Sv: Os 2008

Haha ja så är det nog... men inte riktigt så långt före tyckte jag inte... jag sa till kompisen att han äntligen lärt sig se vad som är på väg att hända men så var det väl bara så att kommentarerna låg före:)

Frank får inte rida eftersom Hinni, Ingrid och Dibo är bättre och enbart de 3 bästa från varje land får gå, även om fler ligger i toppen.

Aha, det visste inte jag. Då är det ju samma som har "drabbat" Lucinda...trist.

(uppenbarligen fler än jag som inte visste det... :angel: )

Senast ändrad:

Jag vill gratulera svenska laget till en 4:e plats !
Det tycker jag var otroligt strongt gjort med bara tre ryttare !

Jag vill gratulera svenska laget till en 4:e plats !
Det tycker jag var otroligt strongt gjort med bara tre ryttare !

Är det verkligen som kommentatorn säger att vi var urusla i dressyren? :confused: Jag tycker snarare att svenskarna (precis som citatet av cirkus) gjorde en fantastisk insats. Jag är oerhört stolt över vårt fälttävlanslag! :bow:

Jag tycker också att de gjorde en bra insats! Men Jan är en usel kommentator som vanligt och kommer med dumma och onödiga kommentarer för att inte säga kommentarer utan någon som helst förankring i verkligheten:eek:

Då var det klart!! Visst var Hinrich Romeike en värdig vinnare, men han var kanske inte den tysken som många trodde skulle ta hem det. De andra tyskarna är ju mer "kända". Ingen av de tre på pallen var för mig någon favorit innan OS började, men vilka fantastiska prestationer de har gjort.:bow::bow::bow:

*kl*

Jag har inte sett hoppningen idag men vet ju ungefär hur Svanlund låter...
Det som stör mig är att han inte uppfyller sitt journalistiska åtagande när han är så ointresserad.
Att man kanske inte har så stora kunskaper inom en sport kan väl vara OK men det är ju därför man har expertkommentatorer.

Där måste jag säga att Ulfbåge var betydligt bättre under EM på Irland (var det väl?) när han hade Viktoria som bisittare, han hade läst på så gott han kunde och uttnyttjade hennes expertis på ett föredömligt sätt. Inte hummade han så mycket heller.. :angel:

Jag mailade till Svanlund igår med info om att ytterligare en häst i startfältet var svenskfödd och idag sa han vad jag skrivit, så något har i alla fall nått fram:)

Däremot förstår jag inte varför inte Michael Petterson fick kommentera hoppningen idag istället för Lotta Björe, hon är ju inte insatt:(

Då var det klart!! Visst var Hinrich Romeike en värdig vinnare, men han var kanske inte den tysken som många trodde skulle ta hem det. De andra tyskarna är ju mer "kända". Ingen av de tre på pallen var för mig någon favorit innan OS började, men vilka fantastiska prestationer de har gjort.:bow::bow::bow:

Nja har man sett Hinrich och Marius ute i Europa så vet man ju att han lätt kunde ta hem det.

Är det verkligen som kommentatorn säger att vi var urusla i dressyren? :confused: Jag tycker snarare att svenskarna (precis som citatet av cirkus) gjorde en fantastisk insats. Jag är oerhört stolt över vårt fälttävlanslag! :bow:

Vi är inte alls urusla i dressyr det är bara det att dom andra är så mkt bättre och det kan man ju tolka hur man vill men Tyskarna låg väl nästan allihopa under 40 straff

*Knapplån*

Någon som vet vad det är för stam på den fantastiska Marius?

HINNI VANN!!! :bump:

Vi skrek, skrattade och grät hemma i soffan, helt underbart! Det är utan tvekan den bästa fälttävlanshästen i hela världen, en fet holsteiner :D Helt jävla underbart! Två guld till Tyskland!
(Synd på Abraxxas men att den hästen går på den nivån är i sig ett under)

Även extremt starkt gjort av svenska laget med en fjärde plats, riktigt roligt för Linda också. (Såg fö att kärlek går före systerskap, Sara hade tyska flaggor på kinderna :angel: men å andra sidan så hade Elmar dragit på sig en sverigetröja :p)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I många år var fälttävlan den av ridsportens OS-grenar som var starkast ifrågasatt. Ryttare och hästar dog – eller skadades allvarligt –...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter OS i Paris är inlett med fälttävlans dressyrprov och det var en överlycklig Sofia Sjöborg som kom ut från banan efter en i stort sett...
Svar
0
· Visningar
135
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlan är först ut av de tre ridsportgrenarna under OS i Paris 2024. Så här går tävlingen till.
Svar
0
· Visningar
194
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den här veckan drar unghäst-VM i fälttävlan igång. Här hittar du listan över alla svenska ekipage samt info om tävlingen.
Svar
0
· Visningar
60
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka