OS 2008, Dressyr

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: OS 2008, Dressyr

helt OT men bilden på LL i någon av hingstkatalogerna är ju helt sjuk den när han hoppar superhögt i löshoppning och det ser ut som om han ska ta i taket.... bra hoppkapacitet eller lågt i taket?:D

tillbaks till OS..... hoppas danskan rider bra men inte lika bra som Kittel:p

LL hoppade super och hade mkt kapacitet

ja det är väl som vanligt att de bästa ryttarna rider imorgon, det brukar ju vara så, men jag tycker det är kul att se de lite sämre det får en att uppskatta de bättre så mycket mer:)

Kul att se lite hästar man aldrig ser i vanliga fall heller

jaha då blir det inget brons för Sverige då:(

USAs och Danmarks ryttare som är kvar är ju bättre än både Jan och Tinne

Uppdaterar min lista till denna:

1) Tyskland (efter att ha sett vilka de är som rider)
2) Usa (man skall aldrig räkna bort dem)
3) Nederländerna (trorts dagens ritter och att Anky rider i morgon tror jag inte att de kommer bättre än 3a)
4) Danmark (dessa rödvita..)
5) Sverige

Senast ändrad:

Jag tror

1. Tyskland
2. Holland
3. USA

Tror det är exakt samma som jag skrev tidigare i tråden

Senast ändrad:

Och förklaringen till det var ju minst sagt orginell. A dommaren hade trillat av stolen precis när de red förbi och skrämt livet ur stackars Carex... undrar om hon får rida om?

Och förklaringen till det var ju minst sagt orginell. A dommaren hade trillat av stolen precis när de red förbi och skrämt livet ur stackars Carex... undrar om hon får rida om?

Jag tycker att hon borde få det. Det är ju någonting som inte är lika för alla, som t.ex. "en blåsig dag" är.

Klantig domare - hur svårt är det att sitta på en stol utan att ramla av?

Jag tror att hon kommer få rida om. Det där kan omöjligt räknas som något som hästarna bör klara av.

Men ska en så rutinerad häst bli störd av sådant? jag tänker då på tex vesternryttare där det även är 10-20 andra ekipage på arenan vid ropingen tex.. En OS ska vara så pass rutinerad att den klarar sådant. Hur fasen kommer travhästarna i mål tro?

Eller hur! Vad hade han tagit..?

I vilket fall borde Tinne få minst sisådären 10 procents pålägg som ursäkt. :angel:

(Skämt åsido, hoppas hon får rida om.)

Men ska en så rutinerad häst bli störd av sådant? jag tänker då på tex vesternryttare där det även är 10-20 andra ekipage på arenan vid ropingen tex.. En OS ska vara så pass rutinerad att den klarar sådant. Hur fasen kommer travhästarna i mål tro?

Fast det är ju ett störmoment som bara rör en ryttare. Dressyrhästarna är väl också ofta rätt laddade när de rider in, och störs lätt. (Lite som 100-m-löpare, där det är "största möjliga tystnad" som gäller innan start.)

Nej jag tycker faktiskt inte man ska behöva klara av en sån sak. En häst är ett flyktdjur och sker något snabbt i ögonvrån så ska de reagera med flykt speciellt som de är ensamma på banan.

Att jämföra med westernhästar är bara dumt tycker jag de är inte avlade på samma sätt och dessutom är de som sagt inte ensamma och så länge flocken är kvar kommer de ju inte sticka därifrån.

Störtlöjligt, på stora tävlingar måste man ta störningar med i beräkningarna. Så är det bara.

Men nu är det ju lite skillnad på western och dressyr. En dressyrhäst måste ju vara väldigt laddad och alert för att det ska bli bra, medan en westernhäst ska jogga runt på lång tygel utan några större krav jämfört med dressyrhästarna som anstränger sin kropp maximalt. Anspänningen måste vara större på en dressyrhäst, särskilt när den går mästerskap sådär..

Jag kände faktiskt en avkomma till mormorsmor som var e Stratos xx:)

Stod på Ekeby för en 25 år sen...

Märks att du inte kan något om western, skulle vilja se den som joggar runt lite i barrelrace eller roping tex.

fast du skrev ju
vesternryttare där det även är 10-20 andra ekipage på arenan vid ropingen

Jag tycker inte alls det är konstigt att tävlingshästar reagerar på detta det vore konstigare om de inte reagerade man vill inte ha lobotomerade hästar i dressyr för då har de ingen power och inte heller den utstrålningen som krävs.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Charlotte Dujardin stängs av i ett år av internationella ridsportförbundet. Orsaken är videon som läckte ut när den 39-åriga brittiska...
2
Svar
27
· Visningar
2 111
Senast: Rumpnissen
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fler och fler OS-lag i dressyr presenteras nu, bland annat Storbritannien och Nederländernas lag är klara för Paris.
Svar
0
· Visningar
120
Senast: Gunnar
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 016
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hon var reserv i OS-laget, men nu slog Maria von Essen till med en tredjeplats i kür när världscupen i dressyr drog i gång i Herning...
Svar
0
· Visningar
50
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka