operation i Stockholms skärgård

Ja, visst är det bättre att genast gå till attack likt en neandertalare och offra oskyldiga liv än att försöka prata med varandra. Det är liksom det bästa man kan göra, och slå hårt som fan och lägga ribban där. Låta männen mäta sig med varandra och se vem som är mest manlig och macho. Det vinner man mest på. Jomen så klart!
:banghead::banghead:

Vem vill offra oskyldiga liv? Vad snackar du om?

Ja, visst är det bättre att genast gå till attack likt en neandertalare och offra oskyldiga liv än att försöka prata med varandra. Det är liksom det bästa man kan göra, och slå hårt som fan och lägga ribban där. Låta männen mäta sig med varandra och se vem som är mest manlig och macho. Det vinner man mest på. Jomen så klart!
I samma debattartikel konstaterar Gudrun Schyman att den eventuella främmande ubåten inte är ett hot, och att den har där att göra eftersom 'det är deras jobb'. Håller du med henne om det?

Tror du att ryssen bryr sig om prat-delen? Jag är tveksam. De lär fortsätta sina muskelspännarlekar med oss.

Så kom då utlåtandet från försvarsmakten, det har mycket riktigt varit främmande undervattensaktivitet långt inne på vårat vatten. Jag är inte ett dugg förvånad efter vad jag sett och varit med om men kläcker man ur sig nåt man sett så är man antingen mytoman eller paranoid i vissa kretsar.

Apropå främmande makts intressen så är ju div. forum rena guldgruvan för analytikerna att ösa ur, så hur många tror ni jobbar för främmande makt här på buke? ;)

Dom tröttnade väl och åkte hem när det säkert bara finns någon krabba och någon säl att titta på i skärgården !

Apropå främmande makts intressen så är ju div. forum rena guldgruvan för analytikerna att ösa ur, så hur många tror ni jobbar för främmande makt här på buke? ;)
Ingen behöver jobba för främmande makt här på buke, det låter man Google ta hand om.
Från både öst och väst.

Nä, typ så resonerar jag också :D Och att det måste finnas andra länder de hellre vill åt. Men så jobbar jag inte som omvärldsstrateg:angel:

Man behöver inte vara anti-ryss för att vara anti-ryss, om man så säger. Om du frågar Putin är alla länder som är Nato-vänliga Ryss-fientliga. Så man utövar lite bullying mot länder som verkar alltför trevliga mot USA. Så har jag tolkat det.

Tror du att ryssen bryr sig om prat-delen? Jag är tveksam. De lär fortsätta sina muskelspännarlekar med oss.

Tyvärr verkar de vara i en negativ spiral ekonomiskt, och då tycks aggressioner mot mindre länder vara ett sätt att stärka populariteten på hemmaplan. Men en sak fattar inte jag: Är det inte lite Bagdad-Bob över den ryska statsapparaten? Jag menar, Holland? Fattar inte dessa lögner som ingen ändå tror på.

Tyvärr verkar de vara i en negativ spiral ekonomiskt, och då tycks aggressioner mot mindre länder vara ett sätt att stärka populariteten på hemmaplan. Men en sak fattar inte jag: Är det inte lite Bagdad-Bob över den ryska statsapparaten? Jag menar, Holland? Fattar inte dessa lögner som ingen ändå tror på.
Den ryska ledningen är tvungna att bygga upp en inbillad fientlig västfront.
Detta dels för att nu börjar den ekonomiska krigföringen bita.
det + att USA börjar bli självförsörjande på olja o gas igen och dels för att efterfrågan pga lågkonjunkturen minskat.
ryssarna får allt mindre för sin olja o gas, samtidigt som den ryska rubeln blir allt mindre värd.
Det märker folket och därför måste Phutin och Co likt Goebels måla Faan på väggen i alla möjliga och omöjliga situationer.

Ingen behöver jobba för främmande makt här på buke, det låter man Google ta hand om.
Från både öst och väst.
Var inte så säker, jag har fått pm liknande detta "Hej, jag gillar urban exploration och har hört att det ska finnas en spännande anläggning i närheten av Xxxxxx och jag undrar om du vet nåt om detta då jag har fått en uppfattning av att du inte bor så långt därifrån" och så fortsätter det. Kallas för att "fiska i grumligt vatten" och visst, det KAN ju vara äkta men troligtvis inte då det som omfrågas är aktivt.

Den negativa spiralen beror till dels det fallande oljepriset, dels kostnaden för att kriga.
Oljeprisets fall började vid midsommar ungefär, och kostnaden att kriga började ungefär när man började buffla med Ukraina, dvs strax innan.
Så aggressionen för att stärka populariteten och den negativa ekonomiska spiralen kommer lite i fel ordning.

Holland är därför att Nederländerna hade en ubåt i Östersjön, som seglade ut från svenskt vatten strax innan. Den låg dock i hamn i Riga, då man från ryskt håll menade att vi jagade en Holländsk ubåt.

Var inte så säker, jag har fått pm liknande detta "Hej, jag gillar urban exploration och har hört att det ska finnas en spännande anläggning i närheten av Xxxxxx och jag undrar om du vet nåt om detta då jag har fått en uppfattning av att du inte bor så långt därifrån" och så fortsätter det. Kallas för att "fiska i grumligt vatten" och visst, det KAN ju vara äkta men troligtvis inte då det som omfrågas är aktivt.
Jag menar att det sitter ingen främmande-makt-analytiker och lusläser inläggen i alla mer eller mindre intressanta trådar om havregrynsgröt, ulvlekar och köksverksamhet. Det finns verktyg att vaska fram det man är intresserad av.

Jag menar att det sitter ingen främmande-makt-analytiker och lusläser inläggen i alla mer eller mindre intressanta trådar om havregrynsgröt, ulvlekar och köksverksamhet. Det finns verktyg att vaska fram det man är intresserad av.
Japp, och så ger "någon" "några" i uppdrag att ställa "rätt" frågor och skriva "rätt" inlägg för att se om fisket blir givande. Flashback är ju ett lysande exempel på fiske.

Japp, och så ger "någon" "några" i uppdrag att ställa "rätt" frågor och skriva "rätt" inlägg för att se om fisket blir givande. Flashback är ju ett lysande exempel på fiske.
Ska vi prata intervention så fanns det exempel på i medierapporteringen runt ubåtsjakten, där hårt vinklade och inte riktigt källkontrollerade 'nyheter' planterades av närliggande aktuell stormakt som sanningar, som sedan plockades upp av en saliverande riksmedia som vilken välsmakande åtel som helst, för att vara helt sant i de sociala medierna dagen efter.

Ska vi prata intervention så fanns det exempel på i medierapporteringen runt ubåtsjakten, där hårt vinklade och inte riktigt källkontrollerade 'nyheter' planterades av närliggande aktuell stormakt som sanningar, som sedan plockades upp av en saliverande riksmedia som vilken välsmakande åtel som helst, för att vara helt sant i de sociala medierna dagen efter.
Precis! "Ändamålen helgar medlen" och att göra lögner till sanningar eller förvränga sanningen lite lagom har ofta ett syfte. Upprepar man dessutom den bara något förvrängda sanningen tillräckligt ofta och tar den ett steg i taget mot den totala lögnen eller förnekelsen så blir den ju sann till slut. ;)

Liknande trådar

Hemmet Vi börjar närma oss projektet renovera kök efter att ha funderat på det sedan vi flyttade in för typ 6 år sedan :D Huset vi bor i har...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 646
Senast: Magnum
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 115
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag tycker nu mitt problem med hundmöten har eskalerat med hundarna. Den lilla har alltid haft mer eller mindre problem, den stora har...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
14 991
Senast: em-pirre
·
Dressyr Efter att i väldigt många år ha haft som enda mål med mitt hästliv att få min nuvarande häst frisk och ridbar börjar jag nu få nog. Vill...
Svar
1
· Visningar
1 309

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17