Öppningstråden - adventskalender 2022

Har inte orkat läsa ikapp, men tänkte redogöra för mina tre.

Ferrero Rocher, 1 vit choklad, 1 mjölk choklad och 1 mörk choklad. Antar det kommer vara dessa 3 bakom luckorna, den mörka "bollen" har jag inte smakat för, men var mkt bättre än vad jag trodde :d

Cadburys, 1 creme egg +som förväntat, alltför söt,, men nostalgisk 😍), 1 oätlig som jag glömt namnet på och en nånting twist som var helt ok ^^


Perchs thehus, Vit Julete, super gott! Grön mint, helt ok, väldigt mintigt och en som heter Formosa oolong, gott men väldigt kraftig, tror jag lät det dra för länge och det blev bittert, ska pröva igen och ha bättre koll på koppen ☺️

Min Glossybox vet jag inte vad som händer med, men är ju några till som har den som öppnar ^^
 
E16FDC3D-064D-45B4-843E-0CF278BCDCC8.jpeg

Tråkigt innehåll från tbs och yr. Desto bättre med en marsipan/nötpralin från Ikea. Sött halsband från guldfynd!
 
8DDC812E-BA77-4BE7-BF9C-ABADEADD5DE1.jpeg


Glossybox - Clean it zero. Ska testa senare.
Yves Rocher - Makeup remover, användningsbar.
Tvålbutiken - Salttvål med himalayasalt. Doftar mycket så tror den blir bra även uppblöt.
Rooibos Tebutiken - Smak av äpple, citrus, yoghurt. Helt ok och fruktigt.
Les Confitures a l'Ancienne - Fikonmarmelad. Får köpa ost och smaka den.
MrCake - Kola med choklad och salt. Vad kan gå fel? :d
Åre chokladfabrik - Ljus, gräddig insida. Lätt syrlig. Kan inte riktigt avgöra vad det var utifrån baksidans innehållsförteckning, kanske hjortron 🤷‍♀️
Monty Bojangles - ”Cookie moon” 🤤 Need I say more?
Gränna polkagris - Gränna har inte heller något ”facit” vad det är för smak i luckorna. Efter lite detektivarbete är detta jordgubb.
Malmö chokladfabrik - Ren mörk choklad. Har ätit godare mörk choklad, men den var helt ok.
Pralinhuset - Ljus choklad, vit choklad och körsbärskräm. Syrligt men gott.
 
2:a advents tema är Vatten från Sniph :)
Innehåller:
Sniph - 004 Hand & Body Cleanse 250ml
Sniph - 005 Hand & Body Cream 250ml
Xlash - Hydro Gel Mask
Oskia - Renaissance Mask 15ml
L'orchestre Parfum - Electro Limonade EdP 8ml
20221204_133830.jpg


Kan inte riktigt bestämma mig hur jag känner för Electro Limonade luktar först ganska mycket rengöringsmedel enligt mig, mycket citrus. Men har en varm ton som ändå gör att jag går och sniffar lite lätt på den, kluven helt enkelt :confused:

Creamen och Cleansen har samma doft, behaglig, mjuk fräsch doft :up: älskar att creamen är på pump så kan man smidigt smörja in sig efter dush.
Hydro gel masken är säkert jättetrevlig, älskar generellt sheetmasks och liknande.
Oskia masken vet ja inte så mycket om förutom att den är snordyr nu när ja tittade upp den :eek:

Inget att klaga på direkt men ändå gillade jag Jord boxen mer, tror de va för att Sia och Liv parfymerna gjorde mig så taggad och blev så glatt överraskad att ja gillade två parfymer från start :love:
 
Glossybox - så glad över att få Banila co Clean it zero i resestorlek. Jag är inne på min sjunde eller åttonde burk i full size. Ingen annan balm-/oljerengöring jag testat har varit lika bra. Eller jo, den gula som är för torr(are) hud i samma serie.

Rituals 2D - älskar doften på ljuset.

Fazers stora - minttryffeln Pätkis, en storfavorit sedan många år tillbaka.
 
I delikatesskalendern var den karamelliserad lökchutney. Har inte öppnat och smakat. Måste ta reda på om den kan användas till något när man inte är intresserad av matlagning. Eller så får den ges bort.

I Gerdas tekalender var det grönt mango/citrus. Mycket svag citrussmak vilket gjorde att jag tyckte den var ok.

Ingen vinst på triss.
 
I min Revolution har det hittills varit en palett med rouge 4 färger, en ögonbrynsgel, läppkonturpenna och ett lipgloss utan färg men med skimmer.

Exit kalendern bjuder på diverse kluriga mysterier att lösa.

Toblerone innehåller Toblerone och after eight har varit diverse olikformade mintchoklad.
 
Lägger bara in de som inte redovisats, 2a adventsgåvor:
Designtorgets var kortnovellen En julsaga-andra strofen av Charles Dickens samt te I smak Frostrostor.
Maria Åkerberg hud var en fullsize Face Mask Moist och MÅ smink var en Glow Collection highlighter puder.
 

Bifogade filer

  • 16701880187816695445102949914962.jpg
    16701880187816695445102949914962.jpg
    430,9 KB · Visningar: 13
Min lucka nr 4 med te från Perchs var Green Cherry Blossom te, med ros, körsbär, citron, mango, anannas och jordgubb. Luktar verkligen gott och smakar väldigt friskt. Kan också göras som iste, kan se för mig att det kan bli mkt bra, gärna med isbitar och jordgubbar i sommar. Ska kryssa i det som en favorit 👌

Två bra luckor choklad med, hasselnöt från Ferrero och dairy milk från Cadburys :d

Gillar verkligen min tekalender, idag var asken till teet en liten ask/låda som man kan hänga i granen. Svårt med bra ljus men lägger upp en kass bild på fin kalender 🌟🎄

DSC_0062.JPG
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp