Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det är det är säkert championat du tänker på, för att en hund ska bli t ex bruks- eller lydnadschampion måste den - förutom bruks- eller lydnadsmeriterna - ha lägst ett 2:a pris på officiell utställning.Hm, fel ordval, har för mig att det är något med olika titlar där även brukshundar måste ha utställningsmeriter...
Så ser en liten ilsken Gnist ut ibland
Visst var den häftig?
Tycker du var jätte söt
Dagens utställningar verkar däremot premiera den minst lämpade exteriören. Allt för att några fånar anser det vara estetiskt och vackert.
Hej hej!!
Jag har en rottis tik på 11 månader, jag har inte tejpat hennes öron men jag har masserat dom för att dom ska lägga sig ner, de ska man göra istortsätt varje dag när dom är valpar, eftersom öronen är bara brosk!!
Vissa rottisar har redan bra öron, så man behöver inte göra något alls, men innan du börjar tejpa öronen på din hund ska du nog ställa ut han/hon för att se om dom ger den någon kritik för öronen
Mvh
Sandra
att massera öronen på en hund kan ha en lugnande inverkan, det är som att klia manken på en häst. så tiden är inte helt bortkastad, även om det inte påverkar öronens utseende.
Det beror på att det kan bli lite kalkbrist hos hunden när den ömsar tänder Ibland räcker det inte till öronens brosk med, då kan det börja sloka:smirk: //CMen jag vet kamratens Schäfer som har ganska stora öron stod en tid sen runt 4-5måander när den ömsa tänder som mest slockna öronen på den, varför gjorde öronen så då?
Det beror på att det kan bli lite kalkbrist hos hunden när den ömsar tänder Ibland räcker det inte till öronens brosk med, då kan det börja sloka:smirk: //C