Jag vet ingenting om rasen egentligen. Individen i vårt kvarter ser ut som att han vill dö av lycka när han får tillåtelse att hälsa.En kund har 2-3 st. De är inte speciellt tillgängliga, mest intresserade av varann. Kanske för att de är i flock?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet ingenting om rasen egentligen. Individen i vårt kvarter ser ut som att han vill dö av lycka när han får tillåtelse att hälsa.En kund har 2-3 st. De är inte speciellt tillgängliga, mest intresserade av varann. Kanske för att de är i flock?
Sån är våran också! Han älskar verkligen allt och alla!Jag vet ingenting om rasen egentligen. Individen i vårt kvarter ser ut som att han vill dö av lycka när han får tillåtelse att hälsa.
Vår IF är en av de mest älsvärda och sociala hundar jag någonsin träffat, hans pappa är likadan. Mamman är också väldigt social och vänlig mot folk, men inte lika mycket "in your face" som far och son (vår hund är ensamhund i familjen, föräldrarna lever i flock).En kund har 2-3 st. De är inte speciellt tillgängliga, mest intresserade av varann. Kanske för att de är i flock?
Har precis haft en schippe på agilitykurs, och jäklar vilken rolig hund. Har träffat flera av familjens hundar då vi stött på varandra på klubben/tävling tidigare och dom har alla varit framåt, träningsvilliga och trevliga hundar. Åtminstone de här individerna presterar fint på lydnadsplan.Jag har tänkt att när jag vill ha en liten hund så vill jag ha en Schipperke! Vet att dom ska vara vaktiga, men har träffat en del individer som inte är speciellt ljudliga av sig.
Står i alla fall såhär på SKKs sida.
"Skogspromenader är en form av motion som schipperken trivs med, den älskar att ströva i regn eller solsken, vinter som sommar och den tar sig fram praktiskt taget överallt där ägaren själv kan ta sig fram. Den ställer också mer än gärna upp på bil- och båtfärder. Detta gör den till en idealisk kamrat att ha med sig i stort sett överallt. Dessemellan förvandlas den till en liten kramgo knähund. Schipperke tävlar också med framgång i lydnads- och bruksprov samt är road av och är duktig i agility."
Det kan jag förstå, och som jag sa så "behöver" nog en IF sin gård för att vara riktigt nöjd - vår älskar att sitta på gårdsplanen och bara spana Som jag bor, med typ 500 meter till närmsta granne, så är det inte heller hela världen om han skäller lite!Isländsk fårhund är absolut en gammal favorit. Men de skäller för mycket, som jag bor. Och för min egen del också. Men annars vore den nog perfekt.
Norfolk, Norwich, westie, cairn, borderterrier.... finns väldigt många trevliga terriers, tycker jag! Jag gillar ju generellt terriertemperamentet, men ligger såklart rätt långt ifrån sheltien som du är van vidVad gäller terrier så känner jag mig inte som en terriermänniska men jag har faktiskt tittat lite på norfolkterrier. Så hur som helst var du rätt ute @Roheryn fast det är raser som mer ligger i det osannolika bakvattnet och skvalpar.
Alla terrier är inte så särskilt mycket terrier på det sättet jag har träffat cairn Norfolk och australisk tycker ingen av dom var särskilt lika ex en jack russel.Isländsk fårhund är absolut en gammal favorit. Men de skäller för mycket, som jag bor. Och för min egen del också. Men annars vore den nog perfekt.
Vad gäller terrier så känner jag mig inte som en terriermänniska men jag har faktiskt tittat lite på norfolkterrier. Så hur som helst var du rätt ute @Roheryn fast det är raser som mer ligger i det osannolika bakvattnet och skvalpar.
Nä, Jack Russell är för mig "terrier på speed" jämfört med dem du nämnerAlla terrier är inte så särskilt mycket terrier på det sättet jag har träffat cairn Norfolk och australisk tycker ingen av dom var särskilt lika ex en jack russel.
Eller hurNä, Jack Russell är för mig "terrier på speed" jämfört med dem du nämner
Har inte de lite samma problem som Bichonerna då när det kommer till långa promenader i alla väder? Dvs att deras päls inte håller ute väta? Det är definitivt lösbart med kläder, men jag skulle själv inte rekommendera en hundras där de flesta individerna ogillar väta och dåligt väder om tanken är friluftsliv.Bara långpromenader?
Shih tzu och lhasa apso är i princip knäpptysta av sig och mycket jordnära och trygga i sig själva fryser heller inte alls om dom har lite päls och dom älskar att gå långt dessutom sjukt lätta att ha lösa.
Har just varit ute i två timmar med mina i ösregn och dom fryser inte något särskilt nu.Har inte de lite samma problem som Bichonerna då när det kommer till långa promenader i alla väder? Dvs att deras päls inte håller ute väta? Det är definitivt lösbart med kläder, men jag skulle själv inte rekommendera en hundras där de flesta individerna ogillar väta och dåligt väder om tanken är friluftsliv.
Min familj har bichoner och det är inte samma typ av päls deras är mer som pudelpäls medans lhasans och shih tzuns är tät.Har inte de lite samma problem som Bichonerna då när det kommer till långa promenader i alla väder? Dvs att deras päls inte håller ute väta? Det är definitivt lösbart med kläder, men jag skulle själv inte rekommendera en hundras där de flesta individerna ogillar väta och dåligt väder om tanken är friluftsliv.
Min fråga gällde inte tätheten, utan förmågan att stå emot väta. Det här mer att göra med om den är fet eller torr.Min familj har bichoner och det är inte samma typ av päls deras är mer som pudelpäls medans lhasans och shih tzuns är tät.
Många lider ju på sommaren just för dom har så tjock päls.
Ja då vet jag jag upplever ändå en skillnad på mina jämfört med vänners exempelvis pudlar tycker inte mina fryser på samma sätt som många småhundar vilket ts efterfrågade.Min fråga gällde inte tätheten, utan förmågan att stå emot väta. Det här mer att göra med om den är fet eller torr.