Sv: Os 2008

Marius är e Condrieu xx - Laurin (stod i Sverige med stamboksnummer 966) - Fra Diavolo - Cor de la Bryere - Frivol.

*KL*
En annan "groda" från Svanlund idag var han påstod att Ryttar-OS i Stockholm 1956 gick samma år som det var OS i Helsingfors :eek:
OS gick i Melbourne, Australien.......:angel:

Kl

Nu mailbombar vi svt angående Svanlund...
Har alltid tyck att han varit dålig men Lotta har ju hjälpt upp honom i WC hoppningen. Men i fältävlanshoppningen borde de ha haft någon annan än henne.

Nu ska jag fila på ett mail...:devil:

Han kan inte hoppa högre än LA ungefär, men vet ju inte om det själv... och travar som en shettis :p men Ingrid är en sån otroligt begåvad ryttare, hon kan rida ***-ig på vad som helst!

Haha och "Fälttävlanshästar inte är van vid stor publik, hoppningen brukar bara ses av ett par hundra personer" :angel:
Han har nog inte varit på Badminton, Burghley, Lumuhlen, Le Lion + massa andra tävlingar i england, tyskland och frankrike tex....

Men idag störde jag mig nog mest på Lotta Björe som bara satt och kritiserade hästarna hela tiden, hur dåligt de hoppade.
Det är inte riktigt samma sak med banhoppning som med ft. hoppning.
Hon glömmer att de har gått en tuff terrängbanan dagen innan och dessutom varken är specialtränade eller avlade för bara hoppning. Det är väl självklart de inte hoppar som hopphästar :grin:

Haha och "Fälttävlanshästar inte är van vid stor publik, hoppningen brukar bara ses av ett par hundra personer" :angel:
Han har nog inte varit på Badminton, Burghley, Lumuhlen, Le Lion + massa andra tävlingar i england, tyskland och frankrike tex....

Men idag störde jag mig nog mest på Lotta Björe som bara satt och kritiserade hästarna hela tiden, hur dåligt de hoppade.
Det är inte riktigt samma sak med banhoppning som med ft. hoppning.
Hon glömmer att de har gått en tuff terrängbanan dagen innan och dessutom varken är specialtränade eller avlade för bara hoppning. Det är väl självklart de inte hoppar som hopphästar :grin:

Två själar samma tanke:D

Jag har precis skickat ett mail till sportansvarig på SVT och formulerade mig nästan exakt så som du har skrivit ovan angående hoppmomentet idag och deras nedlåtande kommentarer!!

Att sedan både Jan (och Lotta) tycker att fälttävlan är en sport som är farlig och borde strykas ur OS påpekde jag också.

Maila du också:idea:

Men, hallå! Det är väl endast naivt och löjeväckande att påstå att fälttävlan INTE skulle vara farligt?

Nu tänker jag sticka ut hakan:cool: beträffande JS som kommentator. Visst kan jag hålla med om hans brister men det är ytterst SVT som står för vem som ska kommentera. Kan tänka mig att fltv är den delen av ridsporten som har minst utövare och förmodligen minst tittare även om det är den mest publikvänliga sporten inom ridsporten:D. Alltså det hela handlar om pengar för SVT:crazy:. Personligen kommer jag att erbjuda JS att följa med på tävling för att få en bättre inblick i sporten ist för att kritisera:idea:.

Problemet med Svanlund är ju att han har i princip lika dålig koll när det gäller banhoppningen. Så det är inte bara i fälttävlan.

OK, jag var väl först i den här tråden att klanka på Svanlund, men nåt roligare kan vi väl tycka till om.
Enligt lilla q hade laget, hästskötarna, släkt o vänner trevligt på kvällen efter att allt var klart.

Jag undrar hur folk skulle reagera om en bisittare satt på sjukampen och berättade hur dåliga alla var? Titta vilken usel teknik de har på häckarna? Ja inte kan de springa 800 meter inte, på samma sätt som 800-meterslöparna!

Nu tänker jag sticka ut hakan:cool: beträffande JS som kommentator. Visst kan jag hålla med om hans brister men det är ytterst SVT som står för vem som ska kommentera. Kan tänka mig att fltv är den delen av ridsporten som har minst utövare och förmodligen minst tittare även om det är den mest publikvänliga sporten inom ridsporten:D. Alltså det hela handlar om pengar för SVT:crazy:. Personligen kommer jag att erbjuda JS att följa med på tävling för att få en bättre inblick i sporten ist för att kritisera:idea:.

Jag förstår att du inte träffat Svanlund eller vet hur ft-Sverige försökt få honom att vara med. :crazy:
Han är ett sk hopplöst, ointresserat fall. :devil:

Tror tyvärr inte att det hjälper att Jan åker på tävlingar ... Hans dotter tävlade mkt upp till iaf 1,30 i slutet på 90-talet (vet inte om hon gör det än) och han var alltid med. Verkar ju inte greppat så där jättemkt.

Problemet med Svanlund är ju att han har i princip lika dålig koll när det gäller banhoppningen. Så det är inte bara i fälttävlan.

Jan Svanlund kommenterade ofta motorsport förut, han var ganska usel då också. Han kunde bland annat inte förstå varför rallyförare körde av vägen då och då "-de måste lära sig anpassa farten". :grin:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I många år var fälttävlan den av ridsportens OS-grenar som var starkast ifrågasatt. Ryttare och hästar dog – eller skadades allvarligt –...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter OS i Paris är inlett med fälttävlans dressyrprov och det var en överlycklig Sofia Sjöborg som kom ut från banan efter en i stort sett...
Svar
0
· Visningar
135
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlan är först ut av de tre ridsportgrenarna under OS i Paris 2024. Så här går tävlingen till.
Svar
0
· Visningar
194
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den här veckan drar unghäst-VM i fälttävlan igång. Här hittar du listan över alla svenska ekipage samt info om tävlingen.
Svar
0
· Visningar
60
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka