonsen i princip sa vad man inte kan göra med honom, men vad HAR dem lärt honom.? Jag menar även folk som i princip skiter i att fostra sina hundar lyckas ju lära dem något iaf. Men det känns ju skönt att dem inser sina brister innan den växer upp och blir potentiellt farlig.
Mitt svar var inte menat som en invändning mot ditt inlägg, det var typ en komplettering eftersom jag klickade på gilla :)

Nån mer som följer diskussionen på fb om schäfervalpen från fm som vid 10 (?) månader har ocd i alla fyra leder? Hunden var utsatt på foder, fm vill avliva men foderfamiljen har tagit över den oförsäkrade hunden och tigger nu pengar via fb för att kunna betala op. Den är nu försäkrad med reservationer för dessa felen.

Jag känner bara stackars valp :cry:

Nån mer som följer diskussionen på fb om schäfervalpen från fm som vid 10 (?) månader har ocd i alla fyra leder? Hunden var utsatt på foder, fm vill avliva men foderfamiljen har tagit över den oförsäkrade hunden och tigger nu pengar via fb för att kunna betala op. Den är nu försäkrad med reservationer för dessa felen.

Jag känner bara stackars valp :cry:

Vansinnigt. Såg liknande röntgenbilder för inte så länge sedan. Grav OCD och artros i båda armbågar, tendens till böjd radius och short-ulna, subluxation av båda höftleder samt medial patellaluxation båda knän. Den hunden var inte ens 1 år (helt annan ras dock, en brakycefal).
Så himla ledsamt :crazy:

Vansinnigt. Såg liknande röntgenbilder för inte så länge sedan. Grav OCD och artros i båda armbågar, tendens till böjd radius och short-ulna, subluxation av båda höftleder samt medial patellaluxation båda knän. Den hunden var inte ens 1 år (helt annan ras dock, en brakycefal).
Så himla ledsamt :crazy:
Jag förstår att man gärna vill rädda sin hund. Men var går gränsen?...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
918
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 040
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 527
Senast: Sedna
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 215

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka