OS 2008, Dressyr

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: OS 2008, Dressyr

TACK!!!!:love:

Sitter hemma m armbrott o har tråkigt, så det blir alldeles extra frustrerande att inte ha något spännande att se fram emot....

tillägg - hittar starttiderna, men i tv-tablåerna står inget om ridsporten?? Vet du något mer?

Senast ändrad:

det finns en tråd med tiderna och tvkanalerna.. annars är det bara att kolla på tv.nu OSknappen eller svt och klicka dig mot svt24..

tittade du på dressyren igår natt :crazy: (2:30-03:00 svt24) jag tittade lite och blev så störd på att kommentatorn satt och förklarade den förvända galoppen som att hästen har en galopp i fram och den andra i bak, han beskrev ju korsgalopp och sa till och med "titta, där ser man hur hästen har olika galopper i fram och bak" fastän det bara vara förvänd :crazy:
men va dåligt det det gick för både gällerdal och dag-albert.. :( får hoppas på en bättring till fältritten och hoppningen..

Ganska så mycket OT för denna tråd ?
Stackars moderator som redan har tagit bort ca 20 inlägg (snart detta också).

tittade du på dressyren igår natt :crazy: (2:30-03:00 svt24) jag tittade lite och blev så störd på att kommentatorn satt och förklarade den förvända galoppen som att hästen har en galopp i fram och den andra i bak, han beskrev ju korsgalopp och sa till och med "titta, där ser man hur hästen har olika galopper i fram och bak" fastän det bara vara förvänd :crazy:
men va dåligt det det gick för både gällerdal och dag-albert.. :( får hoppas på en bättring till fältritten och hoppningen..

Japp, jag satt och kollade på FT-dressyren. Blev inte så imponerad av svenskarna i överlag...

Ja, kommentatorn är ju inte riktigt klok :confused:

Min gissning är
1 Nederländerna
2 Tyskland
3 Danmark

Sverige tror jag placerar sig någonstans mellan 4-6 i lagtävlingen. Individuellt kan vi ha chans till medalj (brons) om Jan och Briar har en rikigt bra dag. Guld till Anky och silver till Isabell.
Ska bli kul att se Patrik Kittel, har inte sett honom innan!

Jan Svanlund vad skall man säga om honom ut över det man redan har sagt... hm han blir bara sämre och sämre med åren, det han skall hålla sig till OM han ens skall få lov att kommentera olympisk ridsport så bör det vara hoppning och ingenting annat. Lussan eller Ulla Håkansson (vore en dröm) hoppas jag är expertkommentator på "riktiga" dressyren.

Men det är ingenting mot den kvinna som satt som kommentator i P4 som jag lyssnade på i bilen igår. När Victoria Carlerbäck hade ridit sa hon: Hon ser väldigt nöjd ut, hon rufsar om håret på hästen - då är hon nöjd.

Ja, vad säger man... Det måste ha varit hon som drog nitlotten att behöva kommentera ridsport.

Minna och Lussan är inte uttagna till OS

Svenska laget är:
Jan & Briar
Tinne & Solos Carex
Patrik Kittel & Floresco

Emma och Faradera är reserver

Men Lussan kska väl rida Isidor inviduellt?
Hon kanske inte är uttagen i laget, men hon kommer ju rida OS.
Om jag fattat det rätt alltså X)

*kl*

Jag är förvånad över hur många som inte nämt Jan Brink och Briar.
Enligt Häst & Ryttare är det största dressyrhoppet. Och jag vill ju gärna att det går bra för dem så; Heja ! Heja !

Seriöst tror jag nog att dem kan ha en chans att knippa bronset individuellt, eller åtminstone topp 5. :bump:

Nej lussan ska inte rida OS i år.

De är jan Brink, Patrik Kittel och Tinne Wilhelmsson.

för övrigt så har spaniens lag spruckit redan innan start, en av hästarna är skadade och ingen reserv finns att tillgå.

Lussan eller Ulla Håkansson (vore en dröm) hoppas jag är expertkommentator på "riktiga" dressyren.

Det skulle vara VÄLDIGT roligt om vi fick höra på en sådan kommentator istället för Svanlund. Lite kvalitet liksom... När Björe var med honom som kommentator till någon annan tävling - så var han ju aningens tystare och höll sig lite mer i bakgrunden.

Det gick inte så bra för Magnus men Dag Albert är inte bättre än så i dressyren, däremot går dom som klockor i terrängen och det ÄR faktiskt DET som räknas först och främst och inget annat!!

Visst vi kunde haft Lussan-typer i laget men då hade laget blivit uteslutet på första hindret i terrängen och det är ju bättre :grin:

1) Tyskland
2) Nedrerländerna
3) Tror stenhårt på sverige!!! (iaf hoppas stenhårt :) )

Var det inte i förra OS som Eric Lette var expert komentator? Eller kanske var det i förrförra VM?
Hursom helst gillade jag honom som komentator! Han pratade om hur han såg det från domarperspektiv, intressant!

Tror svt visar dressyren i sammandrag mellan kl 13.15 - 18.??
den 14/8, 16/8 och 19/8

Spännande värre!

Tack för en intressant länk!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Charlotte Dujardin stängs av i ett år av internationella ridsportförbundet. Orsaken är videon som läckte ut när den 39-åriga brittiska...
2
Svar
27
· Visningar
2 111
Senast: Rumpnissen
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fler och fler OS-lag i dressyr presenteras nu, bland annat Storbritannien och Nederländernas lag är klara för Paris.
Svar
0
· Visningar
120
Senast: Gunnar
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 016
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hon var reserv i OS-laget, men nu slog Maria von Essen till med en tredjeplats i kür när världscupen i dressyr drog i gång i Herning...
Svar
0
· Visningar
50
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka