OS-trÄden

1D47C829-51B9-440B-9699-1316455CF300.png
SĂ„ fint! 😭😍🇾đŸ‡Ș
 
Curlingen gÄr verkligen inte bra. TrÄkigt, men kanske inte sÄ ovÀntat mot bra motstÄnd.
 
3 saker frÄn idag tar jag med mig:

1. Sara Hectors superfina Äk. Vem hade trott det för 2 mÄnader sen.
2. Den fullstÀndigt URUSLA produktionen av skidskyttet..... Herregud alltsÄ.
3. Mixed curling Ă€r otroligt trĂ„kigt, hur kan de vara sĂ„ dĂ„liga? Jag som inte ens spelat curling nĂ„gonsin hade satt minst 2 stenar de missat. Är inte sĂ€ker pĂ„ att Italien Ă€r sĂ„ bra heller, de har missat lĂ€tta stenar men Sverige hjĂ€lper dem ju ganska sĂ„ bra.

Vill pĂ„peka att jag ÄLSKAR curling i vanliga fall men har lyckats missa att kolla pĂ„ mixed tidigare.
 
Crazy, ska hockeydamerna spela sig till slutspel ÀndÄ,
efter nÄgra nattsvarta matcher?

Seger mot Kina, 2-1.
Och man Àr vidare om man imorrn lyckas besegra turneringens (förhoppningsvis) sÀmsta lag, Danmark. RÀcker alltsÄ med tvÄ poÀng.

Men dÀr tar det - tyvÀrr - slut.
 
NÄgon som har koll pÄ backhoppning och som kan förklara drÀktkaoset lite djupare?

Jag antar att det rör hur lÄngt ifrÄn grenen sjÀlva drÀktgrenen sitter. Hur mkt Àr tillÄtet och hur har mÀtmetoden förÀndrats?
 
Lyckades hitta lite allmĂ€n info om drĂ€ktmĂ€tning och om hur det fuskas
 Ă€r inte lösningen att slĂ€ppa drĂ€ktens utformning fri? Och kanske korta skidorna och backen (om resultatet blir att de hoppa lĂ€ngre Ă€n vad som Ă€r ”sĂ€kert”).
 
Tittar ocksÄ pÄ curling. Har inte sett mixed tidigare mycket annorlunda regler jag har svÄrt att hÀnga med.
Men det leder heja heja :banana:
 
Sitter och tittar pÄ parallellslalom med snowboard :D Gillar att se nÀr tvÄ kör samtidigt, för dÄ finns det i alla fall en möjlighet för mig att se vem som kör bÀst, vem som klantar sig nÄgonstans osv. Det Àr ju sÄ smÄ marginaler mellan de flesta eftersom de Àr sÄ otroligt duktiga. Herregud sÄ fort det gÄr!
 

Liknande trÄdar

Fritid Nu Ă€r det bara 4 dagar tills de första tĂ€vlingarna smyger igĂ„ng, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen...
42 43 44
Svar
877
· Visningar
27 157
Senast: Zpunk
·
  • LĂ„st
Dressyr OS-trĂ„d inför det mest spĂ€nnande mĂ€sterskapet nĂ„nsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram motđŸ€©. För Sverige Ă€r det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
86 782
Senast: lizan
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok pÄ vad man skall tÀnka pÄ, sÄ tÀnkte buke Àr ju experter pÄ allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
771
  • Artikel
Dagbok MÄnga hÀr har nog lÀst mina oÀndliga inlÀgg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tÀnkte uppdatera lite i en...
2
Svar
23
· Visningar
1 796
Senast: Rosett
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp