Sv: Os 2008

*KL*

Som jag skrev i OS-tråden på Senior, jag fattar verkligen inte varför Lotta Björe måste beklaga sig över fullblodens "dåliga teknik" varenda gång Jan frågar vad hon tycker om hästen som är på banan! Har hon något personligt emot fullblod eller har jag ridit fullblod med väldigt bra hoppteknik? :confused: (För jag håller inte med henne.)

Tack!

Det är så tjatigt att höra: "Den här hoppar förskräckligt bedrövligt."

*knappen*
Sverige har varit duktiga som lyckades klättra en placering trots endast tre startande ryttare! Starkt jobbat verkligen!

Stand by me hoppar ju riktigt fint. Dag alberts häst såg ut att ha lite ponnygalopp, haha :D men kul att den nollade!

En bättre dressyr och 2st friska hästar och det hade EV. kunnat blivit en 3e plats ....synd att ödet ville annat detta OS.

*kl*

Fina Super Rocky, vilken runda! :bump: Tänk vad kul om kommentatorerna hade vetat att Rocky faktiskt gick SM 2006 med AH i sadeln, hade ju varit lite kul kuriosa sådär... :angel:

Mm istället pratade han om vädret. Suck.

Fast han var ju ute och cyklade hela tiden. Segern t Tyskland var ju klar långt innan han fattade det. (Även om Romeike vägrat ut sej. ) :angel:

Uselt att kommentatorerna är så dåligt pålästa! :devil: Får de inte betalt eller? :devil:

Tack!

Det är så tjatigt att höra: "Den här hoppar förskräckligt bedrövligt."
Precis! Jag förstår också vad hon menar, de har inte samma teknik som te.x. varmblodiga hästar generellt, men de kan ju hoppa ändå så varför sitta och upprepa att de inte är bra på det? Så onödigt.

KL

Jättekul att det gick så bra för svenskarna trots allt! :banana: Har någon koll på om de hade haft någon chans till bronset om Viktoria och Magnus hade ridit och varit felfria? Eller var det för långt mellan ändå?

Håller med om komentatorerna :mad: Katastrof i dressyren, roligt iof. med någon kunnig i terrängen men Svanlund var ju helt borta där med som vanligt.
Någon som hade varit lite insatt i sporten hade ju tex. vetat att den brasilianska hästen har ridits av Anna Hassö som sagt. Hade ju varit kul att berätta kanske... Och tänk om han hade tjatat om "titta här kommer en till tysk häst" varenda gång det var en sån i banhoppningen :angel: Kul att veta var hästen kommer ifrån, men man behöver ju inte prata om det hela tiden...
Hoppning var ju inte mycket bättre, det enda "experten" gjorde var ju att klaga på hur dåligt hästarna hoppade. Det hade varit roligare med någon som kan fälttävlan och inte banhoppning, det är ju lite skillnad. De hade dessutom ingen koll alls på hur många nedslag ryttarna hade råd med för lagresultaten, dåligt!

Kan ingen som är bra på att skriva maila SVT? Jag är trött på Svanlund, speciellt med tanke på att han egentligen tycker man borde förbjuda fälttävlan helt...

Jag skickade ett snabbt ihoprafsat mail under sändningen. Jag var så upprörd över Svanlund! haha!
Men vore ju kul om fler mailade, ju fler desto bättre. Då kanske vi kan få en vettig kommentator nästa gång.

Som jag skrev i mitt mail till SVT: Hur skulle det se ut om fotbollskommentatorerna inte hade nån koll på vad som hände på planen och bara pratade en massa strunt??? Det skulle aldrig tillåtas, men ridsport verkar inte vara så noga inte.

Frank får inte rida eftersom Hinni, Ingrid och Dibo är bättre och enbart de 3 bästa från varje land får gå, även om fler ligger i toppen.

Är det så för alla att kommentarerna kommer före bilden? Svanlund skrek ju Nej! innan Stand By Me ens lämnat backen hos mig :mad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I många år var fälttävlan den av ridsportens OS-grenar som var starkast ifrågasatt. Ryttare och hästar dog – eller skadades allvarligt –...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter OS i Paris är inlett med fälttävlans dressyrprov och det var en överlycklig Sofia Sjöborg som kom ut från banan efter en i stort sett...
Svar
0
· Visningar
135
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlan är först ut av de tre ridsportgrenarna under OS i Paris 2024. Så här går tävlingen till.
Svar
0
· Visningar
194
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den här veckan drar unghäst-VM i fälttävlan igång. Här hittar du listan över alla svenska ekipage samt info om tävlingen.
Svar
0
· Visningar
60
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridkjol
  • Dressyrsnack nummer 18