OS-tråden

Nån av er som vet hur jag kan se sändningarna i efterhand via app i smart-tv? Går jag in på gårdagens sändningar, så säger den att det inte var några sändningar då :cautious:
Fungerar utan problem om jag går in på hemsidan via datorn. Men jag vill ju inte se på datorn...

Sitter och tittar på OS på kanal 10 nu. Ska visst vara repriser från igår. Just nu håller de på med gymnastik. Så galet imponerade! Jag älskar att se vältränade människor med extremt bra kroppskontroll.

Sitter och kollar fälttävlansdressyren nu. Är det någon som vet vilken nivå de rider dressyren på?

I mina otränade tävlingsögon så det det inte ut att vara så hög nivå? LA/MSV kanske?

Tack!

Följdfråga! Någon som vet varför det är dressyr, hoppning och terräng i fälttävlan? Varför inte bara terräng? Eller terräng + hopp/terräng + dressyr? Finns det någon "anledning" eller är det "bara för att det blev så"?

Nån av er som vet hur jag kan se sändningarna i efterhand via app i smart-tv? Går jag in på gårdagens sändningar, så säger den att det inte var några sändningar då :cautious:
Fungerar utan problem om jag går in på hemsidan via datorn. Men jag vill ju inte se på datorn...

Läste på Viaplays facebook att "48 timmar efter sändning" ej fungerar på smart tv :turd::mad: man får nog koppla in datorn via hdmi till tvn för att lösa problemet..

Det jag läste var att hon numera bor i Tyskland. Och träffade där på en tränare som tyckte hon var tillräckligt bra för os.
De flesta i refugee team kom enligt artikeln från ett flyktingläger i Afrika. Kommer ej ihåg vilket land.
Och där hade de skapat en tillvaro där sport var i fokus.

Flera av löparna kommer ursprungligen från Sydsudan, men bor i flyktingläger i Kenya.

Här finns lite mer information om dem:
http://www.unhcr.org/news/latest/2016/6/575154624/10-refugees-compete-2016-olympics-rio.html

Det var inledningsvis 121 flyktingar som nominerades, därifrån valdes 43 ut till ett precamp, där sedan 10 blev uttagna att delta. Källa: min flatmate som jobbar på UNHCR.

Tack!

Följdfråga! Någon som vet varför det är dressyr, hoppning och terräng i fälttävlan? Varför inte bara terräng? Eller terräng + hopp/terräng + dressyr? Finns det någon "anledning" eller är det "bara för att det blev så"?
Vet inte om du fått svar i den andra tråden, men vad jag har fått lära mig så är det dressyr för att visa på hästens lösgjordhet och lydighet. Terräng för mod och uthållighet och så den avslutande hoppningen för att visa att hästen är så pass väl förberedd och tränad att den orkar och har nog med spänst för en hoppbana efter de tidigare dagarnas tävlingar. Men jag är inget fälttävlansproffs, någon annan kan säkert det här bättre! :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Kropp & Själ I söndags var jag med om något mycket läskigt och har försökt googla på det men det verkar vara så ovanligt att jag väljer att göra en...
Svar
12
· Visningar
5 910
Senast: AraSlei
·
Äldre Då det bara är ett par veckor kvar är det förstås dags för OS-tråden! :bump::banana: Jag ser mest fram emot konståkningen! Sen förstås...
56 57 58
Svar
1 151
· Visningar
35 478
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar