Öppningstråden - adventskalender 2022

Insåg för sent ikväll att det blev fel ordning på pralinerna. Jag ska inte äta chokladfabrikens och Mr Cakes före Ikeas, då märks det alldeles för väl vilken skillnad det är på choklad och choklad...

Men alltså Mr Cakes var verkligen vansinnigt god! Förklarade för mamma att jag inte gillar mint, men det var ju bara ett tunt lager och det blev perfekt. Är rädd att jag kommer ruinera mig på deras internetshop nästa år. :nailbiting:
Jag känner samma sak, fast om Bojangles. Fruktansvärt god chokladtryffel. De kommer inte ha något kvar på deras webbutik när jag är klar där :laugh:
 
Denna ska bli kul och testa!
20221202_044139.jpg
 
Dag två går tydligen i glasflaskans tecken 😅

Scarlet Poppy från Jo Malone (Doftar himmelskt!)
La vie est Belle från Lancome
Rött nagellack i Glossybox
Nagelolja & topplack från Lyko
Schampo från L'occitane
Kamomillrengöring från Bodyshop. Vet inte hur många små burkar jag har av den här sorten men fine, den används dagligen så jag är inte bitter!
Kinesiskt Banchate i Pappas tekalender. Doftar gott i alla fall.
(Kan förresten påpeka att teet med mintsmak från gårdagens lucka var helt fantastiskt! Kommer köpa mer av det framöver!)

IMG_20221202_062551_edit_2381543396568883.jpg
 
Jag försov mig idag igen, såatteh…

Glossybox - Rött nagellack. Rött är inte min färg.
Yves Rocher - Mandeldoft. Helt ok, men inte min typ av doft.
Rooibos Tebutiken - Melonslush med smak av melon, lime och yoghurt. Inte min typ av smak, odrickbar.
Tvålbutiken - Lavendel. Jag gillar lavendel, men den här har en väldigt mild doft. Känns öht ingenting när den är uppblöt.

Ingen sensation nu på morgonen, hoppas på bättre lycka till kvällsöppningen!

4303B7D6-E3EA-431C-B890-25D451F7AAEA.jpeg
 
Jag försov mig idag igen, såatteh…

Glossybox - Rött nagellack. Rött är inte min färg.
Yves Rocher - Mandeldoft. Helt ok, men inte min typ av doft.
Rooibos Tebutiken - Melonslush med smak av melon, lime och yoghurt. Inte min typ av smak, odrickbar.
Tvålbutiken - Lavendel. Jag gillar lavendel, men den här har en väldigt mild doft. Känns öht ingenting när den är uppblöt.

Ingen sensation nu på morgonen, hoppas på bättre lycka till kvällsöppningen!

Visa bifogad fil 106837

Men så typiskt att inget var i din stil. 😕
 
82DCFD65-55F2-42B6-A6C0-57ED6539C7D0.jpeg


Från min egna kalender så blev det en burk lakrits som jag inte prövat tidigare.

Från L’Occitane en liiiten tub dagcreme för ansiktet.

Från HappySoaps så blev det en schampokaka med vanlijdoft. Egentligen dag 3 i deras kalender men min HP kalender har inte kommit ännu.

I effols kalender så vet jag inte om jag tog ut rätt grej, ”taket” till lucka 8 var trasig så jag plockade ut en av flaskorna och då blev det läderrengöring.

I ETS är det grönt te med citrongräs, mint, kanel, vanilj och mango. Det här med enkla blandningar är tydligen inte deras grej. :laugh:

I BBQ kalendern var det föga förvånande grillkrydda. :d
 
Glossybox - rött nagellack från Nails inc. Riktigt fint 👌
Lakritsfabriken - chokladglaserad saltlakrits med havssalt. Väldigt god vet jag sen tisigare
tidigare.
Pukka - feel new. Oklart vad det är för smak men namnet låter som något jag behöver dricka innan långkvällspasset på jobbet i eftermiddag. Nu ska jag sova efter nattpass 😅😴

20221202_075436.jpg
 
Insåg för sent ikväll att det blev fel ordning på pralinerna. Jag ska inte äta chokladfabrikens och Mr Cakes före Ikeas, då märks det alldeles för väl vilken skillnad det är på choklad och choklad...

Men alltså Mr Cakes var verkligen vansinnigt god! Förklarade för mamma att jag inte gillar mint, men det var ju bara ett tunt lager och det blev perfekt. Är rädd att jag kommer ruinera mig på deras internetshop nästa år. :nailbiting:

Jag gillar heller egentligen inte mint och choklad... men NK Mint har en prefekt balans mellan chokladen och mintdelen (plus en texturskillnad som bara ökar perfektionen). Dvs är det skickligt gjort är det gott med choklad och mint ;)
 
_20221202_081849.JPG


Ansiktsrengöring från MÅ i dagens Skincity, ett bra märke men jag har aldrig kommit överens med det (och är så torr i ansiktet att en ej oljebaserad rengöring kommer inte på fråga). Men det är helt ok, en vet ju att allt i en kalender kommer inte att passa och jag tror det är en full size så definitivt inte en dålig lucka.

Kokospralin i IKEA... jag gillar inte kokos :laugh:
 
Jag försov mig idag igen, såatteh…

Glossybox - Rött nagellack. Rött är inte min färg.
Yves Rocher - Mandeldoft. Helt ok, men inte min typ av doft.
Rooibos Tebutiken - Melonslush med smak av melon, lime och yoghurt. Inte min typ av smak, odrickbar.
Tvålbutiken - Lavendel. Jag gillar lavendel, men den här har en väldigt mild doft. Känns öht ingenting när den är uppblöt.

Ingen sensation nu på morgonen, hoppas på bättre lycka till kvällsöppningen!

Visa bifogad fil 106837
Tyckte handkrämen dofta underbart :love:
 
Från bibbis: figurknappar. Helt meningslöst enligt mig. Hade hellre fått en förpackning symaskin snålar igen som igår.
Denärmin: mönsterbok från Nuppu. Fin, men bara ett jackmönster jag skulle kunna tänka mig göra i den, och det orkar jag nog inte då jag måste krångla och rita av 😅🙈 (använder projektor och tar alla mönster digitalt nu för tiden). Blir att sälja.
IMG_20221202_093253.jpg
 
I min egengjorda kalender låg det bara en lapp. Jag hänvisades till översta lådan på nattduksbordet. Glad i hågen gick jag dit (vagt minne om att nåt varit för stort för kalendern) för att konstatera att nä, där låg inget annat än de vanliga sakerna. :nailbiting:

Sen kom jag på att jag flyttat och säkert inte tänkt på exakt var varje sak i nattduksbordet legat, så jag kollade i nedre lådan. Där låg det en foundationpensel från Make Up Store. Yay!

Från MM fick jag en bronser och från LH en pensel som heter 304.

BA06A80A-7784-4D00-95C8-242B0064255B.jpeg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp