Öppningstråden - adventskalender 2022

Jag kommer inte öppna och recensera mina ätbara kalendrar (Mr Cake och pralinerna från cakes by anna g),då mina smaklökar har tagit semester pga covid 👎😷😭 utan lär vänta med dom tills jag känner vad dom smakar.

Krya på dig :heart

Jag får också vänta med pralinkalenderöppning eftersom jag inte hann hämta den innan jag var tvungen att åka på jobb. Bästa @Trott erbjöd sig att ställa ut den så jag kunde hämta den men eftersom jag vill träffa fyrbeningen i hushållet också så väntar jag :angel: :D
 
Ja, jag vet inte jag…

Jag tycker att det ser ut som exakt samma färg… Har alltså målar varannan nagel i 324 och varannan i 27
E9D08EC5-8208-424A-85CB-5C21BA60A53E.jpeg
 
Okej, dagen som vi väntat på sedan augusti är här! 🤩🤩🤩

Jag börjar väl med att visa mina första luckor 🤩

IMG_20221201_054811_edit_2340813463491765.jpg


Bodycream från L'occitane

Brazilian Bum Bum Cream (bodycream) från Sol de Janeiro i Glossybox
Jag tycker att den här doftar så gulligt på något sätt, typ kokos och vanilj. Inget jag skulle ta på mig inför ett kundmöte eller liknande men kollegan tyckte att den var toppen att smörja in sina knän med 😂

Shower gel (avokado) från Bodyshop

Parfym från Lancôme
Luktar fräscht och gott 😍

Parfym från Jo Malone (White Moss & Snowdrop)
Doftar helt fantastiskt 🤩

Brun utan sol-droppar från Lyko. Man blandar dropparna i sin dagkräm/bodylotion. Ger en gradvis bränna, funkar faktiskt riktigt bra!

Te med mintsmak från Pappas Te. Luktar sååå gott! Måste prova det ikväll 😁
 
Tillbehören i Pappas Tekalender:

IMG_20221201_054348_edit_2340726737916257.jpg


En tesil (hur söt? 😍)
En påse med teblommor. Har aldrig testat detta! Någon som har?
En stång med något jag antar är socker? Jag dricker vanligtvis inte te med socker men det kanske behövs för kalenderns mer exotiska smaker 😅
 
Woho!

Lucka 1 i Rituals 2D: Doftljus med doft av vanilj och sandelträ. Doftar ljuvligt och liksom mysigt. Jag gillar djupa träiga toner blandat med vanilj så detta var perfekt.

Lucka 1 i Kahls kaffe: Kaffe från Kina. Kan inte minnas att jag druckit kaffe från Kina tidigare. Fruktigt och syrligt, god smak som dock försvinner snabbt. Hade velat dra upp smakerna ungefär 100%.

Så mysigt att dricka kaffe, tända ljus och se första avsnittet av SVTs julkalender 🥰
 
Jag har försovit mig och hinner inte testa allt, eller ens skriva mer ordentligt. Men marmeladen är jordgubbssmak och god! Teet smultron/vanilj. Två ansiktsmasker, jag är lite tveksam till ”mushroom” :laugh: Tvålen: doftar milt och sött. Känner ingen mintdoft. Helt ok, lite mesig.

36FF3055-662A-4F89-8317-B90560DCE0D6.jpeg
 
20221201_071625.jpg

Missade öppna Haupt igår. Det var svenskjävlar i den, väldigt uppskattat då jag brukar ha en burk hemma.

Haupt - Chok 2014
Ikea - Vaniljtryffel
Revolution - Läppstift i färgen Baby
Catrice - Läppglans i färgen Stuck with you

Ingen vinst på Triss
 
20221201_073011.jpg


Dagens första! Ligger ett gäng kalendrar på Ica som ska hämtas ut i eftermiddag också. :)

Vinoteket: Cabalié, 2021 (katalanskt rödvin)
Glossybox: Sol de Janeiro - Brazilian Bum Bum Cream
Ilchester: Applewood cheddar
Frökalender: Sockermajs

Som odlingsnörd blev jag direkt besviken av det väldigt ringa innehållet i fröpåsen och att man inte skrivit ut sort. :cautious: Att sätta fyra majskorn finns det ju ingen mening med! Hoppas på bättring.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp