Nu har jag också kommit igång och börjat kolla på curlingen. Tycker det är lite onödigt spännande idag! :nailbiting: Lite nerver kanske?

Senast ändrad:
Ni som kollar på tv-kanalerna: hör ni intervjuerna under lopp? Jag kollar på skidskyttet nu (på eurosport play) och de intervjuar Femling (?) och blir tysta och det är uppenbart att tanken är att man ska höra, men intervjun hörs inte. Har varit samma sak i längd och alpint också. Irriterande.
Man kanske måste klicka nånstans på en högtalare så ljudet slås på? Annars vet jag inte, är ju så på en del klipp på andra sidor.

Nu blev jag ännu mer förvirrad när det inte är samma person som kastar iväg stenarna varje gång...
Nej precis, utan det roterar så att alla slår ut en sten var, sen börjar det om. Om jag minns rätt.. Jag har spelat curling själv men det var på en möhippa och en del akohol var involverat så minnet är inte perfekt just kring curling :angel:

Uppdatera gärna lite hur det går, sitter på tåget nu och liveresultaten som bara uppdaterar efter varje omgång är ganska segt att följa...

Den som är närmast mitten får poäng, hur många poäng beror på hur många stenar man har som är närmare mitten än andra lagets närmsta sten. Det laget som senast tog poäng har inte sista sten.

Så när man har sista sten vill man alltid ta minst två poäng, annars är det bättre att båda tar 0 så man inte blir av med sista stenen. Kan man stjäla poäng när andra laget har sista sten är det alltid bra!

Den som är närmast mitten får poäng, hur många poäng beror på hur många stenar man har som är närmare mitten än andra lagets närmsta sten. Det laget som senast tog poäng har inte sista sten.

Så när man har sista sten vill man alltid ta minst två poäng, annars är det bättre att båda tar 0 så man inte blir av med sista stenen. Kan man stjäla poäng när andra laget har sista sten är det alltid bra!
Så i den här omgången har Sverige sista sten eftersom usa tog poäng sist med andra ord?!

Liknande trådar

Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen...
42 43 44
Svar
877
· Visningar
27 596
Senast: Zpunk
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
417
Senast: tanten
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 824
Senast: Derivata
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
343
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka