OS-tråden

Inget störtlopp förens tidigast kl 7. Bara att ladda ny omgång kaffe och frukost för herrarnas slope style.
 
Var kan man se herrarnas skiathlon med svenska kommentarer?? I huvudsändnkngdn visar de snowboard och i skiathlonsändningen är det inga kommentarer alls!
 
Vilken märklig början på skiathlonen! Röthe är kass och bryter loppet, Kläbo tappar, de släpper iväg Bolsjunov bara så där! Niskanen kommer de ju troligtvis kunna åka ikapp men ryssen blir svårare slå i fristilen.
 
Är det bara jag som är lite fördomsfull och tyst tänker att Finland och ffa Ryssland (!) klarar av de kalla kärva förhållandena lite bättre än Sverige och Norge för att de är mer vana/härdade och ’hårdföra’ 🙈

Annars från gårdagen är jag lite positivt överaskad av Kalla och tror inte det blir så illa om hon får chansen infört lopp :)

(Ser bara längdskidor)
 
Är det bara jag som är lite fördomsfull och tyst tänker att Finland och ffa Ryssland (!) klarar av de kalla kärva förhållandena lite bättre än Sverige och Norge för att de är mer vana/härdade och ’hårdföra’ 🙈

Annars från gårdagen är jag lite positivt överaskad av Kalla och tror inte det blir så illa om hon får chansen infört lopp :)

(Ser bara längdskidor)

Det går upp och ner. Det var många år då Finland inte hade nån bra åkare och Sverige hade ett helt gäng. Ryssland har alltid bra åkare av nån anledning.
 
Jag har haft lite svårt för Bolshunov. Han har, som sambon uttryckte det, inte varit så likeable :D Ingen Ustiugov. Men det var ändå fina scener när han gick i mål och när han tog emot Spitsov.

Och Niskanen, vilken jäkla skräll, så jäkla roligt!! Vilken taktik i klassiska och framförallt vilket pannben han visade prov på som lyckades hålla emot Holund i fristil, det trodde jag aldrig!

Såklart roligt med Poromaas prestation också. Lite hopp om herr-framtiden.

/Vassi, den ofrivilliga längdnörden
 
Jag tittar också på skridskorna. Spännande att se om Nils ska lyckas bärga guldet men fy vilken tråkig sport att titta på! Jag lagar dagens middag samtidigt. Passar bra!

Ja det är lite segt var och tränade imorse och har duschat och ätit frukost och kollat till skridskorna lite då och då för att inte missa hans lopp. Ska bli väldigt spännande iallafall!
 

Liknande trådar

Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen...
42 43 44
Svar
877
· Visningar
27 143
Senast: Zpunk
·
  • Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
86 769
Senast: lizan
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
771
  • Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
Svar
19
· Visningar
1 394
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp