Öppningstråden - adventskalender 2022

Glömde ta kort på gårdagens praliner.
Men det var havssaltskola i Mr Cake och hasselnöt/brynt smörkola i cakes by Anna G, mycket goda båda två! Även om Mr Cake var något mäktig 😅
Nu blir det kaffe och pepparkakstryffel och chili/kalamansi pralin. Bra/lagom sting i pralinen, god! Även om jag inte vet vad kalamansi är 😂 pepparkakstryffeln var okej, jag är inte så mycket för tryfflar egentligen. Visa bifogad fil 107148
Var kom pepparkakstryffeln ifrån?

/Hon som älskar tryfflar
 
20221205_135907.jpg

Ledig idag så det blev tidig öppning. I delikatessbutiken var det kexkulor med ost i. Lite tråkiga, men ska nog testa att kombinera med gårdagens lökchutney.

Gerdas tekalender hade en blandning av svarta teer som hette "caravan". Gott, men inget speciellt.

Ingen vinst på triss.
 
Jag har varit bortrest fram till igår och hade därför 5 luckor att öppna i min fina Bonne Maman-kalender idag. Tur var väl det för i första luckan var det inte marmelad alls, utan en liten sked! Jag har väl inget emot gåvan som så, det stod att det skulle vara 23x marmelad och 2x överraskningar, men nog är det väl lite konstigt att inleda en marmeladkalender med något som inte är marmelad alls? Tänk om man hade gått och sparat sig och riktigt jobbat upp marmeladsuget till den 1 december, och så får man en sked att tugga på istället 😅

Ja ja, för mig blev det ju inga problem eftersom jag hade 4 andra luckor att öppna som samtliga innehöll marmelad eller kastanjekräm. Jag valde marmeladen med grapefrukt & drakfrukt idag, den var otroligt god! Imorgon blir det nog aprikos & bergamott, om inte morgondagens lucka innehåller något som låter ännu mer lockande förstås.

20221205_095134.jpeg
 
Dag 5 går tydligen i tvålens tecken!

Handtvål från Bodyshop - doftar väldigt, väldigt starkt! Tur att jag gillar doft 😅

Liten hårdtvål från Jo Malone som doftar ros. Jag är ju lite av en tant och gillar rosdofter i allmänhet 😂

Duschtvål från L'occitane, doftar körsbärsblomma

Bodyserum i Glossybox

Pannband från Lyko. Om det är något sorts pannband jag verkligen vill ha så är det ett sånt här. Väldigt mjukt och skönt, lätt att tvätta och funkar att ha utomhus på kvällen om man ska ta en promenad. Jämfört med andra pannband man ibland får i kalendrar som är sladdriga och osköna så är det här toppen!

Idole-mascara från Lancome

Väldigt spännande te från Pappas Te. Istället för blad är det kulor av grönt te med jasminsmak. Måste testas ikväll!

Visa bifogad fil 107122
Grönt eller vitt jasminte är mitt absoluta favoritte!! Det är rätt milt och passar perfekt till afternoon tea.
 
Har ju glömt uppdatera om min pralinkalender:
Dag 2: Torkad lime & vit choklad i ett mörkt pralinskal
3: Valnötskaramell
4: Havssalt
5: Hallon & passionsfrukt
Har såklart glömt att fota, ska försöka bättra mig. Sjukt goda allihopa iaf!
Jag har ju Glossybox, Yves Rocher och Lykos Me-Phoria med men de vet ni ju redan innehållet på. Och en Kahls kaffekalender men där har jag inte hunnit dricka dagens än.
 
Glömde ta kort på gårdagens praliner.
Men det var havssaltskola i Mr Cake och hasselnöt/brynt smörkola i cakes by Anna G, mycket goda båda två! Även om Mr Cake var något mäktig 😅
Nu blir det kaffe och pepparkakstryffel och chili/kalamansi pralin. Bra/lagom sting i pralinen, god! Även om jag inte vet vad kalamansi är 😂 pepparkakstryffeln var okej, jag är inte så mycket för tryfflar egentligen. Visa bifogad fil 107148

Kalamansi är en citrusfrukt ☺️ när jag bodde i Korea drack jag litervis av kalamansiade på sommaren, (som lemonade men gjort på kalamansi)👌😍
 
Ingen bild idag pga godiset är borta...😇😅
Haribo, liten påse colaflaskor
Eleven Youty, läppglans från Clarins natural lip perfector. Inte fullsize men rimlig storlek.
YR, schampo (börjar misstänka att det är typ samma innehåll i denna som förra året, förutom en ny lukt på handkrämen härom dagen. Men det är ju trevliga grejer så det gör inte så mycket. Men många luckor kvar såklart med eventuellt nytt innehåll)
 
E905CD5A-6CF7-4B89-91C7-AFD9B3D8AC2C.jpeg


Jag hade som vanligt tidspress i morse.

Yves Rocher - Schampoo.
Glossybox - Body serum, aldrig använt.
Beauty Pro - Eye therapy ansiktmask. Känner att jag behövt denna idag efter en lång arbetsdag.
Tebutiken Rooibos - Smak av hallon och grädde. Ska smaka vid ett senare tillfälle.
Tvålbutiken - Med doft av kokos och ananas. Doftar gott! Första jag kan tänka mig att köpa senare.
Marmeladkalendern - Aprilos. Jag är inget fan av aprikos, men den var ok smakmässigt.
Gränna polkagris - Smak av saltlakrits. Jag känner mig mätt på polkagris för stunden, så sparar denna.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp