Sv: Os 2008

Jo det vet jag,har oftast tänkt på en fälltävlans hästs kondition som galoppörernas (steeplarna) kondition. Men ärligt talat så har jag sett flera galopphästar med mer gång än dessa hästar..

Men men.. jag var nyfiken, jag blev förvånad över den låga nivån som jag tyckte att ekipagen höll i dressyr momentet. Det är min åsikt och jag hoppas att jah inte trampat folk på tårna med den..

Det har jag oxå tyckt när jag sett andra flt tävlingar (kanske därför jag hade höga förväntningar).
Det var några som hade riktigt fina ritter, australiensarna red bra. Men när det var flera med över 50 i straff poäng och hästarna gick och tittade på annat så blev jag besviken..

Då var dressyren avklarad och Lucinda Fredericks i ledning. Vad tror ni nu när dressyren är klar, vem vinner? Fredericks har ju gjort flera bra resultat med Headley Britannia och det är kanske hon som fixar det. I natt mellan tre och sex så sänder de från terrängmomentet på SVT24 och för er som har dasnska TV2 så sänder de direkt med start kl 02.00.

Fredreicks har stor chans att ta hem segern tror jag

Vad gäller lag så blir det nog ingen svensk medalj i år.
Guldet går säkert till någon av de ledande lagen Australien, Tyskland eller USA. Men man vet aldrig, även solen har fläckar ;)

Jag sitter i allafall bänkad framför TV:n i natt och ser terrängen :banana:

Men är sändningarna från Hong Kong är dom direkt??

Jo, kom ju på en till sak: Är inte terrängen kl. 02.00 även på 24:an?
Jag har för mig att jag läste det. Eller då är det jag som är lite snurrig bara :)

kl

Vad ligger Sverige på för placering nu? Tänkte se hela sändningen igår, men jag somnade när vid halva. =/
Jag tror att Sverige har chans till medalj! :D Ska bli så spännande att se terrängmomentet idag. :)

kl

Vad ligger Sverige på för placering nu? Tänkte se hela sändningen igår, men jag somnade när vid halva. =/
Jag tror att Sverige har chans till medalj! :D Ska bli så spännande att se terrängmomentet idag. :)

Hej. Jag sag session 2 och 3 av ft dressyren igar och i forrgar. Viktoria gjorde en jattebra ritt. 46,5 straff. Sen strulade magnus lite, Keymaster var sa spand sa jag tror Magnus blev stord av det. Stackars honom!!! Blev 54 straff vilket var synd! Sen hade Dag Albert en del missar, 63 straff, sa laget ligger 7a.

Ingird Klimkes hast var superfin och hon red valdigt bra. Det sag ut som riktig dressyr, valdigt mangar var valdigt bra. Inga gladje poang utan BRA ekipage:love:

Det var en del hästar som blev väldigt spända när de kom in på den stora arenan, Keymaster bla. tyvärr :(

Men det var många som gick väldigt bra också :love:

Hej. Jag sag session 2 och 3 av ft dressyren igar och i forrgar. Viktoria gjorde en jattebra ritt. 46,5 straff. Sen strulade magnus lite, Keymaster var sa spand sa jag tror Magnus blev stord av det. Stackars honom!!! Blev 54 straff vilket var synd! Sen hade Dag Albert en del missar, 63 straff, sa laget ligger 7a.

Ingird Klimkes hast var superfin och hon red valdigt bra. Det sag ut som riktig dressyr, valdigt mangar var valdigt bra. Inga gladje poang utan BRA ekipage:love:

Är du i Hongkong? :)

Dag Albert fick förresten 65,6, vilket han var nöjd med, och det kunde nog lätt blivit högre straff...väldigt trippig blev den. Men den kan nog bli bra när den får se lite mer, jag gillar uppsynen på den hästen.

Att Ingrid Klimke rider bra i dressyren är ju ingen underdrift, hon rider ju även vanlig dressyr på hög nivå, tror hon rider GP. :D Däremot brukar det krångla en del i terrängen för henne, så vi får väl se hur det går i natt.

Nån som kommer hålla mig sällskap, jag sitter framför SVT24 mellan 03 och 06... :angel:

Jag kommer självklart att sitta uppe. Men bor ute på landet nu så jag vet inte om jag kommer ha med datorn!

Sms kontakt funkar ju annars!

kl

jag ska också titta i natt, det är bara att lägga sig tidigt och sedan ställa klockan:D. Poppa lite popcorn och krypa ned med täcket och kudden i soffan... (jag spelar in också ifall man råkar somna:crazy:)

Jannes kommentar om terrängen var att det iallfall inte skulle bli någon dressyrtävling... Jag tolkar det som om han tycker att terrängbanan är så utslagsgivande att många har chansen...

Jag menar 1 stopp för ledarna och de bästa av våra ryttare är ikapp...

Jag tror faktiskt att Sverige kommer att avancera från sin 7 plats, det känns som om alla våra hästar är väldigt säkra i terrängen..

Tror även att Algotsson och Carlebäck faktiskt kan nosa lite på topp 5 iallafall.

Ska bli extra kul att se Dags häst som alla säger är så fantastisk i terrängen.

Det har jag oxå tyckt när jag sett andra flt tävlingar (kanske därför jag hade höga förväntningar).
Det var några som hade riktigt fina ritter, australiensarna red bra. Men när det var flera med över 50 i straff poäng och hästarna gick och tittade på annat så blev jag besviken..

Nu såg jag inte så många ritter men nog tyckte jag att det såg ut som det brukar....

Man får inte glömma att fälttävlanshästarna inte är vana vid dessa stora arenor och att de är antagligen i sitt livs form fysiskt vilket gör dem till vandrande bomber:grin:. Hästarna VET att snart, snart är det dax för det roliga dvs terrängen.

När man väljer en häst för fälttävlan så koncentrera man sig nog i första hand på att de ska vara bra terränghästar, sedan hoppning och sist gångarter. Inte så konstigt då det är det momentet som kräver mest och innehåller störst risker, där behöver både ryttaren och hästen vara bäst.

Måste Bara medela att i TV Tidningarna som kommit idag står de att TERRÄNGEN SKA SÄNDA KL 02.00 på svt24 direkt. Tänkte de e ju tråkigt att missa om man ändå är upp vid 03.00, och i ridsport står de ju att tiderna ej är fasta.

Sänningen bör börja 02.00 också för honkong ligger 8h förre oss och terrängen börjar 08.00 där.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I många år var fälttävlan den av ridsportens OS-grenar som var starkast ifrågasatt. Ryttare och hästar dog – eller skadades allvarligt –...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter OS i Paris är inlett med fälttävlans dressyrprov och det var en överlycklig Sofia Sjöborg som kom ut från banan efter en i stort sett...
Svar
0
· Visningar
135
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlan är först ut av de tre ridsportgrenarna under OS i Paris 2024. Så här går tävlingen till.
Svar
0
· Visningar
194
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den här veckan drar unghäst-VM i fälttävlan igång. Här hittar du listan över alla svenska ekipage samt info om tävlingen.
Svar
0
· Visningar
60
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka