Öppningstråden - adventskalender 2022

Hööks lucka 7
Tvåpack handdukar
 

Bifogade filer

  • 5A2517FB-450F-4F5D-9324-23C4DA0686BB.jpeg
    5A2517FB-450F-4F5D-9324-23C4DA0686BB.jpeg
    508,5 KB · Visningar: 45
Mr Cake - apelsin och mandelkrokant, god!
Anna G - hallon/brynt smörkola - alltså älskar verkligen färgerna på hennes praliner! God, känner den brynta kolan tar dock över hallonen lite.
Kinder - schoko bons, dom jag tycker är tråkigast 😅
 

Bifogade filer

  • IMG_20221207_091937.jpg
    IMG_20221207_091937.jpg
    293,2 KB · Visningar: 38
Idag var det en riktig jackpott. Lakritskalendern levererade den godaste jag ätit på länge 😋
Haupt - saltlakrits med vitchokladöverdrag, lime och piment d'espelette
Ikea- kolatryffel
Revolution- sminborste
catrice- one step. Kan funka som primer, SPF och "foundation " för ett fåtal. För mig primer och SPF då jag behöver mer täckning än den ger - väldigt lätt på huden
16703962880678296382383113414460.jpg
 
Rituals 2D var en kylande duschgel. Luktar som pappas dubbeldusch med doften ”sport”. Den går bort, första grejen i kalendern som jag inte kommer använda.

Kahls kaffe var ett vildkaffe från urskogen någonstans på afrikanska kontinenten (minns inte vilket land). Mycket syrligt och saftigt, gott! Men passade inte jättebra till min frukost utan dricks nog bäst själv.
 
Jag kommer inte ihåg vilka dagar jag har skrivit om
Men jag har i min Revolution fått en rouge-palett med fyra färger, en ögonbrynsgel, lipgloss, läppenna, en sminkborste och en highlighter.

Exitkalendern bjuder på väldigt varierande saker att lista ut, skitsvåra vissa dagar jättelätta andra. Så vi får se om jag är gråhårig innan julafton!

Toblerone och After eight bjuder inte på några större överraskningar :D
 
Okej, handtvålen jag fick från Bodyshop för någon dag sedan var betydligt mer exfolierande än vad jag hade räknat med 😅 Satan vad ont det gjorde att tvätta sig med den imorse, inte sätta på någon handkräm efteråt och direkt ge sig ut i minusgrader och försöka skyffla bort lite snö från bilen 😂
Funkar som den ska i alla fall, och luktar gott!

1670405983054.png
 
Rituals 2D var en kylande duschgel. Luktar som pappas dubbeldusch med doften ”sport”. Den går bort, första grejen i kalendern som jag inte kommer använda.

Kahls kaffe var ett vildkaffe från urskogen någonstans på afrikanska kontinenten (minns inte vilket land). Mycket syrligt och saftigt, gott! Men passade inte jättebra till min frukost utan dricks nog bäst själv.
Ser fram emot att testa kaffet när jag går upp i em 😁
 
I min egna kalender var det ett till läppbalsam, det här i lite ljusare ton och precis som jag misstänkte är det exakt samma som min naturliga läppfärg. Perfekt när jag bara vill jämna ut färgen och vårda läpparna.

I MM var det en oklar gummigrej, nån som har nån idé? Annars får jag kolla på Grääs video när jag öppnat klart kalendern (hon öppnade MM-kalendern utan rätt ordning).

LH var en snedskuren pensel, den behövs! :)

345EACBC-0920-456B-A5FA-C2FB204BFE22.jpeg
 
I min egna kalender var det ett till läppbalsam, det här i lite ljusare ton och precis som jag misstänkte är det exakt samma som min naturliga läppfärg. Perfekt när jag bara vill jämna ut färgen och vårda läpparna.

I MM var det en oklar gummigrej, nån som har nån idé? Annars får jag kolla på Grääs video när jag öppnat klart kalendern (hon öppnade MM-kalendern utan rätt ordning).

LH var en snedskuren pensel, den behövs! :)

Visa bifogad fil 107302

Gummigrejen är en rengöringsborste att massera ansiktet med när en har haft på rengöring. Jag tycker den är jätteskön till olje/balmrengöring :love:
 
FB287376-9B74-493C-8E3D-358A02F2E4F2.jpeg


Glossybox - Face oil från Balance Me. Gillar sånt.
Yves Rocher - Duschkräm, gillar sådant också.
Tvålbutiken - Med doft av pepparmynta, cederträ och kanel. Doftar gott.
Rooibos Tebutiken - Smak av blåbär och lingon. Jag har kommit av mig i tedrickandet, men ska smaka vid tillfälle.
Beauty Pro - För trötta ögon och anti-aging.
Les Confitures a l'Ancienne - Röda bär. Ska testa all marmelad senare med ost och kex. Fick inte så mycket ut av det som pålägg på macka, om jag ska hålla mig mätt.
MrCake - God! Låter någon annan avgöra smaken för jag tyckte det smakade både apelsin och något annat.
Åre chokladfabrik - Rosa fyllning. Ingen tydlig smak, men enligt innehållsförteckning bör det vara lingon.
Monty Bojangles - Jag börjar tro att det bara är 3-4 smaker i hela kalendern, har än så länge bara fått två av samma. Pistage idag igen. Rätt tråkigt i så fall, även om de är goda.
Gränna polkagris - En klubba. På klubborna står tyvärr inte smak, och mitt detektivarbete har misslyckats. Men lila och rosa kanske är viol och hallon/jordgubb? 🤷‍♀️
Malmö chokladfabrik - Ljus choklad, god, men vet inte om den skulle smaka något speciellt.
Pralinhuset - Buttercaramel & flor de sal. Sött men gott!
 
Tips till er med glossybox: Det följde med en liten folder där en qr-kod hänvisar till en hemsida. Man scrollar en sida i taget, så ingen risk för spoiler. Där finns info om alla produkterna och även rabattkoder på vissa. Kunde tex läsa att ögonskuggan var en högpigmenterad formula som tex kan användas i body lotion för att få glittereffekt eller som highlighter. Där stod även att man fick olika sorter.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp