Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De jag känner med pudlar har absolut problem med is och snöbollar i pälsen vintertid om de inte är väldigt kortklippta. Även mellan tårna. Jag föreställer mig att sheltiens päls fungerar annorlunda och att snön glider ur som i en spetspäls, men jag kanske har fel där?Känner en del som har pudel och de upplever inte pälsen som problematiskt vintertid.
Tror inte det fastnar mer på pudel än på Sheltie … och så slipper man ju fällandet.
Den här kom genast upp i mitt huvud när du skrev klippa benenFöljer en tjej på Instagram som vandrar men sina pudlar året om
Kanske klippa benen och har päls plus täcke på kroppen?
Vi hade pudel (storpudel) när jag var barn och ja, han fick snöbollar i pälsen vintertid. Han var aldrig riktigt långhårig, men heller inte kortklippt på benen.De jag känner med pudlar har absolut problem med is och snöbollar i pälsen vintertid om de inte är väldigt kortklippta. Även mellan tårna. Jag föreställer mig att sheltiens päls fungerar annorlunda och att snön glider ur som i en spetspäls, men jag kanske har fel där?
Jag tänker att mellanpudel är MER hund än shelties?Kan mellanpudel vara ett alternativ?
Jag letar själv efter en liknande hund som ts och har länge varit inne på Sheltie, men har också tittat mycket på mellanpudel.
Jag vill inte ha en självständig ras, utan söker en snäll, lättlärd hund som hela tiden vill vara i närheten. En hund som är lätt att ha lös, inte har jakt i sig och inte har lätt till skall.
Alla jakthundar och alla stövare går bort. Jag vill ha en hund med rak nos, vilket gör att många potentiella hundraser försvinner.
Cavalier king charles spaniel har jag tidigare tittat mycket på, men strukit pga hälsoläget.
Kvar (för min del) är mellanpudel och Sheltie. Jag är lite rädd för att Sheltien är för ”mycket” hund för mig.
Jag är inte intresserad av att tävla, utan söker promenadsällskap som ställer upp i alla väder och inte kräver så mycket hjärnaktivitet.
Tycker att de är rätt lika. Finns både fräsigare shelties och mellanpudlar som det finns fega och nervösa diton.Jag tänker att mellanpudel är MER hund än shelties?