OS 2008, Dressyr

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: OS 2008, Dressyr

tack för länken! precis vad jag letade efter!
synd att man inte kan se hela ritterna, går de nånstans montro?

nån som vet?

Senast ändrad:

Delvis KL.

Grejen är ju det att domaren trillade av stolen i en annars väldigt stilla och sansad miljö.

Om hästen rids i en rörig och stökig miljö är den mentalt förberedd på att något kan hända.
Rids den på en tyst dressyrbana är det inte konstigt att den hoppar till.

Jag skulle själv, om jag många gånger promenerat förbi en människa som sitter tyst och stilla på en stol hoppa till rejält om den människan trillade i backen.

:)

Men nu är det ju så roligt med OS att även de länder som normalt sett inte är med eftersom de inte har någon möjlighet att tävla mot hästnationerna som Tyskland och Holland etc. i VM faktiskt är med i OS eftersom att de har rätt till det!:laugh:
Jag tycker iaf att det är väldigt kul att se tex en 17årig tjej rida in på en skimmel och få göra OS-debut. Visst hon har kanske inte bästa sitsen, och hennes häst går väl inte exemplariskt men det är ju just det som är charmen med de olympiska spelen, det finns lixom plats för alla;)

självklart är det alltid kul med debuter, speciellt för unga ryttare! Tyvärr missade jag just henne eftersom jag var ute med hundarna då. Däremot tänker jag fortsätta hävda att jag väntar mig en viss klass i OS och VM etc. Bland annat var det den sista australienskan jag höjde ögonbrynen åt... visst var hästen snygg, och visst kan alla ha en dålig dag... men jag blir faktiskt lite besviken när jag ser såna missar på OS-arenan.

*kl*

Vet någon om det lämnades in en protest från svensk sida? Om roddtjejen kan klaga på gräs i banan kan väl ryttarna klaga på en domare som föll av stolen framför hästen?

Jag har inte hört någonting... det står ingenting på Tidningen Ridsports hemsida eller så heller...

Jag satt och mös! Min häst är efter Lancet och uppvisar typ 0% av Lancets kvaliteter - men jag är glad ändå!

Courtney King är väl amerikan?
Kittel red väldigt trevligt tyckte jag, och jag tyckte också han fick lite dåligt betalt?

Jag imponerades av den 17åriga debutanten från Brasilien, vilket MOD. Och jag tyckte hon red trevligt också!

Hon hade bättre sits än många av de andra tyckte jag! Hon störde inte sin häst så förbenat.

Jag satt och mös! Min häst är efter Lancet och uppvisar typ 0% av Lancets kvaliteter - men jag är glad ändå!

Jag tänkte på din häst när Lancet var på banan! Du måste visa en film på din häst någon gång! :)

KL

Hur ser tiderna ut i svensk tid? Förstår ni vad jag menar , är visst lite trött och orkar inte tänka riktigt...

Ngn som vet huruvida sverige lämnade in protest eller ej? =)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Charlotte Dujardin stängs av i ett år av internationella ridsportförbundet. Orsaken är videon som läckte ut när den 39-åriga brittiska...
2
Svar
27
· Visningar
2 111
Senast: Rumpnissen
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fler och fler OS-lag i dressyr presenteras nu, bland annat Storbritannien och Nederländernas lag är klara för Paris.
Svar
0
· Visningar
120
Senast: Gunnar
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 016
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hon var reserv i OS-laget, men nu slog Maria von Essen till med en tredjeplats i kür när världscupen i dressyr drog i gång i Herning...
Svar
0
· Visningar
50
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka