Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sitter och kollar fälttävlansdressyren nu. Är det någon som vet vilken nivå de rider dressyren på?
I mina otränade tävlingsögon så det det inte ut att vara så hög nivå? LA/MSV kanske?
Jag med! Sitter och tittar nu på damerna på kanal 10, antar att du gör detsamma? Jag som inte ens gillar att titta på idrott egentligen sitter och tokgillar det här!Jag älskar gymnastik
Nån av er som vet hur jag kan se sändningarna i efterhand via app i smart-tv? Går jag in på gårdagens sändningar, så säger den att det inte var några sändningar då
Fungerar utan problem om jag går in på hemsidan via datorn. Men jag vill ju inte se på datorn...
Japp.. sen tappade de honom när han skulle in i ambulansen. Stackars kille! Hans första OS dessutom.Såg något klipp på någon som bröt benet i landningen
Det jag läste var att hon numera bor i Tyskland. Och träffade där på en tränare som tyckte hon var tillräckligt bra för os.
De flesta i refugee team kom enligt artikeln från ett flyktingläger i Afrika. Kommer ej ihåg vilket land.
Och där hade de skapat en tillvaro där sport var i fokus.
Kollar cyklingen. Varför heter den "linjelopp"? Och "tempolopp"? Vad är skillnaden och hur långa är dem?
Linjelopp kör alla samtidigt och först i mål vinner, tempolopp startar man en och en och snabbast tid vinner. Finns väl motsvarande i skidåkning också?
Vet inte om du fått svar i den andra tråden, men vad jag har fått lära mig så är det dressyr för att visa på hästens lösgjordhet och lydighet. Terräng för mod och uthållighet och så den avslutande hoppningen för att visa att hästen är så pass väl förberedd och tränad att den orkar och har nog med spänst för en hoppbana efter de tidigare dagarnas tävlingar. Men jag är inget fälttävlansproffs, någon annan kan säkert det här bättre!Tack!
Följdfråga! Någon som vet varför det är dressyr, hoppning och terräng i fälttävlan? Varför inte bara terräng? Eller terräng + hopp/terräng + dressyr? Finns det någon "anledning" eller är det "bara för att det blev så"?