Omröstning: vad väljer ni på söndag?

EU-valet

• Antal omröstningsdeltagare
    261
  • Omröstning stängd .
Man blir lite beklämd när man ser vilka grannar man har, SD näst störst, min valkrets var inte ens värst i kommunen. Visst undrar jag vilka de där 100 personerna är, vad gör att de röstar som de gör?

Minst en gång i veckan läser man om nya skjutningar i Göteborg. Polisen har själva gått ut med att de tvingas lägga mindre brott på hyllan för de har inte resurser. Till detta har vi i området "falska asfaltsläggare" som tydligen lurar folk på nåt sätt. Jag har själv sett de nissar som ställer sig på E6 och försöker stoppa bilar och sälja/byta "guldföremål".

Jag tror/hoppas att det inte är vår flyktingpolitik som får människor att rösta på SD egentligen. Utan de svårigheter regeringen har att få bukt med den organiserade brottsligheten. Tiggarna som väl i de flesta fall inget ont gjort har fått stor plats i debatten, men det är väl för att de syns och är lätta att peka ut.

Jag förstår inte en röst på SD, men försöker rationalisera det på nåt sätt, så många idioter tycker jag inte jag känner.
Fast vad har asfaltsläggarna med invandring o SD att göra?
De är ju irländare som kommer hit på "jobb"turnéer. De gör ett dåligt jobb och skapar stora kostnader för folk och kommun och när de inte får betalt det de vill så händer det att de hotar folk.

Fast vad har asfaltsläggarna med invandring o SD att göra?
De är ju irländare som kommer hit på "jobb"turnéer. De gör ett dåligt jobb och skapar stora kostnader för folk och kommun och när de inte får betalt det de vill så händer det att de hotar folk.

Ingenting annat än att man får höra på radion att man ska passa sig och det bidrar till att skapa en känsla av osäkerhet för "de där andra".

@Alexandra_W jag kan bara beklaga att du anser att det är oseriöst att säga att man vill störa patriarkatet. Jag beklagar också att feminism fortfarande är radikalt och F! således av somliga kategoriseras som ett extremistparti.

Och för att förtydliga håller jag inte med Alexandra_W om de slutsatserna; utan mitt förra inlägg handlar helt om de som eventuellt vill ersätta patriarket med ett lika ruttet matriarkat, dvs de som inte tycker att rådande läge är speciellt fel - bara att det är fel kromosomer på fel sida. Mitt antagande är att de är ungefär lika få i F! som det finns kommunister i Moderaterna.

Jag känner mig helt matt av att 10% röstade på SD, alltså jag har seriöst varit deppig hela dagen. Vad tänker folk med?

Tja det kanske finns folk som tycker att välfärden monterats ner lite väl mycket de senaste 10+ åren. A-kassa och sjukersättning har inte höjts på 10+ år, pensionärer betalar mer i skatt än en fullt frisk arbetare, fas 3 och aktivitetsstöd är ett skämt. Men tydligen finns det pengar till allt annat utom just välfärd.

Hur i all sin dar kan F! kräva en ministerpost :confused:. Är det nån som ligger bättre till för en ministerpost så är det väl SD för dom är ju bra mycket större än F!

Det är väl tjänstefel att inte kräva ministerposter. Alla partier vill väl ha en ministerpost. Om de sen får det efter val och förhandling är en annan sak.

Tja det kanske finns folk som tycker att välfärden monterats ner lite väl mycket de senaste 10+ åren. A-kassa och sjukersättning har inte höjts på 10+ år, pensionärer betalar mer i skatt än en fullt frisk arbetare, fas 3 och aktivitetsstöd är ett skämt. Men tydligen finns det pengar till allt annat utom just välfärd.

Det finns ju andra alternativ än SD om man vill ändra det?

Och då tror man på riktigt att intelligensreserven i SD skulle kunna styra landet på ett sätt så välfärden blir bättre?

Och då tror man på riktigt att intelligensreserven i SD skulle kunna styra landet på ett sätt så välfärden blir bättre?
Det beror väl på. Ser man stor invandring i sin lokala kommun som går på knäna så kan det ju vara ett alternativ. Tidigare har jag postat ett inlägg av kommunstyrelsens ordförande som genast viftades bort som rasism här på buke. Inte förvånande iofs. Men många landsortskommuner har nått vägs ände, fler kommer, inga bostäder, inga jobb bara försörjningsstöd.
http://www.aftonbladet.se/debatt/article15086749.ab

Ja raljerande är ju ett tecken på hög intelligens. Tack för att du bekräftade detta.
Hur vore det att hålla sig till saken? Eller är det för opraktiskt?

Det finns ingen anledning att slösa intelligens på uppenbart korkade resonemang.
Det du skrev var att många röstade på SD för att de tröttnat på att välfärden monteras med, och gav några ex på det. Inget av exemplen hade minsta med invandring att göra.

Men man kan inte rösta på andra partier för de är för fri invandring. Så - problemet var inte nedmonterad välfärd, det var att minska invandringen. Kan du stå för din åsikt istället för att gömma den så kanske man kan hålla sig till saken. Men det var du som inte gjorde det från början. Och jag är så hjärtinnerligt trött på fega SDare och SDröstare som försöker gömma sin smygrasism bakom mer legitima politiska åsikter. Så jag vägrar diskutera utefter det resonemanget.

Varken med dig eller någon SD-röstare.

Varken med dig eller någon SD-röstare.
Läste du möjligen länken jag postade från vår ordförande?
Eller fegade du ur där? Vi är en röd kommun och har så varit i 90 år.
När kommunstyrelsens ordförande tillika kommunalråd har den åsikten, så
kan du ge dig fan på att gräsrötterna tycker lika.

Men problemet syns inte så mycket i storstäderna däri ligger pudelns kärna.
Och visst du kan ju kalla honom för smygrasist om du vill men han är S, som jag.

:up:

Jag använde ju min röst till att bidra till att Mp fördubblade sina mandat och blev näst störst - och känner mig väldigt nöjd med det!

Men TACK SOM FAN alla ni som använde er röst till att få in F! och i synnerhet Soraya! :bow:

Det är otroligt häftigt och skänker verkligen värme i hjärtat trots de iskalla nazistvindar som viner i Europa.

Och patriarkatet ska givetvis störas! Störas och förstöras. Inte bara förändras lite, påverkas av feminism eller på annat sätt putsas till och friseras i kanterna. Det är ruttet rakt igenom och hör hemma i soptunnan.

MP fördubblade väl inte? Två tidigare, tre nu?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 312
Senast: starcraft
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 185
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 842
Senast: Tofs
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 653
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar