Sv: Os 2008

Är dock förvånad över hur oroligt det såg ut när ledaren efter dressyren var ute :crazy:, *ratta ratta runt*.

ja visst gjorde hon?! blev helt förvånad! visst kanske man måste skaka om en stark häst ibland, men det där såg ju för illa ut...

KALASDUKTIGA svenskar! Grattis till dem, nu håller vi tummarna för morgondagen och ondar för alla de som ligger före :devil: Sänder de samma tid? Isåfall hörs vi inatt igen, allihopa! ;)

Ja, verkligen! Inte många rätt blev sagt där. Att sitta och säga att Dag normalt ska gå på 50 % tex. Hade varit bra om han hade kollat vad ekipaget presterat internationellt under året i dressyrstraff: 71.3 (***), 64,4(**), 70.2 (***) och 79.5 (**) enligt britisheventing.

Men det är ju genomsnitt 50% :confused:

:confused: Det lär vi väl märka, inte så mycket att göra åt isf. Jag är rätt impad att vi får se alla ryttare öht, trodde inte vi skulle få så mycket "egen" tid...

Minns du inte OS 2000 då var det 5 X-tra OS kanaler och man fick se ALLA ryttare i dressyren, terrängen och banhoppningen både lag och individuellt (det var ju 2 terrängritter då) Det är typ 6 timmar terräng x 2 har ju allt inspelat på band :D

kl.
störde mej oxå väldigt mycket på att vi inte fick se nå mkt av svenskarna :(

Men duktiga var dom och vi kan hoppas att dom får häng på bronsmedaljen.

så vad tyckte ni om banan , för lätt eller lagom?

Läste precis att keymaster är halt :(
enligt ridsport har han vridit till en skko o trampat in den i sulan... dom avvaktar fram till vet bes.

Bildproducenten inte lät oss se speciellt mycket av svenskarna och Jan Svanlunds kommentarer innehöll väldigt mycket fel.
Men det var kul att se de bästa ryttarna och höra Michael Petterssons kommentarer.

kl.
störde mej oxå väldigt mycket på att vi inte fick se nå mkt av svenskarna :(

Men duktiga var dom och vi kan hoppas att dom får häng på bronsmedaljen.

så vad tyckte ni om banan , för lätt eller lagom?

Jag vet inte.. jag har inte sett en minut av banan mer än i slutet och Andrews fall

Personligen tycker jag det är tråkigt med banor som man får jaga tiden på det kan inbjuda till dålig ridning (såg vi inte minst på NM i helgen) hellre en teknisk bana som ger hinderfel (utan olyckor)

Är dock förvånad över hur oroligt det såg ut när ledaren efter dressyren var ute :crazy:, *ratta ratta runt*.

Fast hästen var extremt stark och det syntes på hindren. "Otroligt" tycker jag inte att det såg ut direkt..

Tyckte det över lag var mycket fina rundor som visades dock så var det väldigt svängigt och tätt mellan hindren vilket säkert gjorde att många fick ta mer i sina hästar än vad de brukar.

Dock tyckte jag att Mary King och Karen Donckers rundor var väldigt fina och vilka hästar :love:

Sedan alla jättefina irländare!!

Var det någon häst öht som höll sig inom maxtiden?

A Nicholson låg bra till men hade på tok för hög fart in i de avslutande häckarna och kraschade rejält, dock utan skador, tackolov.

Synd att svenskar som sagt bara syntes i starten och målgången, men det var starkt jobbat...go-go-go Sverige !!!:D

A Nicholson låg bra till men hade på tok för hög fart in i de avslutande häckarna och kraschade rejält, dock utan skador, tackolov.

:confused: Det tycker jag verkligen inte att han hade, det var 2 rejäla häckar med 2 långa galoppsprång som krävdes att man hoppade in på. Hästen nådde inte fram ordentligt på två för han var inte rak nog eller tog aldrig tag i häck nr2 , trampade om och föll.

:confused: Det tycker jag verkligen inte att han hade, det var 2 rejäla häckar med 2 långa galoppsprång som krävdes att man hoppade in på. Hästen nådde inte fram ordentligt på två för han var inte rak nog eller tog aldrig tag i häck nr2 , trampade om och föll.

Ja jag håller med. Han gick på 3 språng där, annars var hans runda bra.

Jag hann kolla några ritter på videon i morse och jag tyckte at det var roligt att de anlitat Michael Pettersson som expertkommentator! Jag har inte hört allt han sagt, men han är i alla fall tillräckligt erfaren för att veta vad det handlar om.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I många år var fälttävlan den av ridsportens OS-grenar som var starkast ifrågasatt. Ryttare och hästar dog – eller skadades allvarligt –...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter OS i Paris är inlett med fälttävlans dressyrprov och det var en överlycklig Sofia Sjöborg som kom ut från banan efter en i stort sett...
Svar
0
· Visningar
135
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlan är först ut av de tre ridsportgrenarna under OS i Paris 2024. Så här går tävlingen till.
Svar
0
· Visningar
194
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den här veckan drar unghäst-VM i fälttävlan igång. Här hittar du listan över alla svenska ekipage samt info om tävlingen.
Svar
0
· Visningar
60
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka