Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja!Hade USA sista stenen på den omg?
Ja, precis!Hade USA sista stenen på den omg?
Hade USA sista stenen på den omg?
Tack! Nu känns det som om jag förstår lite merDen som är närmast mitten får poäng, hur många poäng beror på hur många stenar man har som är närmare mitten än andra lagets närmsta sten. Det laget som senast tog poäng har inte sista sten.
Så när man har sista sten vill man alltid ta minst två poäng, annars är det bättre att båda tar 0 så man inte blir av med sista stenen. Kan man stjäla poäng när andra laget har sista sten är det alltid bra!
Så i den här omgången har Sverige sista sten eftersom usa tog poäng sist med andra ord?!
Två stenar. Niklas har alltid de två sista så måste vara två åt gången per spelare.Nej precis, utan det roterar så att alla slår ut en sten var, sen börjar det om. Om jag minns rätt.. Jag har spelat curling själv men det var på en möhippa och en del akohol var involverat så minnet är inte perfekt just kring curling
Tack för förtydligandetTvå stenar. Niklas har alltid de två sista så måste vara två åt gången per spelare.
Hur många omgångar spelar man?
Har också tänkt på det!Borde inte Sverige ha en liten fördel av att förstå vad de i USAs lag säger? USAs lag borde ju inte förstå svenskarna?