Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha och "Fälttävlanshästar inte är van vid stor publik, hoppningen brukar bara ses av ett par hundra personer"
Han har nog inte varit på Badminton, Burghley, Lumuhlen, Le Lion + massa andra tävlingar i england, tyskland och frankrike tex....
Men idag störde jag mig nog mest på Lotta Björe som bara satt och kritiserade hästarna hela tiden, hur dåligt de hoppade.
Det är inte riktigt samma sak med banhoppning som med ft. hoppning.
Hon glömmer att de har gått en tuff terrängbanan dagen innan och dessutom varken är specialtränade eller avlade för bara hoppning. Det är väl självklart de inte hoppar som hopphästar
Men, hallå! Det är väl endast naivt och löjeväckande att påstå att fälttävlan INTE skulle vara farligt?
Problemet med Svanlund är ju att han har i princip lika dålig koll när det gäller banhoppningen. Så det är inte bara i fälttävlan.
Men där finns alltid experter med
Nu tänker jag sticka ut hakan beträffande JS som kommentator. Visst kan jag hålla med om hans brister men det är ytterst SVT som står för vem som ska kommentera. Kan tänka mig att fltv är den delen av ridsporten som har minst utövare och förmodligen minst tittare även om det är den mest publikvänliga sporten inom ridsporten. Alltså det hela handlar om pengar för SVT. Personligen kommer jag att erbjuda JS att följa med på tävling för att få en bättre inblick i sporten ist för att kritisera.
Men då förstår jag inte varför man ska ha med Svanlund öht. Då räcker det ju att ha en bra kommentator.
Problemet med Svanlund är ju att han har i princip lika dålig koll när det gäller banhoppningen. Så det är inte bara i fälttävlan.