Örom på Rottweilern när teipas dom

Sv: Örom på Rottweilern när teipas dom

"Tror inte på"? Det är väl ändå allmänt erkänt, eller? :crazy: Att gnugga öronen på en hund har ofta betydligt lugnande effekter än bara lite smek på kroppen och andra sätt. Handlar väl om nerver och sånt.

/Apo, med en av Sveriges nervigaste hundar där bara lite öronmassering hjälper :D
 
Sv: Örom på Rottweilern när teipas dom

"Tror inte på"? Det är väl ändå allmänt erkänt, eller? :crazy: Att gnugga öronen på en hund har ofta betydligt lugnande effekter än bara lite smek på kroppen och andra sätt. Handlar väl om nerver och sånt.

/Apo, med en av Sveriges nervigaste hundar där bara lite öronmassering hjälper :D

ja men är hunden lugn i sig själv så behövs det ju knappast öron massage kanske nervklena hundar eller nåt, aldrig hört några av mina kamrater sitta en lördag kväll efter träningen o massera öronen på hundarna.
 
Sv: Örom på Rottweilern när teipas dom

Det är väl ingen som skrivit det heller? Har man en lugn hund så visst, skit i det då, men det hjälper mycket annars.
 
Sv: Örom på Rottweilern när teipas dom

Har aldrig masserat öronen på någon av mina och de ser okej ut ändå. Vilket trams att hålla på med för ett par örons skull. Så viktigt är det inte.
 
Sv: Örom på Rottweilern när teipas dom

men bara för att man inte har en nervös hund betyder inte det att det inte kan ha en positiv effekt. som när någon masserar ens axlar. man behöver inte ha ont för att det ska vara skönt. jag menade att det kan bli en mysig stund, och en sådan stund är väl använd tid.
 
Sv: Örom på Rottweilern när teipas dom

Det beror på att det kan bli lite kalkbrist hos hunden när den ömsar tänder:) Ibland räcker det inte till öronens brosk med, då kan det börja sloka:smirk: //C
Skillnaden mellan ben o brosk är att ben är mineraliserat vilket brosk inte är, dvs brosk innehåller ingen nämvärd mängd kalk.
PL
 
Sv: Örom på Rottweilern när teipas dom

Det beror på att det kan bli lite kalkbrist hos hunden när den ömsar tänder:) Ibland räcker det inte till öronens brosk med, då kan det börja sloka:smirk: //C

PL - kalkbrist, är det då inte annat som tar större skada? DVS kalkbrist = rakitis? Skelettskador/Påverkan?
 
Sv: Örom på Rottweilern när teipas dom

Rakitis kallades tidigare för engelska sjukan/Ältan och är en bristsjukdom orsakas av för lite D-vitamin. Det leder i längden till ett mjukt och missformat skelett.
Orsakas alltså inte av kalkbrist.

Kalkbrist kan dock orsaka eklampsi, svullna, ömma leder, krokig rygg och stela ben. En hund som lider av kalkbrist har även lättare att bryta ben, eftersom skelettet tydligen blir "skörare.
 
Sv: Örom på Rottweilern när teipas dom

De slokar inte de ställer sig utåt uppåt bakåt. Gjorde på min första rottis
 
Sv: Örom på Rottweilern när teipas dom

Det är genetiskt betingat hur öronen ställer sig på en hund!

Sedan; att de börjar med att ställa sig/sloka vid samma ålder som tandömsningen är bara en slump..

(Som jag skrivit Många gånger nu..)
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 081
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 800
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Min 6 åriga hund har en lös tand. Han har superfina tänder i övrigt och brukar få beröm hos vet. Nu har han en lös tand som sagt, en...
Svar
6
· Visningar
1 149
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 318
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp