Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kan lita på majj!Ah, perfekt. Räknar kallt med att du är bättre på att ta bilder än vad jag är, och då kanske jag inte behöver känna mig som världens sämsta kalenderstrådsmänniska som knappt tar några bilder.
Du är en ängel, du!Du kan lita på majj!
GärnaJag bör kunna skicka länk om du vill.
Glömde gårdagens, så den kommer nu.
LF: hyalyronpuder från by terry.
Glasskalendern: valnöts- och lönnsirapsglass. Var inte så söt som man skulle tro, var egentligen inte så söt alls, smakade "vuxet".
Men jag gillade den, gillar iofs det mesta med nötsmak
Visa bifogad fil 107384
Äsch, jag blev så till mig att jag sökte efter glasskalendern nu och hittade att det verkar vara en lokal företeelse. Attans att det är så långt från Skåne till Finland, och att den kan vara lite svår att greja på postorder.... men jag älskar icke desto mindre idén och hade stått först i kön om det fanns i Sverige.
Men är inte skåne känt för en massa olika glasstillverkare? Mejla någon(alla) av dem och berätta att det finns i Finland, så nästa år kan väl inte de vara sämreÄsch, jag blev så till mig att jag sökte efter glasskalendern nu och hittade att det verkar vara en lokal företeelse. Attans att det är så långt från Skåne till Finland, och att den kan vara lite svår att greja på postorder.... men jag älskar icke desto mindre idén och hade stått först i kön om det fanns i Sverige.
Jag åt en gång en karl-johan svamp/karamellglass. Det var också en konstig upplevelse, för trots att det smakade svamp, så passade smakerna jättebra ihop.Vår lokala glasstillverkare hade också en glasskalender (alltså på landet utanför Uppsala), men den sålde slut på typ två timmar... Annars hade jag lätt haft en! Provade deras basilika och svartpeppar i somras, så sjukt konstigt med en glass som verkligen smakade som den hette!
Jag investerade ju själv i en prima glassmaskin tidigare i år, får väl börja med specialtillverkning i januari 2023. Producerar jag två smaker per månad så skulle jag få ihop till en hemgjord kalender nästa år! Problemet är bara att lyckas arkivera tillräckligt mycket i frysen någon längre tid.Men är inte skåne känt för en massa olika glasstillverkare? Mejla någon(alla) av dem och berätta att det finns i Finland, så nästa år kan väl inte de vara sämre
Det är en verkligt trevlig kalender, det piggar upp att veta att man har en (om en liten) glassportion som väntar på en varenda dag
(Ot men sedan när blev denna -> rosa?)