Öppningstråden - adventskalender 2022

Min lucka var helt tom idag :( Jag har känt runt och det känns inte som att den kan ha åkt ut för allt sitter ganska tight. Den är lite skadad sen transporten så risken är att allt inte finns i.. Men vi får väl se på julafton när jag kan öppna hela.. 😅

IMG20221203074912.jpg
 
0FB23015-2071-4724-B43C-5E7793D440A4.jpeg


Ikväll blir det Prosecco 🥳

På flaskan hänger lite nya stickmarkörer

Shower gel från Effol som luktar riktigt gott. Body oil från HappySoaps med vanilj. En liten handkräm från L’Occitane som luktar jättegott av verbena.

Vitt te med ingefära från Gerdas. ETS är svart te med ingefära, kryddnejlika, kanel, ginseng och tranbär. Jag är numera lite rädd för ETS kalendern.
 
Dagens:

Edelweiss Liquid Peel från Bodyshop. Jag har föregångaren till den här i mitt badrumsskåp as we speak och gillar den!
Handkräm från Lyko, doftar gott!
Dagkräm från Lancôme
Sminkborttagningsolja från L'occitane
Ögonskugga från Gosh i Glossybox. Superfin färg som passar mig perfekt!
Lime Basil & Mandarin i Jo Malone. Har haft den doften som handtvål innan, älskar! 😍
Rooiboste med chaismak från Pappas Te. Luktar så gott! 😍

IMG_20221203_085802_edit_2419528128944336.jpg
 
Jag hann aldrig lägga upp i går så lucka nr 2 och 3 kommer här.
Ljusen från YC luktar riktigt gott, det från Rituals första lucka har jag varit tvungen att linda in väääl i en påse. Det fick brinna i 30 minuter innan min nässlemhinna sa ifrån.
/hon som köpt en stor ljuskalender
 

Bifogade filer

  • 20221203_085508.jpg
    20221203_085508.jpg
    247,3 KB · Visningar: 31
I min hemmagjorda lucka var det te, japansk körsbär som är ett grönt te. Smakar te (har sällan några smaknyanser i grönt och svart te) så helt ok.

MM var bryngéle, ska bli spännande att testa nu när jag på äldre dar fått färg på brynen (mina vänner trodde att jag gått och färgat dem, men det har kommit av sig själv).

LH var en crayon i typ rostig orange. Får se om jag lär mig att använda den…

DAD267F3-9F3F-4AE7-8773-35DA22B66EB7.jpeg
 
9930709B-BA3C-4FED-A328-C98A063451A7.jpeg

Lucka 3 i Rituals 2D är en liten (30 ml) förpackning med kroppsolja med doft av ros och mandel och lite träiga toner, jag gillar!

I Kahls var det ett speciellt kaffe från Indonesien där man torkat bönorna med fruktköttet på. Det ger kaffet en bärig och fruktig smak, lite rödvinskänsla vid första klunken. Gillade det väldigt mycket!
 
Visa bifogad fil 106931

Ikväll blir det Prosecco 🥳

På flaskan hänger lite nya stickmarkörer

Shower gel från Effol som luktar riktigt gott. Body oil från HappySoaps med vanilj. En liten handkräm från L’Occitane som luktar jättegott av verbena.

Vitt te med ingefära från Gerdas. ETS är svart te med ingefära, kryddnejlika, kanel, ginseng och tranbär. Jag är numera lite rädd för ETS kalendern.
Henkell är tyskt dvs sekt och inte prosecco 😄🤓
 
Visa bifogad fil 106942
Lucka 3 i Rituals 2D är en liten (30 ml) förpackning med kroppsolja med doft av ros och mandel och lite träiga toner, jag gillar!

I Kahls var det ett speciellt kaffe från Indonesien där man torkat bönorna med fruktköttet på. Det ger kaffet en bärig och fruktig smak, lite rödvinskänsla vid första klunken. Gillade det väldigt mycket!
Älskar Ritual of Ayurveda-serien. :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp