Ärligt?
Nej det tror jag inte.
Däremot så agerar naturligtvis våra grannar hela tiden i syfte att förbättra sina positioner
Och så som det ligger till nu så tjänar Ryssland mest på ett starkt svenskt försvar.
Varför tjänar Ryssland mest på det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ärligt?
Nej det tror jag inte.
Däremot så agerar naturligtvis våra grannar hela tiden i syfte att förbättra sina positioner
Och så som det ligger till nu så tjänar Ryssland mest på ett starkt svenskt försvar.
Nja.Och så som det ligger till nu så tjänar Ryssland mest på ett starkt svenskt försvar.
Det beror helt och hållet på vad Ryssland får för sig.Hur långt sträcker sig närtid?
Sentid, hur länge klarar vi oss då?
Om vi vill behålla Gotland?
Jo för att om Sverige har ett starkt försvar så minskar NATO:s officiella anledning att visa stark presens i Östersjön
Sedan börjar inre oroligheter i framförallt Litauen då de har en stor rysk befolkning.
De ä som i schack, de tänker flera drag i förväg
NS Concord är ett Liberiaregistrerat men ryssägdt handelsfartyg, och anses vara ett moderskepp för miniubåtar.Is it a duck? Is it a whale?
Ja, jag följer i alla fall händelseförloppet med stor spänning!
Men ärligt. Rör det sig om en rysk u-båt blir jag uppriktigt förvånad. Jag ser verkligen inte vad Ryssland har att tjäna på en sådan närvaro.
Estland - 25,6% ryssar (2007)Snarare Lettland eller Estland som har en helt annan demografi än Litauen med knappt 5% ryssar. Eller det kanske stod Litauen på den lilla skärmen?
Estland - 25,6% ryssar (2007)
Lettland - 26,9% ryssar (2011)
Litauen - 4.9% ryssar (2009)
Alltså, om det inte framgår så stödjer jag dig i din argumentation.Ja? Precis min poäng. Litauen har knappt 5% ryssar till skillnad från övriga baltstater.
Alltså, om det inte framgår så stödjer jag dig i din argumentation.
Jag och Landsbygdsbo, som du diskuterade med, är inte en och samma person.Nej, det framgick inte.
Jag och Landsbygdsbo, som du diskuterade med, är inte en och samma person.
(vi har i varje fall olika avatarer.)
Du behöver inte oroa dig för detta i närtid. Ingenting kommer hända med säkerheten i vårt land, inte ens om Försvaret lyckas bomba sönder en miniubåt, och döda besättningen. Det kommer bara bli diplomatisk tuppfäktning och hårda ord på UD-nivå.OMG, jag satt precis en lång stund och läste på flashback och känner mig nu så här
Kan någon, snälla, skriva något lugnande så att mitt blodtryck och puls kan gå ner lite... Jag vill inte fly, lämna mina djur, nära och kära och får tokångest!
FYI: Du skrev även det fetade. Jag konfirmerade att du hade rätt.Snarare Lettland eller Estland som har en helt annan demografi än Litauen med knappt 5% ryssar. Eller det kanske stod Litauen på den lilla skärmen?
FYI: Du skrev även det fetade. Det konfirmerade jag.
Sorry. Det ska inte upprepas.
Aha. Då ursäktar jag mitt beteende med att det inte framgick att det var LBB's lilla skärm du menade. !Det var ju en fråga till LBB. Jag gissar att du inte vet vad som står på hens lilla skärm?
Vems skärm skulle LBB annars läsa på?Aha. Då ursäktar jag mitt beteende med att det inte framgick att det var LBB's lilla skärm du menade. !