Öppningstråden - adventskalender 2022

E7CF362C-B0C6-46A8-9B44-3A02784066D0.jpeg
 
Dina luckor såg väldigt trevliga ut. Jag skulle haft en sminkkalender...

Ja, jag är supernöjd! Nu fuskade jag ju och kollade på Grääs när hon öppnade, men jag har glömt 99 % av innehållet (detta alltså trots att jag gjorde i ordning MM-kalendern också) så det är lika roligt varje morgon. Jag har några grejer jag vet kommer i kalendrarna, men inte alls 48 saker. :)
 
Glossybox - Ögonskugga från Gosh. Tackar också @Zinfernia för att hon sa vad det var ;)
Yves Rocher - Duschkräm.
Tvålbutiken - Doft av patchouli och enbär. Väldigt mild den med. Helt ok dock.
Rooibos Tebutiken - Gott fruktigt te med smak av hallon, persika, grenadin och vanilj.
Beauty Pro - Ansiktsmask, inte testat än.
Les Confitures a l'Ancienne - Marmelad med smak av persika.
MrCake - Mandel med choklad och kanel. Alltid lika gott.
Åre chokladfabrik - Fyllning av mörk kola. God.
Monty Bojangles - Chokladtryffel med pistage. Helt ok, men lucka 1 och 2 var klart godare.
Gränna polkagris - Supersur. Tillåt mig tvivla :p
Malmö chokladfabrik - Vet inte vad det var för smak, men den var väldigt god. Får nog höra av mig till dom ändå för att få en mer detaljerad innehållsförteckning..
Pralinhuset - Vit choklad med rostat nötcrip och nougat. Söt men god!

843012DB-3739-451D-B8C6-371CA1A3BEC6.jpeg
 
Jag kan bidra med Sniph adventskalender där det då är 4 boxar, en för varje advent med ett av elementen som tema i varje box :)
Öppnade denna första advent men jag lägger upp den nu :angel: lagom inför nästa box om nån vill se mer
Första boxen har temat Jord och innehåller:
johan & nyström - Julkaffe 250g
OM-SE - Hydrating face mist 30ml
Sniph - 001 Liv EdP 8ml
Sniph - 002 Ada EdP 8ml
Sniph - 003 Sia EdP 8ml
20221203_151219.jpg


Julkaffet kommer farmor få med sin julklapp :heart
Face misten har jag inte provat ännu men glasflaskan känns tung och lyxig.
Liv doftar fräscht och rent men inte rengöringsmedel enligt mig... dock enligt mamma :cautious:.
Ada doftar ganska träigt och tungt, tyvärr inte en doftnot jag kommer överens med så ingen hit :down:
Sia doftar ljuvligt, mandarin är en av doftnoterna och den kommer fram fint på mig. :up:

Är väldigt nöjd so far, hade inte tänkt köpa Sniph i år för var inte så nöjd med förra årets där de mesta inte behölls, men älskar parfym så jag föll för frestelsen och är glad för det med denna låda iallafall
 
Jag kan bidra med Sniph adventskalender där det då är 4 boxar, en för varje advent med ett av elementen som tema i varje box :)
Öppnade denna första advent men jag lägger upp den nu :angel: lagom inför nästa box om nån vill se mer
Första boxen har temat Jord och innehåller:
johan & nyström - Julkaffe 250g
OM-SE - Hydrating face mist 30ml
Sniph - 001 Liv EdP 8ml
Sniph - 002 Ada EdP 8ml
Sniph - 003 Sia EdP 8mlVisa bifogad fil 106980

Julkaffet kommer farmor få med sin julklapp :heart
Face misten har jag inte provat ännu men glasflaskan känns tung och lyxig.
Liv doftar fräscht och rent men inte rengöringsmedel enligt mig... dock enligt mamma :cautious:.
Ada doftar ganska träigt och tungt, tyvärr inte en doftnot jag kommer överens med så ingen hit :down:
Sia doftar ljuvligt, mandarin är en av doftnoterna och den kommer fram fint på mig. :up:

Är väldigt nöjd so far, hade inte tänkt köpa Sniph i år för var inte så nöjd med förra årets där de mesta inte behölls, men älskar parfym så jag föll för frestelsen och är glad för det med denna låda iallafall
Klart vi vill se mer 🤩
 
Glossybox - ögonskugga från Gosh (bra att du skrev det @Zinfernia, så slapp jag googla på vad det var egentligen 😂)
Lakritsfabriken - citron&lakritskola
Pukka - Clean matcha green. Har aldrig druckit matcha så det ska bli intressant.

Visa bifogad fil 106956
+ @Sasse

Inga problem! 😁 Jag undrar dock hur ni annars hade tänkt använda ögonskuggan? Det är nog sällan man får en burk med shimrigt, mörkgrönt pulver och bara "åh den blir fin som rouge!" 😁
 
20221203_111830.jpg

Idag var det kakor i delikatesskalendern. Riktigt goda. Jag brukar inte gilla frukt och bär (t ex russin) i kakor, men cranberries var gott.
Gerdas te också mycket gott, vitt te med ingefärasmak kallat "vintervitt". Det kommer jag nog köpa framöver.
Ingen vinst på triss.
 
Nr 3:

Pi9r9k6.jpg


Haribo, smarties, lindor, dogman, mumin-te, lumene, apoliva, meds, ferrero rocher, toblerone, ikea, snällkalendern, nivea (tysk) och glossybox.

Jag är så himla kinkig med teer och gillar i princip bara ”barnsliga” smaker som frukt, citrus och karamell så jag var lite nervös över te-kalendern, men jag är positivt överraskad! Hittills har det varit mer än drickbart! Även om jag inte har någon aning om vilken smak det är eller om jag ens öppnar luckorna åt rätt håll.. 😇🤣 (Luckorna är inte numrerade utan är som en karta 😅)
 
+ @Sasse

Inga problem! 😁 Jag undrar dock hur ni annars hade tänkt använda ögonskuggan? Det är nog sällan man får en burk med shimrigt, mörkgrönt pulver och bara "åh den blir fin som rouge!" 😁

Mörkgrön? var det bara skyddsplasten som gjorde att pulvret såg roséguldigt ut, eller fick vi olika färger? jag har redan gett bort min så kan inte dubbelkolla.
 
Börjat smaka på mina chokladkalendrar för nu äntligen börjar smaken komma tillbaka 😅 ätit ikapp kinder och Mr Cake, kinder är ju kinder alltid lika gott och mr Cake har ni ju redan hört om :)
Pralinerna från Anna G var svåra att få ur, men väldigt fina!
Nr 1,passion smakade inte så mycket, rinnig insida. Nr 2 pepparkaka var god, fast insida! Nr 3, lime/passion var också god, lite kladdig insida men inte rinnig.

IMG_20221203_183017.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp