Öppningstråden - adventskalender 2022

Varit lite frånvarande i tråden pga har inte hunnit äta grötarna men igår var det chocolate brownie vilket var gott :d Dagens däremot... Nu svämmade min över (microooon:banghead::meh:) men granatbitarna var stenhårda, blev galen på det och slängde resten
IMG_20221208_100204.jpg
 
Saffranets tecken idag!
Anna G pralinen är saffran/passion, passande med den ljusgula hjärtformen!
Mr Cake, saffransfudge. Rejäl bit 😅
Däremot smakade ingen sådär jättetydligt saffran även om båda var goda🤷🏼‍♀️
 

Bifogade filer

  • IMG_20221208_102732.jpg
    IMG_20221208_102732.jpg
    258 KB · Visningar: 20
Dagens marmelad var mango, hallon och lime - jösses vilken fullträff! Men det är ju tur att man kan franska alltså, för annars hade det blivit ett jädra googlande dessa dagar för att förstå vad smakerna betyder 😅

20221208_094827.jpeg


Har blivit en väldigt mysig rutin att äta rostade mackor med marmelad och dricka kaffe framför julkalendern varje morgon 😊
 
Vår lokala glasstillverkare hade också en glasskalender (alltså på landet utanför Uppsala), men den sålde slut på typ två timmar... Annars hade jag lätt haft en! Provade deras basilika och svartpeppar i somras, så sjukt konstigt med en glass som verkligen smakade som den hette!
Den som ligger utanför Bälinge? Missade i så fall :(
 
30D2FD07-8395-4D91-8FB1-D6D720FFF4BD.jpeg


Glossybox - Rouge från Ciaté.
Yves Rocher - Cleansing gel.
Tvålbutiken - Tvål som baseras på rapsolja, kokosolja och talg från lamm.
Rooibos Tebutiken - Saffran och apelsinsmak.
Les Confitures a l'Ancienne - Hasselnötskräm. Otroligt len. God, meeen jag hade velat ha mer hasselnötssmak. Det var bara en hint av hasselnöt och starkare av något annat.
MrCake - Saffransfudge. Smakade både salt och saffran. God! Men jag är lite medtagen av den generösa biten 😅
Åre chokladfabrik - Mörk kola, tror jag, igen. Lika god som tidigare.
Monty Bojangles - Cookie moon igen, god som jag sagt.
Gränna polkagris - Gräddkola.
Malmö chokladfabrik - Mörk choklad med hallon, helt ok.
Pralinhuset - ”Brittle nougat”, krispig och god.
 
Och… Jag var i ett ostabilt tillstånd i morse och viss irritation hamnade på kalendern Monty Bojangles, så jag slet i sönder den :angel: och för er som skaffat den och inte vill bli spoilrade behöver ni inte läsa längre :p

Lite återkommande smaker tycker jag allt :laugh:

441B954D-08B7-428E-A459-56F20D21375B.jpeg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp