operation i Stockholms skärgård

Själv tycker jag att bildenBILDEN på periskopet och skummet ser ut som en kanotist:angel:
Men det är fel. Med hjälp av digital pixelteknologi har man nu fått fram en skarpare bild:

10516738_10204975748298690_7887869785870000035_n.jpg

Skönt att jag inte är ensam om att vara lätt paranoid just nu.
Överväger att bunkra konserver, varma yllekläder, filtar osv och illa kvickt skaffa vapen och jägarlicens och köpa ett hus utan el ute långt ut i skogen dit ryssen inte hittar :angel:

Jag kan bidra med jägarexamen och vapen om jag får följa med och ni håller liv i mig som utbyte :nailbiting:

Kanotisten blev säkert uppäten av Nessi :P

Hade jag varit fotografen så hade jag filmat händelsen, det är lite mera trovärdigt än en distanstagen suddig bild. Att objektet sjönk gör att bilden kan säljas för mer till media...
*känner mig lite sisådär :banghead: för tillfället på all O-båts hysteri

*citerar min ofantligt paranoida och konspiratoriska mamma*
-Jadu det är för att försvaret ska få mer pengar som de jagar sig själva
- Det är USA som vill skrämma in Sverige i NATO
- Ryssarna provar att ta över Sverige, snart kommer Putin
- Nya regeringen vill testa försvarets förmågor
- komma här och invadera vad är det för sätt
- Regeringen vill satsa på turismen med ubåtssafari

Jag undviker mamma vid nyhetssändningarna....:banghead:

Själv tycker jag att bildenBILDEN på periskopet och skummet ser ut som en kanotist:angel:

Att det är försvaret som vill ha mer pengar och jagar sig själva och skrämmer upp nya regeringen är en teori jag har hört av andra idag!

Problemet för Litauens del är dels att man har gräns mot Vitryssland som ör lierat med Ryssland dels gränsar till det gamla Königsberg, en rysk enklav som härbärgerar en av östersjöns störta flott koncentrationer.
Där är står det mycket på spel. Ryssland är av naturliga skäl intresserade av att få landförbindelse till vänlig sinnad nation och inte en NATO stat.
Men Balterna kunde sin historia och anslöt sig till NAT O asp.
Så det handlar inte enbart om befolkningen utan vad men verkligen vill ha.

Tidigare hade man orsak att vilja ha kontroll över andra hamnstäder i Baltikum för energiexpert men det löser man ju nu på annat sätt.

Senast ändrad:
Skönt att jag inte är ensam om att vara lätt paranoid just nu.
Och när det hela blåst över och läget normaliserats så ska jag påminna dig om att "du ska inte tro att dom slutat leta efter dig bara för att du inte är paranoid längre. :devil: :angel: :p

Och när det hela blåst över och läget normaliserats så ska jag påminna dig om att "du ska inte tro att dom slutat leta efter dig bara för att du inte är paranoid längre. :devil: :angel: :p

Men vafan! Sluta jävlas med mig gubbskrälle!! :devil:
Kom hit och bygg en hembränningsmaskin åt mig så jag kan dränka oron i något starkt!:yuck:

Feministiskt initiativs försvarspolitiska skuggutskott kommenterar situationen: Ett större fokus på konfliktförebyggande, som att Sverige tog initiativ till samtal med Ryssland om deras förmodade nyfikenhet, hade varit säkerhetspolitiskt mer strategiskt. Det är samtal som skapar hållbar säkerhet, inte att tolka andras vaga signaler om närmanden som krigsförberedelser och bidra till ett militärt upptrissat tonläge där muskler mäts mot varandra. - http://www.expressen.se/debatt/julafton-for-patriarkala-forsvarsromantiker/

:banghead::banghead::banghead:

*Ring ring*
- Hej det är F!
- Da?
- Vi tänkte att ni helt plötsligt kan göra en helomvändning och erkänna era patriarkala underrättelseoperationer så att vi kan komma fram till ett mer hållbart säkerhetspolitiskt läge och stilla er nyfikenh...
*click*
- Hallå?

Senast ändrad:
Feministiskt initiativs försvarspolitiska skuggutskott kommenterar situationen: Ett större fokus på konfliktförebyggande, som att Sverige tog initiativ till samtal med Ryssland om deras förmodade nyfikenhet, hade varit säkerhetspolitiskt mer strategiskt. Det är samtal som skapar hållbar säkerhet, inte att tolka andras vaga signaler om närmanden som krigsförberedelser och bidra till ett militärt upptrissat tonläge där muskler mäts mot varandra. - http://www.expressen.se/debatt/julafton-for-patriarkala-forsvarsromantiker/

:banghead::banghead::banghead:

*Ring ring*
- Hej det är F!
- Da?
- Vi tänkte att ni helt plötsligt kan göra en helomvändning och erkänna era patriarkala underrättelseoperationer så att vi kan komma fram till ett mer hållbart säkerhetspolitiskt läge och stilla er nyfikenh...
*click*
- Hallå?
Ja, visst är det bättre att genast gå till attack likt en neandertalare och offra oskyldiga liv än att försöka prata med varandra. Det är liksom det bästa man kan göra, och slå hårt som fan och lägga ribban där. Låta männen mäta sig med varandra och se vem som är mest manlig och macho. Det vinner man mest på. Jomen så klart!
:banghead::banghead:

Liknande trådar

Hemmet Vi börjar närma oss projektet renovera kök efter att ha funderat på det sedan vi flyttade in för typ 6 år sedan :D Huset vi bor i har...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 646
Senast: Magnum
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 115
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag tycker nu mitt problem med hundmöten har eskalerat med hundarna. Den lilla har alltid haft mer eller mindre problem, den stora har...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
14 991
Senast: em-pirre
·
Dressyr Efter att i väldigt många år ha haft som enda mål med mitt hästliv att få min nuvarande häst frisk och ridbar börjar jag nu få nog. Vill...
Svar
1
· Visningar
1 309

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka