Sv: Os 2008

Vi bör maila till SVT och K R Ä V A mer dressyr och FT i tv, inte bara en massa banhoppning, dumma Albert Svanberg (SVTs sportchef, fd. en krönikör på SVT sport). :mad:

Vad jag har stört mig mest på under dessa FT sändningar är att det är Jan Svanlund som kommenterade dressyren, han är totalt värdelös där och tjatade sönder dressyren med att "det är många FT hästar som kommer från Irland. (Kändes som att han sa det vart tredje ekipage :mad:). Kan inte SVT ha fått någon kunnit fd. elit FT ryttare att kommentera i stället för 2 okunniga kommentatorer?

/Salinero

*kl*
Det är 3 hästar till förutom svenskarnas som inte visas på besiktningen i dag.

Ja Silver Ray kommer inte att starta :( Jättetråkigt för Peter verkligen.

Som jag har förstått det så har han en senskada.

Undrar hur många som är skadade?? Känns ju onekligen olustigt.

**knapplån**

Någon som vet exakta tidpunkten för den avslutande hoppningen idag, står ju bara 12.00-18.00 å d e ju en ganska lång tid, eller har det redan varit bara att jag har missat det??

Tacksam för svar. :) :bow:

....hoppas att det stämmer för nu har jag tröttnat på att titta på segelbåtar som ligger och guppar utan att komma nånstans:D.

hahah, jag med! Det står ju faktiskt att det ska börja 13.00 :mad:

Förmodligen sticker de bara in med lite olika sporter, inte endast fälttälvanshoppningen...

suckar.

HAha, nu sa han det igen "Vi kommer att få se massor med irländska hästar"

:angel: Sen gör han massa småmissar hela tiden. Kallade trippelbarren för stigsprång, säger "fel" istället för "straff".
Byt ut svanlund och ta in någon som åtminstone har lite koll.

Nej nu är jag så trött på honom så jag har faktiskt skickat ett klagomail till SVT!

Wiie: Ingen svensk har ridit ännu!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I många år var fälttävlan den av ridsportens OS-grenar som var starkast ifrågasatt. Ryttare och hästar dog – eller skadades allvarligt –...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter OS i Paris är inlett med fälttävlans dressyrprov och det var en överlycklig Sofia Sjöborg som kom ut från banan efter en i stort sett...
Svar
0
· Visningar
135
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlan är först ut av de tre ridsportgrenarna under OS i Paris 2024. Så här går tävlingen till.
Svar
0
· Visningar
195
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den här veckan drar unghäst-VM i fälttävlan igång. Här hittar du listan över alla svenska ekipage samt info om tävlingen.
Svar
0
· Visningar
60
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka