Öppningstråden - adventskalender 2022

DB893072-E80D-47AC-A736-B5409E7FF692.jpeg


Glossybox - Ampuller.
Yves Rocher - Glittrig top coat.
Tvålbutiken - Tjäratvål! Gjort av tjära och ”doftar” tjära. Vad ska man med en sådan till? :meh:
Rooibos Tebutiken - Chai. Har det sedan innan, jättegott.
Beauty Pro - Handvård. Perfekt! Jag glömde ansiktsmask igår, så idag kan jag göra både face-/handtherapy.
Les Confitures a l'Ancienne - Marmelad av apelsin.
MrCake - Mintpralin i retur.
Åre chokladfabrik - Lakrits, inte min grej alls. Den åts såklart upp, men det var avigt tuggande :p
Gränna polkagris - Klubba med traditionell smak. Den godaste.
Malmö chokladfabrik - Ljus choklad med mintsmak. Jag gillar mint.
Pralinhuset - Kakaofyllning, god.
 
Idag var det ett till matte liquid lipstick, rött den här gången.
Ska bli spännande att testa både det och det rosa.
Läppstiftet jag fick förra året i yves rocher fick jag munsår av. Testade två gånger och det blev båda gångerna så jag tror inte att det var en sammanträffande bara. Så det har jag kastat.
 
Idag var det ett till matte liquid lipstick, rött den här gången.
Ska bli spännande att testa både det och det rosa.
Läppstiftet jag fick förra året i yves rocher fick jag munsår av. Testade två gånger och det blev båda gångerna så jag tror inte att det var en sammanträffande bara. Så det har jag kastat.
Oh no, jag har precis tagit bort plasten på YR-läppstiftet från förra året och tänkte börja använda nu. Jag satt och beundrade färgen tidigare idag och tyckte att det var så himla fint så jag hoppas att jag tål det.
 
Visa bifogad fil 107461

Glossybox - Ampuller.
Yves Rocher - Glittrig top coat.
Tvålbutiken - Tjäratvål! Gjort av tjära och ”doftar” tjära. Vad ska man med en sådan till? :meh:
Rooibos Tebutiken - Chai. Har det sedan innan, jättegott.
Beauty Pro - Handvård. Perfekt! Jag glömde ansiktsmask igår, så idag kan jag göra både face-/handtherapy.
Les Confitures a l'Ancienne - Marmelad av apelsin.
MrCake - Mintpralin i retur.
Åre chokladfabrik - Lakrits, inte min grej alls. Den åts såklart upp, men det var avigt tuggande :p
Gränna polkagris - Klubba med traditionell smak. Den godaste.
Malmö chokladfabrik - Ljus choklad med mintsmak. Jag gillar mint.
Pralinhuset - Kakaofyllning, god.

Luktar på om och om igen? :angel:
 
Tvålbutiken - Tjäratvål! Gjort av tjära och ”doftar” tjära. Vad ska man med en sådan till? :meh:
Åh, tjärtvål, det doftar ju så gott :) Det är inte helt ovanligt här i Finland. Tjära används här för dess goda egenskaper i flera olika produkter, bl.a. shampoo, vilket ska hjälpa mot mjäll och känslig hårbotten.

(Vi har även tjärpastiller, men det vet ni kanske redan :D )
 
Lucka 10

Cult Beauty - serum från The Inkey List

Bodyshop - toner i Vitamin E-serien

Lyko - balsamet till gårdagens schampo

Glossybox - hårmask från Paradox

L'occitane - duscholja i mandelserien

Jo Malone - Dark Amber & Ginger Lily. Hur är det ens möjligt att alla dofter i Jo Malone luktar så himla, himla gott? 😍

Lancôme - rött läppstift (flytande), jättefin färg 😍 jag har inga problem med Lancômes produkter (hade i så fall varit rätt korkat att köpa kalendern 😂) men jag har knappt testat deras läppstift innan.

Pappas Te - håll i er, svart te med smak av mörk & vit choklad samt mandel, ros och jordgubbsbitar. Det doftar underbart! Måste prova till frukosten.
Att köpa den tekalendern var inte bra för min plånbok. Jag har gillat/älskat alla tesorter hittills och lär inte köpa te i matbutiken längre efter den här upplevelsen 😂

IMG_20221210_085738_edit_2717382385797323.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp