Sv: Os 2008

Mm gud vad tråkigt! hoppas att det går bra!

Jag somnade efter att Carlerbäck, Norling och Algotsson ridit och missade Dag och magnus!! Typiskt :mad:

men hur ligger Sverige till nu?? och vilken leder individuelllt??

tid för banhoppning kl. 13.15 (snart) på 24:an, säg inte att jag har tagit fel på tiden, att det var kl. 12?!

Hoppas hoppas måste springa och titta!

Tittade på svenska ridsportsförbundets hemsida och resultaten är:

1) Tyskland 158, 10 2) Australien 162,00 3) Storbritannien173,70 4) Italien 198,40 5) Sverige 200,50 6) Nya Zeeland 210,50

ind. ligger Tysken Hinrich Romeike på 1:a plats med 50,2 straff p.

Svenskarna:
18) Linda Algotsson, 64,30
22) Katrin Norling, 68,00
23) Magnus Gällerdal, 68,20
27) Viktoria Carlerbäck,72,80
40) Dag Albert, 93,

Svenskarna har alltså gått från en 7:de plats till 5:e BRA JOBBAT! :banana:

Tittade på svenska ridsportsförbundets hemsida och resultaten är:

1) Tyskland 158, 10 2) Australien 162,00 3) Storbritannien173,70 4) Italien 198,40 5) Sverige 200,50 6) Nya Zeeland 210,50

ind. ligger Tysken Hinrich Romeike på 1:a plats med 50,2 straff p.

Svenskarna:
18) Linda Algotsson, 64,30
22) Katrin Norling, 68,00
23) Magnus Gällerdal, 68,20
27) Viktoria Carlerbäck,72,80
40) Dag Albert, 93,

Svenskarna har alltså gått från en 7:de plats till 5:e BRA JOBBAT! :banana:

Ja kan de fortstätta utväcklas så är de på bronsplats när hoppningen är över:D:angel:

Ganska många skulle jag vilja säga att det var som höll sig inom maxtiden. Den var 16 minuter, optimaltiden, däremot, var 8 minuter, och nej, den var det ingen som klarade ;).

Förlåt, det är jag som strular till det. Kommentatorn sade att maxtiden var 8 minuter och att optimaltiden var 8 minuter och då tänkte jag inte på att han förmodligen blandade ihop dem. :crazy:

Nej, vad tråkigt :cry: Hoppas att operationen går vägen!

Hur blir det till banhoppningen då?

Keymaster kan nog inte starta där :angel:;)

Tror inte det blir någon skillnad eftersom dom 3 bästa räknas och Viktoria hade 4 straff sämre än Magnus och det skiljer 10 straff till Nya Zeeland men ett nedslag mindre marginal blir det iallafall

knappen

Det enda jag lyckats se av hästarna i detta OS än så länge är hästen som hoppar i trailervinjetten innan sändningarna:idea:

Mitt dygn passar inte med OS tiderna :mad:

Jag har däremot surfat runt på nätet och letat andra länders resultat/video redovisning men inte kunnat hitta något mer än det som ni redan hittat. AStråkigt att man inte kan följa grenarna var för sig i efterhand.

Tyckte det var bättre förr när SVT hade extrakanaler som sände massor av ridsport:love:

//Sita

KL

Keymaster mår efter omständigheterna bra och Magnus med. Mer än så har jag inte hört från dom, förutom info om skadan som ni redan skrivit om.

Så himla, himla tråkigt.

Keymaster kan nog inte starta där :angel:;)

Tror inte det blir någon skillnad eftersom dom 3 bästa räknas och Viktoria hade 4 straff sämre än Magnus och det skiljer 10 straff till Nya Zeeland men ett nedslag mindre marginal blir det iallafall

Det kommer nog trilla ner lite för
Sölle fick en senskada. (Viktoria Carlerbäcks Bally's Geronimo alltså).
Tråkigt, men jag tyckte han inte så riktigt ren ut när han travade efter målgång.

Jättetråkigt att stå med skadade hästar på andra sidan jorden...

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I många år var fälttävlan den av ridsportens OS-grenar som var starkast ifrågasatt. Ryttare och hästar dog – eller skadades allvarligt –...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter OS i Paris är inlett med fälttävlans dressyrprov och det var en överlycklig Sofia Sjöborg som kom ut från banan efter en i stort sett...
Svar
0
· Visningar
135
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlan är först ut av de tre ridsportgrenarna under OS i Paris 2024. Så här går tävlingen till.
Svar
0
· Visningar
195
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den här veckan drar unghäst-VM i fälttävlan igång. Här hittar du listan över alla svenska ekipage samt info om tävlingen.
Svar
0
· Visningar
60
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bra gårds och stallhund
  • Storlek röd Kong?
  • Tråden för spår