OS 2008, Dressyr

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: OS 2008, Dressyr

Kl
Tycker om Hindles häst- :love:

Är det den som är barfota?

Råkade hamna på FT dressyren o fick se lite trasdocke-bålinstabilitet.

Senast ändrad:

Det är ju hörsägen, men när man tittar på dem o även Lussans senaste:crazy: så kan det kanske ligga ngt i det- att de blir klämda.

Vet en hel del hästar som trivs bättre med sadlar som glappar bak- lite för svängda, men när ryggen kommer upp så mkt som den gör av piaffen så är det kanske så?.
även att de bör vara ngt vidare- jag bara spånar.

*kl*

vad hände med portugisen? kom in mitt i och såg att han gav sig... tittar på nätet på jobbet och kan inte ha ljudet på :angel:

snart Brink! :bump:

jag vet inte, hästen började med att konstra på mittlinjen när dem kom in.. skrämd?? taggad?? ingen aning men det gick inte alls det!

Ulla Salzgeber fick i Sidney OS i sin omritt börja ifrån skritten och rida om därifrån då det var där hennes problem uppstod. Här hände det i början av programmet så jag vet inte riktigt vad som skulle kunna kompenseras upp , egentligen efter halt och hälsning och första ökade traven.
Skulle hon får rida om hela programmet och få mkt bättre poäng säg 70% kommer det säkerligen fler protester. Då nu när Holland är borta har faktiskt Sverige chans till medalj om Brink rider som han brukar

Det är ju alltid svårt med omritter, eller att göra om saker oavsett, det är väl därför protesterna i ett mästerskap alltid överstiger de saker som faktiskt görs om.
Men det är likväl bra som markering för att öka noggrannheten till ett annat OS eller ändra tillvägagångssätt något.

Är Holland borta?

Tinne är ju ändå vidare till GPS och där nollställs resultaten, så nu finns det ju definitivt ingen anledning till omritt. Eller?

Tinne är ju ändå vidare till GPS och där nollställs resultaten, så nu finns det ju definitivt ingen anledning till omritt. Eller?
Det beror väl på om det kan ha ansetts påverka lagets placering?

Men jag tror inte att de hade fått en omritt oavsett vad. Men jag tycker ändå att protesten var korrekt.

Tinne rider väll med en Röö*li -sadel? Eller? Skulle de inte kunnna piffa med den sadeln? :confused: Om det inte är en rö''sli- vad är det då för sadel och på vilka grunder påstår h*n att den inte går att piffa i?

Har hört att hon rider med D1:an från Prestige? Kanske inte använder den sadeln på just denna hästen såklart (om de nu stämmer alls).

nej det var en röösli, det syntes efter att hon hade hoppat av.

axel; yes hindles hästar går barfota!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Charlotte Dujardin stängs av i ett år av internationella ridsportförbundet. Orsaken är videon som läckte ut när den 39-åriga brittiska...
2
Svar
27
· Visningar
2 111
Senast: Rumpnissen
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fler och fler OS-lag i dressyr presenteras nu, bland annat Storbritannien och Nederländernas lag är klara för Paris.
Svar
0
· Visningar
120
Senast: Gunnar
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 011
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hon var reserv i OS-laget, men nu slog Maria von Essen till med en tredjeplats i kür när världscupen i dressyr drog i gång i Herning...
Svar
0
· Visningar
50
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka