Sv: Os 2008

Ok, var de så långt efter så var det ju inte så mycket att snacka om. Men Sverige måste iaf haft något av det jämnaste laget, undantaget Australien. Det var väl bara Aus och Sverige som hade alla 5 ryttare felfria på hinder i terrängen?

Jag håller faktiskt inte med, tyckte nog Lotta var ganska positivt inställd till fälttävlanshästarna! Dra inte bara fram det negativa hon sa flera ggr att dessa hästar inte kan hoppa som GP hästarna för då skulle dom bli för försiktiga och klarar inte terrängen och jag menar allvarligt dom hoppar ju faktiskt inte så jävla bra eller hur??

Sedan sa hon oxå att dom har gått en terrängbana dagen innan och att det känns i benen och att hästarna troligtvis känns annorlunda än vanligt.
Dessutom berömde hon fälttävlans horsemanship , hon sa att det var imponerande att se att alla ryttare oavsett resultat aldrig lät det gå ut över hästarna.

Det kan jag hålla med dig om, men om man ser till hela sändningen så blev fullbloden rätt dissade :crazy:

Ja just det Kristina Cook, hon hette något annat innan superrutinerad tjej

Hon hette Gifford förut :D Hon red en häst som hette General Jock. Har enormt mycket meriter och är nog ingen okänd som kommentatorerna ville påskina

Senast ändrad:

Hon hette Gifford förut :D Hon red en häst som hette General Jock. Har enormt mycket meriter och är nog ingen okänd som kommentatorerna ville påskina

Kristina Cook är en riktigt duktig ryttare tycker jag och som sagt har hon en hel del meriter!
Och både hon och hennes man är hur trevliga som helst, hade honom till bordet på en bal förra hösten :angel: :p

Med tanke på att männskan aldrig varit nära ett så stort mästerskap så fick han väl offra lite stolhet för att få följa med som... hästskötare :angel: Eller så var det kärleken som fick honom att ta till såna storslagna gester :p

Å andra sidan så var ju Linda hästskötare i Lion förra året (och la beslag på våran hink, vi skulle vilja ha tillbaka den, och benskydden som hon "lånade" på förra bundeschampionat :mad: :angel:).

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I många år var fälttävlan den av ridsportens OS-grenar som var starkast ifrågasatt. Ryttare och hästar dog – eller skadades allvarligt –...
Svar
0
· Visningar
138
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter OS i Paris är inlett med fälttävlans dressyrprov och det var en överlycklig Sofia Sjöborg som kom ut från banan efter en i stort sett...
Svar
0
· Visningar
135
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlan är först ut av de tre ridsportgrenarna under OS i Paris 2024. Så här går tävlingen till.
Svar
0
· Visningar
194
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den här veckan drar unghäst-VM i fälttävlan igång. Här hittar du listan över alla svenska ekipage samt info om tävlingen.
Svar
0
· Visningar
60
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka