Öppningstråden - adventskalender 2022

Look Fantastic, rumsdoft från rituals. Brukar inte använda sådana, men gillade iaf doften på denna.
Glasskalender var det en hallonglass. God, smakade mycket "riktiga" hallon, ingen fan av hallonfrön dock :p
20221201_162602.jpg
 
tPuLGMv.jpg

Kommer inte orka skriva vad det är i alla men fråga om ni vill veta. 😅😂

Haribo, smarties, lindor, dogman, mumin-te, lumene, apoliva, meds, ferrero rocher, toblerone, ikea, snällkalendern, nivea (tysk) och glossybox.

Hittade ett guldben i dogman = en årsförbrukning tugg! 😁

Stackars djur som får dela på en kalender när matte får 14 st för sig själv 🤷🏻‍♀️😂

R44ljm5.jpg
 
Haribo - liten godispåse, ska ätas framför julkalendern ikväll
Yves Rocher - ansiktsmask med kamomill, tror det är samma som förra året men ny design. Gillade den då.
Eleven Youty - ansiktskräm Shiseido, inte hört märket innan men kräm går alltid åt och kul att testa nya märken 😊
DSC_1254.JPG
 
tPuLGMv.jpg

Kommer inte orka skriva vad det är i alla men fråga om ni vill veta. 😅😂

Haribo, smarties, lindor, dogman, mumin-te, lumene, apoliva, meds, ferrero rocher, toblerone, ikea, snällkalendern, nivea (tysk) och glossybox.

Hittade ett guldben i dogman = en årsförbrukning tugg! 😁

Stackars djur som får dela på en kalender när matte får 14 st för sig själv 🤷🏻‍♀️😂

R44ljm5.jpg
Inte ett dugg synd om dem - årsförbrukning av tugg ju!!
 
Jag ska skriva mer ordentligt nu.

Glossybox - Brazilian Bum Bum. Har en större variant, och handkräm i märket. Gillar’t :D
MrCake - Mint och choklad, vad kan gå fel? :d
Åre chokladfabrik - blåbärsfyllning med vit choklad. Spontant kände jag inte mycket blåbärssmak, å andra sidan smakar blåbär typ nada :p
Tvålbutiken - Doft av frisk mint. Helt ok som sagt, men något mesig som tvål.
Beauty Pro - Ansiktsmask med kokos, svamp, röda alger (?). Inte testat än.
Monty Bojangles - Tryffel med nötcrisp, jättegod.
Rooibos Tebutiken - Fruktigt te med hallon och vanilj. Gott.
Yves Rocher - Ansiktsmask som doftade gott.
Gränna polkagris - Den vanliga rödvita varianten, alltid lika gott!
Malmö chokladfabrik - Det står på kalendern att de inte vill spoilra med innehållet, så vet inte vad det var annat än kryddigt. Spontant inte en favorit.
Pralinhuset - Apelsin och ingefära. Njä. Gillar inte apelsinchoklad och kände inget sting av ingefäran. Fin var den dock.
Les Confitures a l'Ancienne - Jordgubbsmarmelad, god!

Nu har jag ont i magen :p

C46CC86D-B38E-47B0-82DB-1F4718DCA705.jpeg
 
I delikatesskalendern var det varm choklad. Pulver med riktiga chokladbitar i. Jättegott, men måste ha lite varmare mjölk framöver. Det var några osmälta bitar i botten av koppen som fick ätas upp med sked.
20221201_192956.jpg

Ingen vinst på triss.

Jag har också Gerdas tekalender, men den har ju @Elendil också och tror hon kommer skriva tidigare på dagen än mig, så jag hoppar över att recensera den.
 
Jag ska skriva mer ordentligt nu.

Glossybox - Brazilian Bum Bum. Har en större variant, och handkräm i märket. Gillar’t :D
MrCake - Mint och choklad, vad kan gå fel? :d
Åre chokladfabrik - blåbärsfyllning med vit choklad. Spontant kände jag inte mycket blåbärssmak, å andra sidan smakar blåbär typ nada :p
Tvålbutiken - Doft av frisk mint. Helt ok som sagt, men något mesig som tvål.
Beauty Pro - Ansiktsmask med kokos, svamp, röda alger (?). Inte testat än.
Monty Bojangles - Tryffel med nötcrisp, jättegod.
Rooibos Tebutiken - Fruktigt te med hallon och vanilj. Gott.
Yves Rocher - Ansiktsmask som doftade gott.
Gränna polkagris - Den vanliga rödvita varianten, alltid lika gott!
Malmö chokladfabrik - Det står på kalendern att de inte vill spoilra med innehållet, så vet inte vad det var annat än kryddigt. Spontant inte en favorit.
Pralinhuset - Apelsin och ingefära. Njä. Gillar inte apelsinchoklad och kände inget sting av ingefäran. Fin var den dock.
Les Confitures a l'Ancienne - Jordgubbsmarmelad, god!

Nu har jag ont i magen :p

Visa bifogad fil 106801
Alltså lite dåligt av Malmö chokladfabrik att inte vilja tala om vilka praliner det är, hur har dom tänkt att man ska hitta nya favoriter och köpa "I lösvikt"? 🙄
 
Alltså lite dåligt av Malmö chokladfabrik att inte vilja tala om vilka praliner det är, hur har dom tänkt att man ska hitta nya favoriter och köpa "I lösvikt"? 🙄
Det kanske läggs upp en lista i efterhand? Så man får anteckna för sig själv vilka datum man gillade bäst så länge :D
 
Om dom gör det, gud så stökigt! Och borde man då typ inte ha en qr kod - scanna mig så får du se vilka praliner du ätit! Typ. 🤣
Det borde ju kunna stå i luckan kan jag tycka, då spoilar man inte i förväg men personen vet ändå vad den stoppar in i munnen. Eller som du säger: sätt en QR-kod på baksidan, som leder till en lista som uppdateras med en rad per dag. Kanske till och med med funktionen "visa alla". Då spoilas ju ingenting om man inte vill det.
Känns ju sådär med tanke på allergier att inte berätta vad det är i pralinerna... :cautious:
 
Alltså lite dåligt av Malmö chokladfabrik att inte vilja tala om vilka praliner det är, hur har dom tänkt att man ska hitta nya favoriter och köpa "I lösvikt"? 🙄
Det står tydligen på hemsidan, någonstans. Bara jag som är för lat för att gå in där och kolla vareviga dag.
 
Orkar inte riktigt med bild etc. men Cult Beauty bjöd på C.E.O. 15% Vitamin C Brightening Serum från Sunday Riley! Ska bli intressant att prova, trots att just c-vitamin är det som min annars tåliga hy kan ha lite problem att acceptera. Och trots att jag är hyfsat skeptisk till märket, så har väl folk överlag inte gjort ned det här serumet iaf - och dyrt som satan är det. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp