Öppningstråden - adventskalender 2022

Nr 4:

WYYCeIm.jpg


Tur att Glossybox räddade dagen! 😁
Den blå stjärnan från nivea, är det en pepparkaksform i plast?
 
Efter stall och lite granna lätt jogging i trav i lina på gräs (och liten promenad) för pållan blev det ikväll mera julklappsinslagning och det är ju helt klart mysigare med minusgrader ute, känns mera jul då ju 😍 och en varsin chokladkula ur den klassiska julchokladpåsen till årets julkalender samt så såg vi knäckkokningen av Sunes jul- så jäkla kul när golvet rivs upp och Peter Haber är ju en grymt rolig skådis 😁.
 
Jag har inte lagt in de senaste dagarna men gillar det som var i både Glossybox och Rituals 2D, kommer nog testa allt.

Yankee candle har haft yvå riktigt gott doftande votivljus men problemet är värmeljusen. Det står ju inte vilken doft det är. Så istället måste jag googla de generella som står på baksidan av förpackningen och det tycker jag förstör lite av överraskningen. Men men...

Idag blev det en av de saker jag mindes ur YC och verkligen sett fram emot! En vekeklippare. Sen gillar jag de andra två också, kylande duschkräm från R2D och ansiktsolja från G.20221207_064626.jpg
 
Dagens:

Face scrub från Lyko

Face oil från Balance Me i Glossybox

Läppbalsam från Bodyshop

Handkräm från L'occitane

Läppstift i jättefin, brun/rosa ton från Lancome (Inte ett dugg rött så mig behöver du inte vara avundsjuk på @Masqueradee 😂)

Fig & Lotus Flower från Jo Malone. Måste säga att alla Jo Malone-parfymer so far har doftat helt underbart!

Svenskt, ekologiskt Breakfast Tea från Pappas Tekalender. Även den här kalendern levererar - även om företaget är exceptionellt urusla på att bemöta kritik på sociala medier är deras teer helt underbara 😅

IMG_20221207_062619.jpg
 
Dagens:

Face scrub från Lyko

Face oil från Balance Me i Glossybox

Läppbalsam från Bodyshop

Handkräm från L'occitane

Läppstift i jättefin, brun/rosa ton från Lancome (Inte ett dugg rött så mig behöver du inte vara avundsjuk på @Masqueradee 😂)

Fig & Lotus Flower från Jo Malone. Måste säga att alla Jo Malone-parfymer so far har doftat helt underbart!

Svenskt, ekologiskt Breakfast Tea från Pappas Tekalender. Även den här kalendern levererar - även om företaget är exceptionellt urusla på att bemöta kritik på sociala medier är deras teer helt underbara 😅

Visa bifogad fil 107285
Jag har såhär som 30-åring köpt mitt första läppstift, och nu vill jag typ ha allt ^^ Måste ta mig i kragen och gå ned på staden och prova än fler så att jag vet vilka nyanser som passar mig!
 
Jag har såhär som 30-åring köpt mitt första läppstift, och nu vill jag typ ha allt ^^ Måste ta mig i kragen och gå ned på staden och prova än fler så att jag vet vilka nyanser som passar mig!

Ett tips är att kolla in Clarins lip gloss, de är helt makalösa :love: De finns med och utan glitter samt från mycket svag färg upp till nästan läppstift. Jag gillar inte Clarins i övrigt men deras läpp-produkter är outstanding. Clinique har också mycket läppgodis.

Undvik dock Lancome, jag vet många som fått riktigt elaka reaktioner på deras produkter (inkl jag själv, jag får sår om jag använder deras läppsmink).
 
Ett tips är att kolla in Clarins lip gloss, de är helt makalösa :love: De finns med och utan glitter samt från mycket svag färg upp till nästan läppstift. Jag gillar inte Clarins i övrigt men deras läpp-produkter är outstanding. Clinique har också mycket läppgodis.

Undvik dock Lancome, jag vet många som fått riktigt elaka reaktioner på deras produkter (inkl jag själv, jag får sår om jag använder deras läppsmink).
Tror jag har 2-3 st av clarins läpp produkter. Dom är trevliga.

Jag köpte nån helt naturlig lepsyl nån gång, som ska vara bara helt naturliga produkter. Brände sönder kanten runt hela läppen. Kommer inte ihåg vilket märke det var dock.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp