Sv: Os 2008

Jag vet inte men jag tror inte sändningarna börjar förrän 03 iaf, som det står på alla ställen jag har sett inkl webben (förutom på SVTs sida, där står att deras sändningar börjar 06..?). Terrängen blir nog inte helt direktsänd (och så optimistisk att jag tror de kommer sända tre timmar med bara terräng är jag tyvärr inte... :grin:). Det kommer nog bli blandat med en hel del andra grenar.

Senast ändrad:

Var visar det på webben??

Det gör det nog inte, eller ja, det är väl på SVT Play isf, vilket borde bli samma som visas på SVT24. Det jag menade var att det jag har läst på webben är att sändningarna börjar 03...men frågan är ju om man vågar chansa på det... Hmm. Det här blir en lååång natt.

ok..

Nej jag chansar inte :D

Videon ställs in för inspelning och jag skall hålla mig vaken.

Jobbar ju skift så det blir nog inga problem (hoppas jag :o)

*kl*

Tycker att han mest pratade strunt faktiskt :crazy:

Ja, verkligen! Inte många rätt blev sagt där. Att sitta och säga att Dag normalt ska gå på 50 % tex. Hade varit bra om han hade kollat vad ekipaget presterat internationellt under året i dressyrstraff: 71.3 (***), 64,4(**), 70.2 (***) och 79.5 (**) enligt britisheventing.
Och när de red fel och klockan ringde verkar han inte heller ha uppfattat.
Och under Keymasters skritt kommentera att det var lugnt och stadigt.

mm mm...

Ja som när Dag red fel så trodde han att det var hästen som var orutinerad och hade glömt bort :rofl::rofl:

Många saker var rent ut sagt pinsamma :crazy:

*kl*

Nu sa de i SVTs OS-studio på teve att sändningen börjar kl. 03.00. De sa även att det är fälttävlan för herrar som sänds då, någon som vet vad det är för gren?! ;) :angel:

Senast ändrad:

*kl*

Nu sa de i SVTs OS-studio på teve att sändningen börjar kl. 03.00. De sa även att det är fältävlan för herrar som sänds då, någon som vet vad det är för gren?! ;) :angel:

Hörde också detta...
Ridsporten är ju enda OS gren där män och kvinnor tävlar ihop på lika villkor. Hur kan det vara så svårt att komma ihåg?

Såg också det...jag blir nästan förbannad, har de ingen aning alls?? Vad är de för puckon...Noll koll. Har de ingen som korrekturläser?!

GGGRRRRRRRR

Som jag brukar säga "Allt ska man göra själv..."

såg oxå de, lite småkul ;)

Hoppas dom inte klipper bort alla damer i natt då, vill ju helst se hela svenska laget i terrängen ;)

*kl*

Ser ni? Vad sjutton tappade Mark Todd för något? Ett benskydd? :confused: Kommentatorerna verkar ju inte ha märkt något heller...

Då var vi igång! :banana: Det verkar än så länge som om man, kors i taket, faktiskt får se alla ryttare, men en timme i efterhand då. Det hade ju varit himla nice! :p

Det har börjat väldigt bra, Mark Todd var först ut & det är ju inte lätt att se några fel hos en sån ryttare... Däremot över en minut över tiden i mål, så vi får väl se hur svår tiden blir.

Och nästan ingenting fick vi se av Catrine, trist :(. Men härligt att det gick bra iallafall :bump:

*sluta läs nu om du inte vill veta nåt om svenskarna* :D

Knappt en enda tevebild på Katrin :devil:, som måste haft en MYCKET bra runda. När hon gick i mål var hon snabbast hittills, 39-40 sek över tiden (med en Pandora som såg ut som hon kunde tagit ett varv till)! :bow: Snyggt jobbat!! :bump:

Det ser ut som det, men svårt att få någon bra överblick av de här tevebilderna tycker jag.
*edit* Nä, två vattenhinder har iaf jag sett nu (om det inte är en trött-synvilla... ;) )

Så himla kul för Peter Flarup! :bump: Slog Katrin med några sekunder, lille Silver Raaaaiiiijjjj som vanligt en klippa i terrängen. :love:

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I många år var fälttävlan den av ridsportens OS-grenar som var starkast ifrågasatt. Ryttare och hästar dog – eller skadades allvarligt –...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter OS i Paris är inlett med fälttävlans dressyrprov och det var en överlycklig Sofia Sjöborg som kom ut från banan efter en i stort sett...
Svar
0
· Visningar
135
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlan är först ut av de tre ridsportgrenarna under OS i Paris 2024. Så här går tävlingen till.
Svar
0
· Visningar
194
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den här veckan drar unghäst-VM i fälttävlan igång. Här hittar du listan över alla svenska ekipage samt info om tävlingen.
Svar
0
· Visningar
60
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka