Osäker hund

L

Linduska

Jag har tagit över en rottweiler-blandning som är ca 1 år gammal.
Jag vet inget om hennes bakgrund och hon verkar inte kunna mycket, inte ens "sitt".
Det är en mycket ängslig och försiktig tjej, men utan några som helst tendenser till aggressivitet.
Vart börjar jag??
Har än sålänge bara haft henne en halv dag, och allt man gör blir ju träning för henne.
Tror det kan bli en riktigt bra hund av henne, då hon är otroligt mjuk och villig att vara till lags, och dessutom riktigt mysig=)
Har ni några förslag på övningar till osäkra hundar?

Sv: Osäker hund

Känner igen det här. Jag tog hand om en schäfer som var ca 1 år. Omplaceringshund. Han var fruktansvärt rädd, ängslig och höll sig undan. Jag bestämde att jag går inte till honom, utan han får komma till mig. Han närmade sig meter för meter och jag gjorde ingenting. Tog flera veckor innan han ens kom ut i köket. En vacker dag hade han lagt sig vid mina fötter. Så en dag, satte han sig upp, tryckte sig mot mig och la sitt stora huvud i mitt knä och tittade på mig. Då grät jag och kramade om honom. Sen satt han jämt med huvet i mitt knä. Han var verkligen mattes vovve. Tyvärr fick han avlivas för ett år sen. Han blev blind, var bara 5 år. Har man bara tålamod så kommer det. Glömmer aldrig denna underbara hund.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 588
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 034
Senast: Sasse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 330
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Jag har en sheltie, och sheltie är "min ras" sedan årtionden. Det jag gillar är storleken och att de är alerta och lättlärda. Men jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 704
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb