Öppningstråden - adventskalender 2022

Åh. Älskade verkligen dessa ampuller huden känns väldigt skön efteråt. Googlade för att läsa på och såg att det var en fullstor förpackning.
 

Bifogade filer

  • 20221205_172433.jpg
    20221205_172433.jpg
    237,1 KB · Visningar: 59
Testade ögonskuggan från glossybox idag, den blev väldigt fläckig och lite väl mycket hamnade under ögonen. Försökte ta bort med vatten, men det smetades runt så det bara såg ännu värre ut. :( Lärdom: sminka alltid nån gång innan det är skarpt läge. Tur mina kollegor är snälla och tyckte att jag såg ut som en söt korsning mellan ren (hade röda horn på mig) och tvättbjörn.
 
IMG_20221206_055309_edit_2550788840242014.jpg


Dagens:

Bodylotion från L'occitane i samma doft som gårdagens shower gel

Moringaschampo från Bodyshop (doftar väldigt gott!)

Frans- och ögonserum från Lancôme
Läppglans från Lyko

Doftljus från Jo Malone. Väldigt stark doft men god! Ska tända det här på morgonen eftersom jag kommer att vara hemma med katten då han fortfarande är påverkad av gårdagens kaos under narkosen ❤️

Rooiboste från Pappas Tekalender, smak av exotiska frukter. Luktar precis så 😁

Setting spray från LH Cosmetics i Glossybox. Visst var det @EmmaBovary som frågade om den här?
 
Visa bifogad fil 107208

Dagens:

Bodylotion från L'occitane i samma doft som gårdagens shower gel

Moringaschampo från Bodyshop (doftar väldigt gott!)

Frans- och ögonserum från Lancôme
Läppglans från Lyko

Doftljus från Jo Malone. Väldigt stark doft men god! Ska tända det här på morgonen eftersom jag kommer att vara hemma med katten då han fortfarande är påverkad av gårdagens kaos under narkosen ❤️

Rooiboste från Pappas Tekalender, smak av exotiska frukter. Luktar precis så 😁

Setting spray från LH Cosmetics i Glossybox. Visst var det @EmmaBovary som frågade om den här?
Haha, japp! Säg gärna om du tyckte den var bra eller dålig efter att du testat! :)
 
Glömde visst igår igen så det blir två luckor:
_20221206_065234.JPG


Skincity 5&6: Ole Henriksen Lemonade Smoothing Scrub - en helt underbar peeling som luktar jättegott. En ordentlig storlek, 30ml, för ordinarie är 90ml.

Nästa var en nattkräm från Filorga och den åker tyvärr i Tradera-lådan för det är något i Filorgas produkter som jag inte tål. Men inte en dålig lucka dock.
 
Har varit lite långsam vad gäller att uppdatera här (men såklart inte gällande själva öppnandet :angel:)

Cult Beauty har innehållit:

Dark Rum Perfume Oil från något märke jag inte hört talas om, som heter Malin+Goetz. Brukar inte riktigt gilla parfymolja, och föredrar att spraya på parfym. Men ändå en intressant unisexdoft som skiftar lite. Uppfattar det som att den luktar ganska feminint vid applicering, sen tar lite mer maskulina noter övertag, men sedan när den varit på ett tag så framstår den som lite mjukare.

Hårmasken Deeper Love (50 ml) från märket Hair By Sam McKnight. Inte hört talas om märket, och inte testat ännu. Men det lär gå åt.

Youth To The People Adaptogen Deep Moisture Cream (59 ml, OBS alltså inte 60 ml lol.) Inte testat något från märket innan, men visste att det existerade pga. att de har ett serum med retinal i, och sett när jag försökt checka av vilka som finns.

I dagens lucka fanns Supergoop! Unseen Sunscreen SPF 30 i 15 ml. Verkligen superhärlig konsistens, måste jag erkänna lite motvilligt. Brukar nästan bara ha SPF 50, men tänker att jag kanske kan göra ett undantag nu under vintern iaf.
 
Missade lägga upp igår så här kommer för båda dagarna.
20221206_060753.jpg

5/12
Haupt - saltlakrits med kaffe och kokosöverdrag 🤢
Ikea - har glömt 🙈
Revolution- Brynpenna, lite tråkigt men okej
Catrice- läppenna

6/12
Haupt - rålakrits
Ikea - presentkort och pepparkaka
Revolution- läppolja
Catrice- palette peach origin


Ingen vinst på Triss

Kan konstatera att det enbart är 3 av 8 dagar som Haupt varit ngt för mig. 😔 Tråkigt när de har så mycket gott annars men håller tummarna för att det blir bättre.

Har varit lite ledsen på Revolution och Catrice då det hittills varit mycket läppstift och jag är urusel på att använda det MEN idag tog de igen det med råge. Läppoljan var helt underbar och kommer köpas igen 😍 och paletten var jättefin, vill ha mycket paletter så är jättenöjd.
 
Missade lägga upp igår så här kommer för båda dagarna.
Visa bifogad fil 107219
5/12
Haupt - saltlakrits med kaffe och kokosöverdrag 🤢
Ikea - har glömt 🙈
Revolution- Brynpenna, lite tråkigt men okej
Catrice- läppenna

6/12
Haupt - rålakrits
Ikea - presentkort och pepparkaka
Revolution- läppolja
Catrice- palette peach origin


Ingen vinst på Triss

Kan konstatera att det enbart är 3 av 8 dagar som Haupt varit ngt för mig. 😔 Tråkigt när de har så mycket gott annars men håller tummarna för att det blir bättre.

Har varit lite ledsen på Revolution och Catrice då det hittills varit mycket läppstift och jag är urusel på att använda det MEN idag tog de igen det med råge. Läppoljan var helt underbar och kommer köpas igen 😍 och paletten var jättefin, vill ha mycket paletter så är jättenöjd.

Vad är det för läppolja? :)
 
I hemmagjorda var det en till hårsnodd. Skönt, för jag har lagt den jag fick tidigare ”på ett bra ställe”. :crazy:

MM var det nagellacksborttagning, där man bara stoppar ned fingret. Känns lite konstigt, men ska testa.

LH var det mascara, passande då gårdagens mascara var vansinnigt smulig så det är nog dags för en ny.

D04DA6B3-2586-4B3B-85ED-E2F27A2F0303.jpeg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp