OS-tråden

Såg inte simningen, är det hon som de har skrivit rätt mycket om som simmade från en flyktingbåt?

Ja, hon är en av de 10 som tävlar under OS-flaggan i Refugee Olympic Team och den som tydligen simmade med en flyktingbåt till Grekland (typ puttade den i vattnet om jag förstått det rätt). Jag tycker att själva grejen med ett Refugee Team är fin, så jag hoppas att de gör resultat som innebär en signal om att det är möjligt att skapa sig ett liv från ett flyktingläger.

Ja, hon är en av de 10 som tävlar under OS-flaggan i Refugee Olympic Team och den som tydligen simmade med en flyktingbåt till Grekland (typ puttade den i vattnet om jag förstått det rätt). Jag tycker att själva grejen med ett Refugee Team är fin, så jag hoppas att de gör resultat som innebär en signal om att det är möjligt att skapa sig ett liv från ett flyktingläger.
Det jag läste var att hon numera bor i Tyskland. Och träffade där på en tränare som tyckte hon var tillräckligt bra för os.
De flesta i refugee team kom enligt artikeln från ett flyktingläger i Afrika. Kommer ej ihåg vilket land.
Och där hade de skapat en tillvaro där sport var i fokus.

Lite dramatik i herrarnas gymnastik. Efter fransmannens otäcka fall i hopp, kan jag inte ens se när andra länder hoppar "live"... :nailbiting:
Synd om Tyskland dock. :(
Lite irriterad över att man inte har fått sett någon gren med norrmannen eller finländaren... :meh:

Men man får väl inte ha några loggor alls på kläder osv? Tycker det har varit väldigt mycket sådant hittills. Men det kanske inte är så petigt?

Jag somnade i soffan och vaknade nu!
Jag hade inte tänkt att vara vaken och killa simningen men nu när jag vaknade var jag jättepigg!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Kropp & Själ I söndags var jag med om något mycket läskigt och har försökt googla på det men det verkar vara så ovanligt att jag väljer att göra en...
Svar
12
· Visningar
5 910
Senast: AraSlei
·
Äldre Då det bara är ett par veckor kvar är det förstås dags för OS-tråden! :bump::banana: Jag ser mest fram emot konståkningen! Sen förstås...
56 57 58
Svar
1 151
· Visningar
35 478
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar