Sv: Os 2008

Lagfråga!

På resultatlistan ser det ut som att de tre bästas resultat räknas i varje gren. Är det så eller är det de 3 bästa ekipagens resultat efter alla grenar, typ som på lag SM?

Det blir intressant att se hur många som går igenom besiktningen imorrn. Känns som att det är underlaget som ställt till det mycket. Eller vad tror ni?

Mycket troligt att det kan vara underlaget som spökar, eftersom det regnade till och från så blev det säkerligen lerigt och då är det väldigt lätt hänt att hästarna fastnar med hovarna. Jag tror däremot inte att underlaget skulle vara för hårt för hästar på denna nivå är vana vid de flesta förhållanden.....

Det blir intressant att se hur många som går igenom besiktningen imorrn. Känns som att det är underlaget som ställt till det mycket. Eller vad tror ni?

Det känns ju inte som att det bara borde vara "våra" hästar som har fått problem men det är ju ett sådant jäkla hysch hysch med dom utländska ryttarna jämt och deras hästar.
Vi får väl se hur många som dyker upp på besiktningen.

uuuh! Såg just att Keymaster gick i mål med snabbaste tiden av svenskarna med ett skadat framben!:( På TV sa dem ngt med hoven och på risport.se står det kotan. Han är opererad i hong-kong.

Vilken tapper häst!!

Tillägg, oj! missade tidigare inlägg om det..

Senast ändrad:

såhimlatråkgt me skadade hästar..

går hoppningen vid 13 imrgon?

Det kommer nog trilla ner lite för
Sölle fick en senskada. (Viktoria Carlerbäcks Bally's Geronimo alltså).
Tråkigt, men jag tyckte han inte så riktigt ren ut när han travade efter målgång.

Jättetråkigt att stå med skadade hästar på andra sidan jorden...

jag hittar ingen info om att sölle e skadad någon stanns.

I Hongkong-tid går första rundan i hoppningen i morgon kl.19.15, och den individuella, andra rundan 22.45. Vilket borde bli 13.15 och 16.45 svensk tid. Men på SVT sa de just att Fälttävlan Banhoppning sänds 16.15 på SVT24, så de kanske gör något sammandrag från första rundan & sen visar andra rundan live...

*spekulerar lite*

svt24
13.00-13.40 Ridsport, fälttävlan, banhoppning
15.40-18.30 Ridsport, fälttävlan, banhoppning

Jag har precis vaknat till igen efter att ha suttit och glott på tv:n mellan 03.00 och 05.30 för att sedan traska till stallet och fodra, varit zombie på jobbet hela dagen :angel:

Här hemma på Peters gårdsplan så är vi ju lagda lite mer åt det svart-röd-gula hållet :angel: tyvärr fick ju "Mickey mouse" en förbispringning på näst sista (och den har dom visat en gång i timmen på tv här sen dess, på varje nyhetssändning) men världens bästa terränghäst susade fram och landade på första plats :love: hoppas nu bara att han är fräch och kan hålla benen uppe genom två hoppningar, tyvärr inte hans starka sida.

Ser fö fram emot nästa OS där tidsförskjutningen inte är så brutal :angel:

De tiderna har jag oxå sett på SVTs hemsida för säningarna från OS på 24an. Jag tror att en förvirrad Svanlund ska prata lite först innan de börjar och kanske dra ställningen eller nått. De börjar ju inte tävlingen fören kvart över i Honkong.

KL

Är det nån mer än jag som hörde Björn Walldes "OS-rapport" på Rix-Fm nu????:eek: Där han fullkomligt gjorde ned Magnus Gällerdal och påstod att han sagt att det var "en liten skada" på Keymaster och att det inte hade ställt till med ngt bekymmer i terrängen....jag blir så trött när totalt okunniga personer drar sina egna slutsatser om saker o dessutom för ut denna åsikt i riksradio....:crazy:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I många år var fälttävlan den av ridsportens OS-grenar som var starkast ifrågasatt. Ryttare och hästar dog – eller skadades allvarligt –...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter OS i Paris är inlett med fälttävlans dressyrprov och det var en överlycklig Sofia Sjöborg som kom ut från banan efter en i stort sett...
Svar
0
· Visningar
135
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlan är först ut av de tre ridsportgrenarna under OS i Paris 2024. Så här går tävlingen till.
Svar
0
· Visningar
195
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den här veckan drar unghäst-VM i fälttävlan igång. Här hittar du listan över alla svenska ekipage samt info om tävlingen.
Svar
0
· Visningar
60
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka