Öppningstråden - adventskalender 2022

20221205_042204.jpg
 
Mer te i hemmagjorda. Har inte hunnit dricka upp det föregående, det är tre koppar i varje förpackning.

Ögonfransböjare i LH. Har inte använt en sån sen tidigt 00-tal, så det blir intressant. Har väldigt långa fransar men de står typ rakt ut.

Läppenna i MM, tror färgen är lite sepialiknande. Får se om jag vågar testa ikväll på julfesten.

B3EDCAA6-A5EA-49AC-B58C-E47A259D873A.jpeg
 
Ska nog inte ens svara hur många kilo mina hästar har på vänt :angel:
Men det går åt en hel del till klickerhästar 😁. Lilla fröken får dock bara trista höpellets, hon blir för besatt av såna där supergoda godisar och kan inte fokusera
Vi tränar inte ens, skämmer bara bort :angel: Och så gick mammas frys sönder, där fanns en massa äppelmos att ta hand om. Det blev 650 godisbitar till. :angel:
 
Tycker ni ska vara glada att ni får leta nummer. Det är ju en del av nöjet. Lite besviken på hudotekets ur den aspekten Visa bifogad fil 106944
Jag hade gärna tagit en sån! Jag har Nordqvists tekalender och det STÅR INGEN NUMMER PÅ ASKARNA.

Man ska tydligen jämföra med bilden på insidan av locket, men det är helt omöjligt.jag har tagit lite random askar bara. Färgerna stämmer liksom inte, bara mönstret.
20221205_112748.jpg
 
Rituals 2D var ett pulver till antingen kroppsbad eller fotbad. Hette typ coconut milk bath från aryuvedaserien. Har inget badkar så antingen ger jag bort den eller gör ett fotbad.

Kahls kaffe var ett rejält fylligt och mörkrostat kaffe med blandade bönor. För mörkt för min smak.
 
Dag 5 går tydligen i tvålens tecken!

Handtvål från Bodyshop - doftar väldigt, väldigt starkt! Tur att jag gillar doft 😅

Liten hårdtvål från Jo Malone som doftar ros. Jag är ju lite av en tant och gillar rosdofter i allmänhet 😂

Duschtvål från L'occitane, doftar körsbärsblomma

Bodyserum i Glossybox

Pannband från Lyko. Om det är något sorts pannband jag verkligen vill ha så är det ett sånt här. Väldigt mjukt och skönt, lätt att tvätta och funkar att ha utomhus på kvällen om man ska ta en promenad. Jämfört med andra pannband man ibland får i kalendrar som är sladdriga och osköna så är det här toppen!

Idole-mascara från Lancome

Väldigt spännande te från Pappas Te. Istället för blad är det kulor av grönt te med jasminsmak. Måste testas ikväll!

IMG_20221205_065550_edit_2518025076275140.jpg
 
@Malibu_Stacy kaffekalendern, behöver man nån fancy bryggare eller funkar det till typ perkulator/vanlig kaffebryggare? Jag kör ju bara snabbkaffe, men till nästa år hade det varit kul med en kaffekalender känner jag 😅
 
Nr 5 i sömnadskalendrarna gillade jag! 5 clips från bibbis (hade gärna fått fler, dom försvinner alltid känns det som 😂 gör mer nytta än nålar) och 130 cm trikå med bård på båda sidor (tyget ligger vikt på bilden), fint tyg, jag har samma fast på grå botten! Just ljusrosa är inte min ton, men kan nog göra en kjol av detta och en grönblå överdel så blir det nog fint!
IMG_20221205_112230.jpg
 
@Malibu_Stacy kaffekalendern, behöver man nån fancy bryggare eller funkar det till typ perkulator/vanlig kaffebryggare? Jag kör ju bara snabbkaffe, men till nästa år hade det varit kul med en kaffekalender känner jag 😅
Det är vanligt bryggkaffe så du kan köra i vanlig kaffebryggare eller typ pour-over (köp en filterhållare för typ 100kr) om du inte vill köpa en hel kaffebryggare.
Vi kör antingen pour-over eller kaffebryggare (mockamaster). Kaffet i varje lucka räcker till 1/2 liter färdigt kaffe 😊
 
Det är vanligt bryggkaffe så du kan köra i vanlig kaffebryggare eller typ pour-over (köp en filterhållare för typ 100kr) om du inte vill köpa en hel kaffebryggare.
Vi kör antingen pour-over eller kaffebryggare (mockamaster). Kaffet i varje lucka räcker till 1/2 liter färdigt kaffe 😊
Ah toppen tack för svar!
 
Glömde ta kort på gårdagens praliner.
Men det var havssaltskola i Mr Cake och hasselnöt/brynt smörkola i cakes by Anna G, mycket goda båda två! Även om Mr Cake var något mäktig 😅
Nu blir det kaffe och pepparkakstryffel och chili/kalamansi pralin. Bra/lagom sting i pralinen, god! Även om jag inte vet vad kalamansi är 😂 pepparkakstryffeln var okej, jag är inte så mycket för tryfflar egentligen.
IMG_20221205_135349.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp