OS 2008, Dressyr

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: OS 2008, Dressyr

Känner igen det dära ;) Hade en Don schufro- häst tidigare, liiite samma fenomen. Fin häst förvisso men ite riktigt i pappas klass! ;)

Oj, vad man kan vara blind och trött :)
Menmenmen, kina är alltså 6 timmar före oss då - försöker klura ut när det är de lite roligare ekipagen eftersom jag inte kan kika hela tiden.

Tacktack!

*kl*
Från förbundets hemsida:

Sverige lämnar in protest
Sverige har lämnat in en protest avseende händelsen som störde Tinne Vilhelmson Silfvéns ritt under gårdagen. Svar från Ground Jury väntas under eftermiddagen.

*kl*
Från förbundets hemsida:

Sverige lämnar in protest
Sverige har lämnat in en protest avseende händelsen som störde Tinne Vilhelmson Silfvéns ritt under gårdagen. Svar från Ground Jury väntas under eftermiddagen.

Men allvarligt talat :eek: Även om hästen blir rädd just när det händer så skall den väl ha så mkt förtroende för ryttaren att den kommer tillbaka till sin ryttare mentalt efter 10-15 meter för att sedan vara glömt.

Va fan jag har ridit dressyrtävling precis intill en fotbollsmatch och nästan fått en boll i huvudet.....

Ännu pinsammare blir det ju om omritt sker och poängen inte blir bättre ändå.
Vad skall hon då skylla på:angel:

självklart är det alltid kul med debuter, speciellt för unga ryttare! Tyvärr missade jag just henne eftersom jag var ute med hundarna då. Däremot tänker jag fortsätta hävda att jag väntar mig en viss klass i OS och VM etc. Bland annat var det den sista australienskan jag höjde ögonbrynen åt... visst var hästen snygg, och visst kan alla ha en dålig dag... men jag blir faktiskt lite besviken när jag ser såna missar på OS-arenan.

i OS är det mycket kvoteringar så att alla länder skall få vara med.

Hon fick dåligt på alla travökningar, ena piruetten, skjöt ur ena piaffen, saxen o ett jämnfota i vartannat. Så några saker kan hon förbättra.
Han är ju så himla känslig o jag tror att hon red avvaktande.

Lägg ner och se detta mer som en chans för laget och Tinne själv att få ett bättre resultat!

Jag förstår att Sverige lägger in en protest för är ju brukligt men att skylla hela ritten på en sådan sak tycker jag bara är pinsamt.

Men allvarligt talat :eek: Även om hästen blir rädd just när det händer så skall den väl ha så mkt förtroende för ryttaren att den kommer tillbaka till sin ryttare mentalt efter 10-15 meter för att sedan vara glömt.

Va fan jag har ridit dressyrtävling precis intill en fotbollsmatch och nästan fått en boll i huvudet.....

Ännu pinsammare blir det ju om omritt sker och poängen inte blir bättre ändå.
Vad skall hon då skylla på:angel:

Jag tror dock att en häst i OS-kondition kan bli lite mer laddad, så att oväntade saker kan störa på ett helt annat vis...

KL
Såg ni Rambo? Den har ju varit jättefin tidigare.

Den reds mkt bättre av sin svenska ryttare- även om den inte hade kommit till GP då.

Jag förstår att Sverige lägger in en protest för är ju brukligt men att skylla hela ritten på en sådan sak tycker jag bara är pinsamt.

Tja, om Briar har stressat upp sig över flaggor som slår, så är jag inte förvånad över att avramlande folk kan störa en annan häst...

Hon fick dåligt på alla travökningar, ena piruetten, skjöt ur ena piaffen, saxen o ett jämnfota i vartannat. Så några saker kan hon förbättra.
Han är ju så himla känslig o jag tror att hon red avvaktande.

Det är ju OS man får ju rida på oavsett vad som händer annars är man ju inte mentalt förberedd.

Glömmer aldrig Ulla Salzgeber i OS för åtta år sedan som red delar av sin kur utan musik för att det krånglade , vilka starka nerver :bow:

Sedan blev hon avblåst och GJ diskuterade om omritt om det visade sig att skivan hon lämnat in var felfri, det var den det var musikanläggningen som spökade och hon fick senare rida om.

håller med. han är ju känd för att vara väldigt känslig och jag tyckte han verkade spänd och matt hela programmet. kan mkt väl ha varit pga klantiga domaren.

Tja, om Briar har stressat upp sig över flaggor som slår, så är jag inte förvånad över att avramlande folk kan störa en annan häst...

I VM -02 blev Briar skrämd av personen som stängde dressyrstaketen, Jan red på som inget hade hänt...:cool:

Jag håller med dig. Jag tycker de gör rätt i att lämna in en protest - mest för att markera att det inte är ok att domare ramlar av stolar hit och dit. Däremot ska inte en hel ritt bli förstörd för ett sådant missöde.

Jag undrar ju mest - hur gjorde han när han ramlade av stolen? :rofl:

Den enda ritten jag såg igår var Hieke Kemmer och jag tyckte den var riktigt dåligt. Var standarden så låg överlag?

KL
Såg ni Rambo? Den har ju varit jättefin tidigare.

Den reds mkt bättre av sin svenska ryttare- även om den inte hade kommit till GP då.

Den ritten såg väldigt, väldigt hävd och tung ut tycker jag... tråkigt.

När tävlades den i Sverige?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Charlotte Dujardin stängs av i ett år av internationella ridsportförbundet. Orsaken är videon som läckte ut när den 39-åriga brittiska...
2
Svar
27
· Visningar
2 111
Senast: Rumpnissen
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fler och fler OS-lag i dressyr presenteras nu, bland annat Storbritannien och Nederländernas lag är klara för Paris.
Svar
0
· Visningar
120
Senast: Gunnar
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 016
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hon var reserv i OS-laget, men nu slog Maria von Essen till med en tredjeplats i kür när världscupen i dressyr drog i gång i Herning...
Svar
0
· Visningar
50
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka