OS 2008, Dressyr

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: OS 2008, Dressyr

I VM -02 blev Briar skrämd av personen som stängde dressyrstaketen, Jan red på som inget hade hänt...:cool:

Skillnaden är ju att staketet stängs för samtliga ryttare men domaren trillar inte av stolen hela tiden.

Jag tycker det är så lustigt. finns det inga kort på detta. :rofl:

Tja, om Briar har stressat upp sig över flaggor som slår, så är jag inte förvånad över att avramlande folk kan störa en annan häst...
Vad är det för stofiler:angel: som inte ens kan sätta sig på en stol:grin:. ska man behöva träna på alla eventualiteter:crazy:

I det här fallet:rofl: så blev ju hästen uppenbarligen skrämd.

Man såg på TV bilderna när hon hade suttit av att hon var arg, vilket man också kunde höra på Tinne då hon frågade sin hästskötare om hon tog Solex Carex andra gången Tinne vart tvungen att fråga sin hästskötare vässades tonen lite och den sista bilden man fick se innan de visade nästa ryttare var en sammanbiten och arg Tinne. Dels pga missarna och dels (tror jag) för att dommaren inte kunde sitta kvar på sin stol.

Skillnaden är ju att staketet stängs för samtliga ryttare men domaren trillar inte av stolen hela tiden.

Jo det finns det säkert :rofl:

Det bara MÅSTE bli årets bild för den som lyckats fånga det ögonblicket :rofl::rofl:

Man såg på TV bilderna när hon hade suttit av att hon var arg, vilket man också kunde höra på Tinne då hon frågade sin hästskötare om hon tog Solex Carex andra gången Tinne vart tvungen att fråga sin hästskötare vässades tonen lite och den sista bilden man fick se innan de visade nästa ryttare var en sammanbiten och arg Tinne. Dels pga missarna och dels (tror jag) för att dommaren inte kunde sitta kvar på sin stol.

Jag hade varit fly förbannad så det är väll inget konstigt. Hon hade väll räknat med resultat över 70% och så blir det sådär, oberoende på varför så är det klart man är besviken.

Skillnaden är att Jan rider på oavsett vad som händer medans Tinne då uppenbarligen (eftersom hon var så arg när hon satt av ) sitter och irriterar sig på detta hela ritten.

Jan är ju känd för att vara superförberedd mentalt och fler kanske borde ta efter.

Jo det finns det säkert :rofl:

Det bara MÅSTE bli årets bild för den som lyckats fånga det ögonblicket :rofl::rofl:

Och så säger dom att dressyr är händelselöst?

Jag hade betalt dyra pengar för att få se detta live... Jag kan inte sluta fnissa.
laughing-019.gif

Men hon har ju inte åkt till Hongkong för att rida på 66%, så oavsett domaren eller inte är det klart hon är besviken efter en ritt så långt under deras nivå.

Den ritten såg väldigt, väldigt hävd och tung ut tycker jag... tråkigt.

När tävlades den i Sverige?

Den gick väldigt bra i unghästchampionaten o plac. i svår klass.

Var en helt annan häst- rörlig o jättesamlad- undersatt i galoppen.

Vad är det för stofiler:angel: som inte ens kan sätta sig på en stol:grin:. ska man behöva träna på alla eventualiteter:crazy:

I det här fallet:rofl: så blev ju hästen uppenbarligen skrämd.

Det är väl klart att hästen blir skrämd! Men inte 7 minuter senare...

Dressyrryttarna är ju inte direkt kända för att miljöträna sina hästar.

Okej, tråkigt att man inte fick se mer av de kvalitéerna igår...

Så klart att man blir förbannad men menar bara tt hon verkligen var störd över det inträffade, fio får det att låta som att det inte var någonting riktigt "farligt".
Besviken var snälla ord ;) skulle mer säga just arg/förbannad i Tinnes fall efter dem TV bilderna :p

Och så säger dom att dressyr är händelselöst?

Jag hade betalt dyra pengar för att få se detta live... Jag kan inte sluta fnissa.
laughing-019.gif

Men hon har ju inte åkt till Hongkong för att rida på 66%, så oavsett domaren eller inte är det klart hon är besviken efter en ritt så långt under deras nivå.

Fast Kittel red på 67% och jag tycker nog att hans ritt var bättre.
Domarna ligger ju lågt i detta mästerskapet enligt Heike Kemmer

I VM -02 blev Briar skrämd av personen som stängde dressyrstaketen, Jan red på som inget hade hänt...:cool:

Då var det väl bra att ingenting hände den gången. Jag förstår fortfarande inte varför du anser att man inte kan få lämna in en protest när en domare rasar av stolen mitt framför hästen, och ber om ursäkt för det.
Dressyr är ju uppenbarligen en sport där de tävlande är lättstörda, som t.ex. 100 m sprint där de aktiva kan hindra ett lopp från att starta om de störs av någonting.

Om inte annat är det väl bra att det lämnas in en protest så att domarna är mer noggranna framöver för att inte ramla av stolar och liknande...

Jag undrar vad det är som tävlas idag. Alltså, är det kur eller ett program, musik?? Jag kan ingenting om sånt så om nån vill vara vänlig och förklara. Jag menar, igår red de runt - förvisso kul men det är ännu roligare och se när de komponerar ihop egna program med musik. När visas det?? mvh

De ska vistas i skyddad verkstad vet du väl:grin:

Paraplyer o kamerablixtar tror jag att de har tränat på.
Nu har de en ny sak att träna på:rofl:

Så klart att man blir förbannad men menar bara tt hon verkligen var störd över det inträffade, fio får det att låta som att det inte var någonting riktigt "farligt".
Besviken var snälla ord ;) skulle mer säga just arg/förbannad i Tinnes fall efter dem TV bilderna :p

Och vad jag menar är att hon troligen skulle varit arg även om domaren inte ramlat av stolen - om man gör en sådan dålig ritt. Jag blir arg på mig själv om jag presterar långt under min egna förmåga och jag blir arg när arrangören schabblar bort programmen och jag får vänta i en kvart vilket gör att hästen förvandlas till ett arg lejonhona. Det spelar ju ingen roll varför. Klart hon är förbannad.

Man kan ju hoppas på en omritt. Jag tänker inte spekulera i huruvida det var domaren som störde ritten eller om Carex hade en dålig dag. Det spelar ju ingen roll.

Fast Kittel red på 67% och jag tycker nog att hans ritt var bättre.
Domarna ligger ju lågt i detta mästerskapet enligt Heike Kemmer

Jag tycker Heike ska vara glad över sina 72% för jag förstod inte var domarna hittade de poängen. Men så har jag inget annat att jämföra med, det var den enda ritten jag såg.

Jag menar att man MÅSTE i ett OS vara så mentalt förberedd att man direkt rider vidare. Det är ingen semester dom är på...

I Aten råkade några hoppryttare ut för att hindren höll på att blåsa ner under deras ritter, hur kommer det sig att dom klarar av det?
Där kan man snacka om störande moment att du inte vet om hindret står upprätt när du kommer fram.

Här hände det i början av ritten och det skall inte mentalt påverka henne i flera flera minuter senare DÅ är man inte mentalt förberedd för ett OS.

Sen fattar jag väl oxå att hon är fly förbannad

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Charlotte Dujardin stängs av i ett år av internationella ridsportförbundet. Orsaken är videon som läckte ut när den 39-åriga brittiska...
2
Svar
27
· Visningar
2 111
Senast: Rumpnissen
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fler och fler OS-lag i dressyr presenteras nu, bland annat Storbritannien och Nederländernas lag är klara för Paris.
Svar
0
· Visningar
120
Senast: Gunnar
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 016
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hon var reserv i OS-laget, men nu slog Maria von Essen till med en tredjeplats i kür när världscupen i dressyr drog i gång i Herning...
Svar
0
· Visningar
50
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka