Öppningstråden - adventskalender 2022

20221208_062109.jpg
Luckorna märkta med nummer 8 var trevliga. Ett vackert rouge, värmeljus som doftar sött och gott och en rätt stor kroppsscrub. Har inte hunnit lukta på den än kom jag på nu😅
 
Dagens Cult Beauty innehöll 15 ml av The Rich Cream från Augustinus Bader.

Så kom den, dagen då jag får prova den här hypade krämen. En rik kräm är inte riktigt min melodi, mer för koreansk hudvård som på nåt vis lyckas med lätta konsistenser som ändå är återfuktande som sjutton, eller fluids från andra märken. Med det sagt så märkte jag dock tydligt senast igår att min hy var riktigt irriterad av kylan som kom rätt plötsligt, och retinalen + det faktum att jag blir äldre gör att min hy är lite torrare än vad den var förr. Men skulle nog inte kunna ha den här både dag och natt, då skulle det nog allt bara glida runt. 😁
 
Haupt - Lakritskarameller med chili. Var inte riktigt sugen på det nu i morse men ska bli spännande att prova
Revolution- läppstift i färgen chauffeur
Catrice - Bronzer. Jag är ju enbart på basnivå vad det gäller smink så blev lite fundersam på den väldigt ljusa färgen. Har läst/ kollat lite reviews nu och den har fått bra betyg så ska bli spännande att testa
Ikea - choklad med kanelsmak

ingen vinst på Triss
20221208_070636.jpg
 
Dagens:

Tvättsvamp från Bodyshop. Inte världens roligaste grej att få men okej, den är åtminstone användbar.

Dagkräm (?) från L'occitane. Vääääldigt liten tub.

Cult Beauty - Dag/Nattkräm från Augustinus Bader. Har precis använt upp min tidigare så det passade ändå bra 😅

Glossybox - jättefint rouge från Ciaté

Lyko - Mascara

Lancome - Mascara, helt okej att få två mascaror. Jag använder mascara varje dag så det är definitivt en förbrukningsvara 😄

Jo Malone - Myrrh & Tonka. Doftar också helt underbart! Jo Malone är sjukt duktiga på dofter må jag säga.

Pappas Tekalender - Svart te med gurkmeja/ingefära. Doftar väldigt, väldigt starkt men jag får testa ikväll. Hittills har samtliga teer i kalendern varit jättegoda så jag har hopp om det här också 😁


IMG_20221208_061914_edit_2631367535193782.jpg
 
Glömde gårdagens, så den kommer nu.
LF: hyalyronpuder från by terry.
Glasskalendern: valnöts- och lönnsirapsglass. Var inte så söt som man skulle tro, var egentligen inte så söt alls, smakade "vuxet".
Men jag gillade den, gillar iofs det mesta med nötsmak :)
20221207_215651.jpg
 
Äsch, jag blev så till mig att jag sökte efter glasskalendern nu och hittade att det verkar vara en lokal företeelse. Attans att det är så långt från Skåne till Finland, och att den kan vara lite svår att greja på postorder.... men jag älskar icke desto mindre idén och hade stått först i kön om det fanns i Sverige.
 
Äsch, jag blev så till mig att jag sökte efter glasskalendern nu och hittade att det verkar vara en lokal företeelse. Attans att det är så långt från Skåne till Finland, och att den kan vara lite svår att greja på postorder.... men jag älskar icke desto mindre idén och hade stått först i kön om det fanns i Sverige.

Vår lokala glasstillverkare hade också en glasskalender (alltså på landet utanför Uppsala), men den sålde slut på typ två timmar... Annars hade jag lätt haft en! Provade deras basilika och svartpeppar i somras, så sjukt konstigt med en glass som verkligen smakade som den hette!
 
Äsch, jag blev så till mig att jag sökte efter glasskalendern nu och hittade att det verkar vara en lokal företeelse. Attans att det är så långt från Skåne till Finland, och att den kan vara lite svår att greja på postorder.... men jag älskar icke desto mindre idén och hade stått först i kön om det fanns i Sverige.
Men är inte skåne känt för en massa olika glasstillverkare? Mejla någon(alla) av dem och berätta att det finns i Finland, så nästa år kan väl inte de vara sämre :p
Det är en verkligt trevlig kalender, det piggar upp att veta att man har en (om en liten) glassportion som väntar på en varenda dag :)

(Ot men sedan när blev denna ->:p rosa?)
 
Vår lokala glasstillverkare hade också en glasskalender (alltså på landet utanför Uppsala), men den sålde slut på typ två timmar... Annars hade jag lätt haft en! Provade deras basilika och svartpeppar i somras, så sjukt konstigt med en glass som verkligen smakade som den hette!
Jag åt en gång en karl-johan svamp/karamellglass. Det var också en konstig upplevelse, för trots att det smakade svamp, så passade smakerna jättebra ihop.
 
I dagens lucka i min egengjorda var det en till hårsnodd. Vilket är bra, för den andra snodden har också lagts på ett bra ställe. :o

MM var en pincett, vilket alltid är bra att ha (och påminner mig om att jag behöver noppa ögonbrynen).

LH var en läppenna, eller kanske en läpprimer? Måste dubbelkolla med Grääs.

E8A4DC95-92C5-4850-8DD0-C9DA6B5DE9A5.jpeg
 
Alltså jag är SÅ nöjd över mitt val att köpa Skincitys och GlowIds hudvårdskalendrar! Hittills är det bara en enda grej som jG känt ”meh” för, alla andra har antingen varit favoriter eller saker som jag är jätteintresserad av att testa! SÅ kul och värt!!

Har varit kass på att posta i tråden, men här kommer dagens luckor 😄. GlowIds var ett hårkit med Scalp DX Voluming treatment från Dr.Ceuracle, Keratin LPP shampoo, Wonder hair oil, snail sleeping hair ampoule från Ládor samt en skalpmassör 👍!

Från Skincity en Total Lip Treatment från Sensai, perfekt för mina fnasiga vinterläppar!

4F7C52AA-4A08-4A6E-967B-242217A912BA.jpeg
 
Men är inte skåne känt för en massa olika glasstillverkare? Mejla någon(alla) av dem och berätta att det finns i Finland, så nästa år kan väl inte de vara sämre :p
Det är en verkligt trevlig kalender, det piggar upp att veta att man har en (om en liten) glassportion som väntar på en varenda dag :)

(Ot men sedan när blev denna ->:p rosa?)
Jag investerade ju själv i en prima glassmaskin tidigare i år, får väl börja med specialtillverkning i januari 2023. Producerar jag två smaker per månad så skulle jag få ihop till en hemgjord kalender nästa år! Problemet är bara att lyckas arkivera tillräckligt mycket i frysen någon längre tid. :o
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp