Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är en Bull Arab? Bulldog och vad?Mentaliteten i vår stad (i hela Aus???), när officiella nyhetssidor kallar blandraser för raser och alla j-a hundar är "rescues"
Visa bifogad fil 31698
Vad är en Bull Arab? Bulldog och vad?
Vad är en Bull Arab? Bulldog och vad?
Är inte oseriös hundavel, men dock oseriös hundhållning.
Nu har länsstyrelsen IGEN omhändertagit ett gäng slädhundar. Denna gången är det 44 stycken som ska säljas. Var ett 40 tal andra bara för någon månad sen. Känns ju som om marknaden för misskötta slädhundar börjar vara mättad i alla fall i dessa trakter.
Kanske länsstyrelsen skulle bli bättre på att marknadsföra sig likt alla omplaceringsorganisationer som tar in hundar från utlandet?
Precis min första tankeDu korsar en tjur med en arabhäst och får en hund
Det är jag med på. Önskar bara att Släd-Helmut tog bättre hand om sina arbetskamrater.De som pysslar med slädhundar behöver ju oftast många. Så om Svensson har 2 vanskötta hundar så har Släd-Arne 20 st.
Min kompis har en Bull arab, goofy är verkligen klockren beskrivning på honom iafBull arab är faktiskt en ras (tror jag i alla fall men inte säker på om de har ett eget register så vet inte hurdet fungerar här). Det är en vildsvinsjakthund med mycket pointer i sig, skulle jag gissa på. Dom kan dock se ut lite "hur som helst" och är trevliga men rätt stora och lite allmännt "goofy"
(lite lika avel som border collie kanske? Där man avlar mer på prestation och sunda individer än utseende. Förutom vid mixar då med denna hund)
De jag stött på ser ut mycket som denna
Visa bifogad fil 31703
Tyckte precis att jag hörde att dom omhändertagit 100 slädhundar bara i Norrbotten under förra året. Googlar en länstyrelsen omhändertagna hundar ser det ut som att dom är uppe i 87 st omplacerade i år, senaste gänget inräknat. Och ja, det känns ju absolut som att marknaden borde vara mättad, på vettiga hem åtminstone, vid det här laget.Är inte oseriös hundavel, men dock oseriös hundhållning.
Nu har länsstyrelsen IGEN omhändertagit ett gäng slädhundar. Denna gången är det 44 stycken som ska säljas. Var ett 40 tal andra bara för någon månad sen. Känns ju som om marknaden för misskötta slädhundar börjar vara mättad i alla fall i dessa trakter.
Kanske länsstyrelsen skulle bli bättre på att marknadsföra sig likt alla omplaceringsorganisationer som tar in hundar från utlandet?
Hahaha jag orkar inteSläd-Arne
Tänker att har hundarna stamtavla eller är ur bra linjer så finns det nog chans att några av de andra som har ett större antal draghundar kan ta in någon till.Tyckte precis att jag hörde att dom omhändertagit 100 slädhundar bara i Norrbotten under förra året. Googlar en länstyrelsen omhändertagna hundar ser det ut som att dom är uppe i 87 st omplacerade i år, senaste gänget inräknat. Och ja, det känns ju absolut som att marknaden borde vara mättad, på vettiga hem åtminstone, vid det här laget.
LS hade problem att bli av med hundar i förra vändan. 40 till kommer inte flytta i en handvändning.Tänker att har hundarna stamtavla eller är ur bra linjer så finns det nog chans att några av de andra som har ett större antal draghundar kan ta in någon till.
Problemet är väl om de är "odugliga" - för då finns det ju kanske ingen som vill ha dem som borde äga dem.
Min kompis har en Bull arab, goofy är verkligen klockren beskrivning på honom iaf
Kanske, får fråga henne! De bodde i Aus när han var valp och tog sen med honom till Sverige, det var först då jag träffade honom och då var han ju vuxen. Men väldigt glad, knasig och rolig liksom men också en riktig soffpotatis, sover i sängen osv. Nu har han flyttat med dem tillbaka till Aus, välberest vovveEn annan sak jag noterat på de yngre hundar jag mött är, att förutom goofy, är det som att de är födda som "lill-gamla"? Stämmer det med på din kompis hund?
Det är som att dom blir sååå glada av attention och motion men å andra sidan inte så mycket stoj innomhus eller runt huset även fast de är unga? Tror att de är knähundar och kli på magen är t o m bättre än mat