Sv: Os 2008

För att inte tala om dressyrens kommentarer.
Han tycker att han nu kan en del, men oj vad fel det kan bli.

Bra att de numera har expertkommentatorer.

såg på Eurosports sändning inatt istället o han- Dahlgren kan ju sitt.:bow:

Jo, Per är duktig. Han håller ju på med hästar själv och tränar och tävlar.
Däremot så kommenterade han en fälttävlan, terrängdelen, för någon månad sen och det var väl mindre bra, det märktes att han inte hade så bra koll.
Men så sysslar han ju bara med banhoppning. Hursomhelst är det bättre än en kommentator som inte har nån koll på nånting alls.

Att SVT inte använder sig av en för grenen kunnig människa ter sig märkligt. Paula eller ngn liknande. Hette hon det förresten- Monaghans matte:confused:

Men tänk vad kul vi har åt alla hans tokiga kommentarer, själv fick jag mig en hel del goda skratt under hoppningen, sen till Lottas försvar så avslutade hon sändningen med att säga att fälttävlans ryttarna visade god sportmanship till sina hästar, för ingen blev sur om de rev ett par hinder, det tyckte hon var trevligt att se ( underförstått att hoppryttarna skulle inte ha klappat om de kom in med 2 ner )

Men, hallå! Det är väl endast naivt och löjeväckande att påstå att fälttävlan INTE skulle vara farligt?

Ingen har väl sagt att det inte är farligt, men det finns väl andra sporter som också är farliga och jag tror inte att de som tex kommenterar motorsport går ut i media några veckor innan de ska kommentera ett stort eveneman (tex Paris-Dakar)och säger att sporten ska förbjudas....

Alla som utövar sporten på ett seriöst sätt är nog högst medvetna om riskerna.

Jag undrar vem som är mest naiv, du eller jag:grin:?

Dahlgren är bra, och jag sörjer så att jag inte har Eurosport längre:cry: (:devil:comhem) men kommer någon ihåg norskan han hade med för att kommentera terrängprovet på VM för två år sen?
Det gick knappt att föstå vad hon sa, och när man väl lyckades förstå var det något som egentligen inte hade med tävlingen att göra. Minns att Dag Albert hade varit i bild rätt länge utan att de kommenterade det, det gjorde de inte förrän hans namn kom upp i rutan...

Men idag störde jag mig nog mest på Lotta Björe som bara satt och kritiserade hästarna hela tiden, hur dåligt de hoppade.
Det är inte riktigt samma sak med banhoppning som med ft. hoppning.
Hon glömmer att de har gått en tuff terrängbanan dagen innan och dessutom varken är specialtränade eller avlade för bara hoppning. Det är väl självklart de inte hoppar som hopphästar :grin:

Jag håller faktiskt inte med, tyckte nog Lotta var ganska positivt inställd till fälttävlanshästarna! Dra inte bara fram det negativa hon sa flera ggr att dessa hästar inte kan hoppa som GP hästarna för då skulle dom bli för försiktiga och klarar inte terrängen och jag menar allvarligt dom hoppar ju faktiskt inte så jävla bra eller hur??

Sedan sa hon oxå att dom har gått en terrängbana dagen innan och att det känns i benen och att hästarna troligtvis känns annorlunda än vanligt.
Dessutom berömde hon fälttävlans horsemanship , hon sa att det var imponerande att se att alla ryttare oavsett resultat aldrig lät det gå ut över hästarna.

Vi är inte alls urusla i dressyr det är bara det att dom andra är så mkt bättre och det kan man ju tolka hur man vill men Tyskarna låg väl nästan allihopa under 40 straff
Precis. Det är dom andra som gör att svenskarnas resultat blir urusla.

Vaddå somnade? Det gick ju på kvällen?

Tyskland Guld, Australien silver och England brons (vad det väl) :o

Ind.
Hinrich guld
Amerikanskan silver
Brons -hmm

Linda 13 och Katrin hmm 19?

*ingen koll*

Silver Gina Miles (?) Usa
Brons nån engelska, K Cooks?

Linda 13 Katrin 18 (tror jag!)

Och det går att somna på kvällen också :angel:

13/8 Onsdag
13.15-17.30 Dressyr, kval, lag + individuell

14/8 Torsdag
13.15-18.20 Dressyr lagfinal

15/8 Fredag
13.15-17.45 Individuell hoppning, kval

16/8 Lördag
13.15-17.55 Dressyr, Grand Prix, individuellt

17/8 Söndag
13.15-16.45 Hoppning, lagfinal omg 1

18/8 Måndag
13.15-16.40 Hoppning, lagfinal

19/8 Tisdag
13.15-17.00 Dressyr, Grand Prix Kür, individuellt, final

21/8 Torsdag
13.15-18.15 Hoppfinal, individuell

13/8 Onsdag
13.15-17.30 Dressyr, kval, lag + individuell

14/8 Torsdag
13.15-18.20 Dressyr lagfinal

15/8 Fredag
13.15-17.45 Individuell hoppning, kval

16/8 Lördag
13.15-17.55 Dressyr, Grand Prix, individuellt

17/8 Söndag
13.15-16.45 Hoppning, lagfinal omg 1

18/8 Måndag
13.15-16.40 Hoppning, lagfinal

19/8 Tisdag
13.15-17.00 Dressyr, Grand Prix Kür, individuellt, final

21/8 Torsdag
13.15-18.15 Hoppfinal, individuell
Lite bättre chanser där känns det som :)

Jaså? Jag trodde fälttävlanslaget var de som beräknades ha bäst chans på medalj, och det hade det kanske blivit också om 2 av hästarna inte skadat sig.
Det var väl bud på att det inte skulle bli nåt hopplag alls ett tag?
(Men självklart hejjar vi på Jaguaren mest av alla :angel: :banana: )

Jaså? Jag trodde fälttävlanslaget var de som beräknades ha bäst chans på medalj, och det hade det kanske blivit också om 2 av hästarna inte skadat sig.
Det var väl bud på att det inte skulle bli nåt hopplag alls ett tag?
(Men självklart hejjar vi på Jaguaren mest av alla :angel: :banana: )

Vi slutade 45 straff efter bronset , jag tror inte laget hade kunnat komma ikapp även om Magnus och Viktoria varit med eftersom det ändå bara hade varit Dags resultat av dom som red som kunde räknas bort (eftersom han var sämst) Det var otroligt bra jobbat med dom förutsättningar dom hade med enbart 3 ryttare kvar och den press det innebär :bow:

Tror varken hopp eller dressyrlaget slår en 4:e plats iallafall!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I många år var fälttävlan den av ridsportens OS-grenar som var starkast ifrågasatt. Ryttare och hästar dog – eller skadades allvarligt –...
Svar
0
· Visningar
138
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter OS i Paris är inlett med fälttävlans dressyrprov och det var en överlycklig Sofia Sjöborg som kom ut från banan efter en i stort sett...
Svar
0
· Visningar
135
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlan är först ut av de tre ridsportgrenarna under OS i Paris 2024. Så här går tävlingen till.
Svar
0
· Visningar
194
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den här veckan drar unghäst-VM i fälttävlan igång. Här hittar du listan över alla svenska ekipage samt info om tävlingen.
Svar
0
· Visningar
60
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka