Öppningstråden - adventskalender 2022

Visa bifogad fil 106740

Dagens första! Ligger ett gäng kalendrar på Ica som ska hämtas ut i eftermiddag också. :)

Vinoteket: Cabalié, 2021 (katalanskt rödvin)
Glossybox: Sol de Janeiro - Brazilian Bum Bum Cream
Ilchester: Applewood cheddar
Frökalender: Sockermajs

Som odlingsnörd blev jag direkt besviken av det väldigt ringa innehållet i fröpåsen och att man inte skrivit ut sort. :cautious: Att sätta fyra majskorn finns det ju ingen mening med! Hoppas på bättring.
Alla kanske inte vill starta odlingsföretag och planera för flera växthus .. :angel::D
 
IMG_20221201_080851.jpg

Lucka 1 Handcrafted history

Ett stycke semitunt ylle, äggskal i kulör. Kanske... 1mx40ish cm. Vet inte riktigt vad jag ska göra med det, men kanske blir ett varmt dok eller bara att slänga kring halsen tills jag kommer på vad jag vill göra med det!
 
4509F312-4AB0-4608-B9B3-A1629AD2C4F3.jpeg


Yay, äntligen är vi igång!

I min egna kalender fick jag idag en burk sea salted toffee, ni trodde väl ändå inte att en hel Cartwright and Butler kalender kunde hela vara ut just Cartwright and Butler. ;)

I kryddkalendern så var det kryddor för örtsmör.

I L’occitanes lilla en flaska shower oil med mandeldoft, luktar väldigt trevligt.

I effols ett tvättmedel för fleece och andra material som kan bli statiska, perfekt för hästens ”åka och träna”-täcke behöver tvättas.

I HappySoaps var det en raklödder kaka för när man rakar benen.

I Gerdas te var det jubileumsblandning vilket är en av mina favoriter. :d

I English Tea Shop var det vitt te med kanel, kakao, kokos och litchi. Är väl lite rädd för kokos i te men gör ett försök ikväll.
 
Senast ändrad:
Så skönt att slippa fippla med spoilerknappen!

Makeup Mekka (hädanefter skriver jag MM) var en spegel, perfekt då jag igår gnällde till en stallkompis hur pinsamt det är när jag åker buss från stallet, kommer hem och ska tvätta händerna. Kollar i spegeln och så har jag smutsfläckar på kinder eller näsa. Nu kan jag alltid dubbelkolla innan jag lämnar stallet. :)

LH Cosmetics (hädanefter LH) var en infinity highlighter. Den blir spännande att testa! Jag har aldrig ägt en highlighter.

I min egna kalender var det en söt hårsnodd, så den fick följa med till kontoret idag. Ovant vid att ha långt hår igen, klippte mig kort i maj, men nu kan jag ha snodd igen.

65CDC44D-4ED2-4C5B-B806-113327881DD4.jpeg
 
Ja jag köpte den men den har inte kommit än.
Du behöver inte vara ett dugg diskret 😁 det är jättegulligt av dig men jag vill gärna se dina luckor också, jag får ju bara öppna ikapp när min kommer 😃
Haha, alltså jag trodde inte att du var typen som skulle tycka att allt förstörs (tänker främst på tidigare år, har nåt fragment om en body shop-kalender som du inte kunde låta bli att öppna och sen fyllde med innehåll du köpt . :D) + att du har ju en del andra.
 
Så skönt att slippa fippla med spoilerknappen!

Makeup Mekka (hädanefter skriver jag MM) var en spegel, perfekt då jag igår gnällde till en stallkompis hur pinsamt det är när jag åker buss från stallet, kommer hem och ska tvätta händerna. Kollar i spegeln och så har jag smutsfläckar på kinder eller näsa. Nu kan jag alltid dubbelkolla innan jag lämnar stallet. :)

LH Cosmetics (hädanefter LH) var en infinity highlighter. Den blir spännande att testa! Jag har aldrig ägt en highlighter.

I min egna kalender var det en söt hårsnodd, så den fick följa med till kontoret idag. Ovant vid att ha långt hår igen, klippte mig kort i maj, men nu kan jag ha snodd igen.

Visa bifogad fil 106755
Inte testat den just, men ville bara inflika att jag tycker att det är lite roligt med LH Cosmetics, att det faktiskt är riktigt bra produkter. Kul med en make up artist/influenser som verkligen gjorde ett BRA märke liksom. :)
 
I första luckan på Mr Cake fanns en chokladbit med mintsmak. Jättegod!

Pukkakalenderns första lucka var te med ingefära 😍

(gick för övrigt bra att dela chokladbiten med kollegan, den var rätt stor 😂)

Visa bifogad fil 106748

Jag är inte ett fan av te (dricker helst kaffe lika svart och bittert som min själ), men just denna sort har jag faktiskt i skåpet hemma! Väldigt god.
 
Inte testat den just, men ville bara inflika att jag tycker att det är lite roligt med LH Cosmetics, att det faktiskt är riktigt bra produkter. Kul med en make up artist/influenser som verkligen gjorde ett BRA märke liksom. :)

Ja, jag har inte testat nåt från märket, utan går helt på Grääs rekommendation. Sminket i kalendern lär räcka minst fem år åt mig. ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp