Öppningstråden - adventskalender 2022

I Rituals 2D var det en mindre förpackning av deras duschtvål jag gillar så mycket. Den blir till ett härligt skum (typ som raklödder) när man börjar tvåla in i sig. Denna doft är lavendelbaserad och jag gillar den sedan tidigare. Lagom storlek på förpackningen också. Sådär mitt emellan full size och travel size. Blir perfekt till gymväskan.
1112116_TheRitualofJingSleepFoamingShowerGelPRO


I Kahls var det monsun-kaffe från Indonesien. Lite för mörkrostat för min smak, men väldigt fylligt. Stor skillnad jämfört med det som var i gårdagens lucka.
 
I dagens Cult Beauty var det både schampo och balsam från Sachajuan! Båda var 100 ml, vilket känns som helt ok och det var ur deras "Scalp"-serie (det låter kanske inte så sexigt, och känns nästan lite ovanligt i kalendrar :D ). Tycker verkligen om deras torrschampo i mousseform, men inte testat så mycket annat, så är nöjd! Behövde ändå köpa nytt dessutom. :up:
 
Visa bifogad fil 106740

Dagens första! Ligger ett gäng kalendrar på Ica som ska hämtas ut i eftermiddag också. :)

Vinoteket: Cabalié, 2021 (katalanskt rödvin)
Glossybox: Sol de Janeiro - Brazilian Bum Bum Cream
Ilchester: Applewood cheddar
Frökalender: Sockermajs

Som odlingsnörd blev jag direkt besviken av det väldigt ringa innehållet i fröpåsen och att man inte skrivit ut sort. :cautious: Att sätta fyra majskorn finns det ju ingen mening med! Hoppas på bättring.
Trist med majsen. Jag har varit med i frökalender två gånger. Först fattade jag inte att det kunde komma blomsterfröer (nördig på ätbart 🙈), så då blev jag besviken för det. I fjol hade jag hittat en som hette ovanliga växter och annonserades i skogsträdgårdsgrupp. Kul tänkte jag. Folk tyckte tydligen att en obskyr namnsort av rödbeta och givetvis 14 namnsorter av tomat var ovanligt. Jag hade väntat mig helt annan klass på bidragen tyvärr och testar inte i år igen.

Haha, jag gillar rosdoft men inser att det sällan är poppis. Anklagas ofta för att vara en tant när jag för det på tal. :D
Haha, min mamma (75 år) har doftat samma sorts ros-olja så länge jag kan minnas. Det är ändå väldigt, väldigt fint med en sådan signaturdoft och alla minnen som är knutna till. Go for it!
 
Trist med majsen. Jag har varit med i frökalender två gånger. Först fattade jag inte att det kunde komma blomsterfröer (nördig på ätbart 🙈), så då blev jag besviken för det. I fjol hade jag hittat en som hette ovanliga växter och annonserades i skogsträdgårdsgrupp. Kul tänkte jag. Folk tyckte tydligen att en obskyr namnsort av rödbeta och givetvis 14 namnsorter av tomat var ovanligt. Jag hade väntat mig helt annan klass på bidragen tyvärr och testar inte i år igen.

Ångrar lite att jag inte köpte av en professionell fröodlare som jag känner till. Nåväl, läxa till nästa år!
 
Les Confitures a l'Ancienne - Blåbärsmarmelad. Har inte hunnit testa.
MrCake - Kokospralin. Jag gillar kokos men är mindre glad i vit choklad. Så både yay och nay på den.
Åre chokladfabrik - Trevlig mjuk konsistens inuti, tyvärr med kaffe/espressosmak ;)
Monty Bojangles - Herregud så god. Med smak av ”popcorn carousel”. Choklad med salt. Den bara smälter i munnen. Jag vill ha mer. Jag ska nog köpa en av varje av deras tryffellådor på hemsidan.
Gränna polkagris - Klubba ”regnbåge”, smak av jordgubb och citron. Helt ok, ingen favorit.
Malmö chokladfabrik - Rosa pralin med smak av hallon. God!
Pralinhuset - Med smak av tranbär. God, men syrlig.

F9D26578-F381-4B7E-A784-C244685EAD97.jpeg
 
Denna måste jag googla på :D
20221203_070653.jpg


"Natural Glow Skin Tone Perfector ger din hud en naturligt frisk ton och fräsch lyster. Den lätta gelcremen glider mjukt på huden och ger en fräsch finish. Den veganska sammansättningen är berikad med återfuktande nordiskt källvatten, utslätande ekologisk nordisk björksav och lystergivande nordiska hjortron för att återfukta och göra huden slätare och mer strålande."
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp